Panevėžio autobusų parkas per pirmus aštuonis šių metų mėnesius patyrė apie 1,5 mln. Lt nuostolį. Nuostolingi buvo miesto vietinio susisiekimo maršrutai. Nuostoliai dengiami iš Savivaldybės biudžeto.
Dėl gerokai padidėjusių kuro kainų, darbuotojų atlyginimų, išaugusios infliacijos autobusų bilietai turėtų kainuoti 40–50 proc. daugiau nei dabar. Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas tvirtino, kad ateityje kelionės autobusų neišvengiamai brangs, bet kada tai bus, nenurodė.
Pastarąjį kartą bilietų kainos Panevėžyje padidintos praėjusių metų rugpjūčio 1-ąją.
„Esame pelno siekianti įmonė, bet mūsų veiklą koordinuoja Savivaldybė. Ji yra įsipareigojusi užtikrinti keleivių vežimą ir privalo teikti viešojo transporto paslaugas. Viską lemia Savivaldybės skiriamos dotacijos – jei pritrūktų lėšų, galima tikėtis bilietų kainų pakėlimo. Niekas to nenori, bet realiai jos turėtų būti panašios kaip Šiauliuose – 1,40 Lt, jei bilietas būtų perkamas iš spaudos kiosko, ir 1,60 Lt, jei jis būtų įsigyjamas iš autobuso vairuotojo“, – „Sekundei“ teigė R.Petukauskas.
Jis nurodė, kad teisę didinti autobusų bilietų kainas turi miesto Taryba. Direktoriaus teigimu, nors kiekvienas Tarybos narys gali inicijuoti pakelti autobusų bilietų kainas, dažniausiai šį pasiūlymą teikia pati Panevėžio autobusų parko bendrovė.
R.Petukauskas, paklaustas, kada už kelionę teks mokėti daugiau, atsakė nežinantis ir negalintis prognozuoti, bet kol kas miesto autobusų bilietų kainos nebus didinamos.
Panevėžio miesto savivaldybės Finansų ir biudžeto skyriaus vedėja Ona Chomentauskienė teigė, kad Panevėžio autobusų parkui numatyta 1,3 mln. suma nuostoliui padengti.
„Reikalinga analizė nustatyti, kaip atsirado tie 1,5 mln. Lt nuostolio. Jei pinigų nuostoliams padengti nepakaktų, iškilusią problemą turėtų spręsti miesto Taryba“, sakė O.Chomentauskienė.
Remigijus MAČIULIS