„Lietuvos kelių“ asociacija prognozuoja, kad šiemet sumažinus kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimą darbo neteks beveik 1000 kelininkų.
Susisiekimo ministerijos nuomone, darbų ir užsakymų kelininkams nepritrūks.
Vos pradėję metus kelininkai baiminasi, kad nei darbų, nei jiems reikalingų pinigų visoms kelių tiesimo ir priežiūros įmonėms šiemet neužteks – dėl smarkiai apkarpyto finansavimo.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ skaičiavimu, šiemet kelių priežiūros ir plėtros programos ir ES struktūrinių fondų lėšos keliams mažėja beveik trečdaliu. Dėl to pirmiausia darbo, ko gero, pritrūks kelių tiesimo ir statybos įmonės, kurios jau pernai dirbo kur kas mažiau ir turėjo atleisti dalį darbuotojų.
„Panevėžio kelių“ bendrovė 2011 metų gruodį atleido 40 nuolatinių darbuotojų. Tai buvo pirmas didesnis darbuotojų atleidimas nuo 2008 metų ekonominio sunkmečio pradžios. Įvertinome 2011 metų darbų apimtis, kurios yra susitraukusios iki 2005 metų lygio“, – teigia „Panevėžio keliai“ atstovė spaudai Rasa Čepienė.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Rimvydas Gradauskas „Panoramai“ teigė, kad dėl darbo trūkumo kelius prižiūrinčioms bendrovėms teks apleisti apie 950 darbuotojų.
Susisiekimo ministerija tikina, kad finansavimas keliams beveik nemažėja. Jei reikės mažinti darbų, tai greičiausiai kelių priežiūros įmonėms. O kelių tiesėjai esą galės naudoti ir pernai neįsisavintus ES pinigus.
„Oficialiai kelių priežiūros ir plėtros programa sumažėjo 70 milijonų, tačiau, jeigu sėkmingai seksis vykdyti projektus, tai yra rezervas likęs iš ES skirtų lėšų ir bent jau 250 milijonų papildomai galima panaudoti. Taigi, sakyčiau, kad šių metų lėšos iš biudžeto ir skiriamos iš ES struktūrinių fondų kelių programos vykdymui nemažėja, Įmonėms reikės labiau pasistengti dalyvaujant konkursuose, tai faktas“, – sako susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Anot viceministro, kelininkus gali prispausti nebent didėjanti konkurencija. Dėl jos darbai pinga. Todėl ir įmonėms teks dirbti efektyviau, gal net atleidžiant dalį darbuotojų.
Aurelija Malakauskaitė