• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prabėgo dar tik pirmas žiemos mėnuo, o kelininkai jau sunaudojo daugiau kaip pusę turimos druskos. Vien gruodį drėbtelėjo sniego tiek, kad kelius tvarkančios įmonės technika vos spėjo suktis. Specialistai jau planuoja druskos pirkti papildomai ir sako, kad rinksis tą pačią, marokietišką.

Prabėgo dar tik pirmas žiemos mėnuo, o kelininkai jau sunaudojo daugiau kaip pusę turimos druskos. Vien gruodį drėbtelėjo sniego tiek, kad kelius tvarkančios įmonės technika vos spėjo suktis. Specialistai jau planuoja druskos pirkti papildomai ir sako, kad rinksis tą pačią, marokietišką.

REKLAMA

Kelininkai neigia Klaipėdos atstovų paskleistus gandus, kad ji neveiksminga. Esą eksperimentai parodė, kad kartais ji veikia net geriau nei buvusi baltarusiška. Skamba ir perspėjimas vairuotojams – esant blogoms oro sąlygoms atsakingai planuoti keliones.

Teiraujasi susisiekimo ministras, žvelgdamas į milžinišką druskos kalną įmonėje „Kelių priežiūra“. O kiekius žinoti reikia, nes svarbu, ar druskos užteks keliams pabarstyti ir, ar važiuoti jais bus saugu, mat žiema šiemet taip rodo nagus, kad druska iš sandėlių nykte nyksta.

„Mes išbarstėme 52 tūkstančius tonų druskos ir dar 25 tūkstančius smėlio druskos mišinių. Tai tas kiekis, lyginant su ankstesniais metais, yra įspūdingai didelis. Palyginimui, praeitais metais tuo pačiu metu buvo išbarstyta tik 30 tūkstančių tonų druskos“, – kalba „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Vien gruodį buvo 8 dienos, kai įmonei dirbti teko be atokvėpio – keliuose zujo kone visa turima technika, pusė tūkstančio transporto priemonių. Ir ne vien dėl žiemos šėlionių druskos daugiau išbarsto, bet ir dėl griežtesnės kelių priežiūros.

REKLAMA

„Tos druskos daugiau išnaudojame ne tik dėl sudėtingų oro sąlygų, bet dar ir dėl to, kad priežiūros lygis kai kurių kelių yra pakeltas ir mes ten darbus turime atlikti intensyviau“, – aiškina R. Rutėnas.

„Priežiūros lygis būtų užtikrintas vienodas visoje Lietuvoje, kad nebūtų taip, kaip kažkada yra įprasta, ir dėl ko kažkas būdavo patenkintas, kad ryšiai kažkokie savivaldybės, paskambina ir čia yra geriau, o kitoj vietoj blogiau nuvalyta, tai tas Lietuvoje išnyksta“, – tvirtina Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

REKLAMA
REKLAMA

O žiemos prabėgo tik trečdalis, tad įmonės vadovas ramina, kad dar nepasibaigus turimai druskai jau užsako jos papildomai.

Specialistai neigia ir Klaipėdos atstovų, nesugebėjusių tinkamai prižiūrėti savų kelių, paskleistą mitą, kad ši marokietiška druska esą ne tokia veiksminga kaip baltarusiška: „Eksperimentai parodė, kad veikia lygiai taip pat ta druska, veikia sniegą lygiai taip pat, kas su šita druska geriau, kad ji ant kelio veikia ilgiau, jos granulės didesnės“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O vairuotojai kelininkus ir keikia, ir giria:

„Gal nenuvalytų kur nors ir yra kokiuose kaimeliuose, nedavažiuoja, nebent kažkas tokio. Man problemų nėra keliuose. – Tai magistralė nuvalyta visada? – Magistralė liuks, visada nubarstyta, nuvalyta.“

„Pagrindiniai keliai geri, aš neturiu jiems priekaištų, važiavau čia kada į Klaipėdą, snigo, bet pravažiuot drąsiai galima.“

REKLAMA

„Pasakyt atvirai? Didžiuosiuose Ukrainos miestuose geriau valo kelius, nors keliai čia geresni nei Ukrainoje. Aš važiavau iš Klaipėdos į Kauną, trasa buvo sudėtinga, manęs gal 4 kartus vos nesumėtė, mano automobilis sveria gal 2 tonas, bet buvo sunku važiuoti.“

„Vairuotojai turi suprasti, jei mes turime pūgą, kelių nuvalyti vienu metu neįmanoma“, – sako M. Skuodis.

Daugiau kaip 21 tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti įmonė nuolat stebi situaciją juose ir kartais darbus pradeda dar net neprasidėjus baisiausiai pūgai.

REKLAMA

„Mes atliekame aukščiausio priežiūros lygiuose prevenciją – prieš tai pabarstome arba išpurškiame tirpalu. Iki dviejų valandų protingiausia, nes kitaip efektyvumas krenta, nes eismas išnešiotų druską“, – teigia „Kelių priežiūra“ valdymo centro vadovas Karolis Sakalauskas.

Sako ir darbuotojų trūksta, tikras išbandymas tos dienos, kai sniegą verčia be perstojo.

„Nėra lengva pritraukti tų darbuotojų, bet kol kas susitvarkom, esant reikalui, darbuotojai pasistengia ir dirba daugiau, bet rinkoje su darbuotojais yra sudėtinga“, – tvirtina R. Rutėnas.

Pirmadienį gali būti itin sudėtingos važiavimo sąlygos – keliuose gali formuotis plikledis. Tad vairuotojų prašo atidumo, rinktis saugų greitį, kelionei skirti daugiau laiko nei įprastai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų