Siūloma įteisinti, kad mažose savivaldybėse asmens sveikatos priežiūros įstaigos steigėjo sprendimu gali veikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba vieno (kelių) asmenų struktūriniai padaliniai.
Tai siūloma taikyti, jei savivaldybės teritorijoje gyvena ne daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, iš jų savivaldybės centre - ne daugiau kaip 10 tūkst.
Tokią Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pataisą Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Seimo narys konservatorius Valentinas Stundys.
Jeigu Seimas pritartų, būtų sudaryta galimybė keletą asmens sveikatos priežiūros įstaigų savivaldybėje registruoti kaip vieną juridinį asmenį.
V. Stundys mano, kad steigėjui nusprendus kelias savivaldybėje veikiančias asmens sveikatos priežiūros įstaigas steigti kaip vieną juridinį asmenį būtų efektyviau naudojamos sveikatos priežiūros įstaigoms skiriamos valstybės lėšos.
"Asmens sveikatos priežiūros įstaigos mažosiose savivaldybėse yra steigiamos ir veiklą vykdo tapačiai, kaip ir didžiosiose Lietuvos savivaldybėse, neatsižvelgiant į jų dydį ir tai, kad gyventojų skaičius mažosiose savivaldybėse nuolat mažėja. Savivaldybėse veikiantys pirminės sveikatos priežiūros centrai, poliklinikos, ambulatorijos, psichikos sveikatos centrai ir kt. juridinių asmenų registre yra įregistruoti kaip atskiri juridiniai asmenys. Kiekviena asmens sveikatos priežiūros įstaiga turi savo administracinį aparatą, buhalteriją ir kt. Taip yra neefektyviai panaudojamos asmenų sveikatos priežiūrai skiriamos lėšos, nes kiekviena sveikatos priežiūros įstaiga turi išlaikyti savo administracinį aparatą.
Manytina, kad mažosiose savivaldybėse būtų galima leisti steigėjui pačiam apsispręsti, kiek juridinių vienetų steigti, taip sudarant galimybę sutaupyti lėšų šių įstaigų administracijoms išlaikyti ir daugiau lėšų skirti sveikatos priežiūros teikiamų paslaugų plėtrai. Tokiu būdu būtų galima racionaliau panaudoti žmogiškuosius išteklius ir diegti efektyvesnę vadybą", - sako įstatymo pakeitimo iniciatorius V. Stundys.
Šiuo metu galiojančiame Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nėra numatyta galimybės, kad kelios sveikatos priežiūros įstaigos galėtų būti registruojamos kaip vienas juridinis asmuo. Kiekviena asmens sveikatos priežiūros įstaiga privalo būti registruota kaip atskiras juridinis asmuo.