• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors vasara skaičiuoja paskutines savaites, kauniečiai praneša naujieną – šiemet į Nidą ar Rusnę norintieji nuplaukti laivu iš Kauno, tai tikrai galės padaryti. Jau suplanuotas ir pirmasis reisas. Tiesa, keliauti kviečiama ne legendine „Raketa“, bet kiek lėčiau plaukiančiu laivu.

Nors vasara skaičiuoja paskutines savaites, kauniečiai praneša naujieną – šiemet į Nidą ar Rusnę norintieji nuplaukti laivu iš Kauno, tai tikrai galės padaryti. Jau suplanuotas ir pirmasis reisas. Tiesa, keliauti kviečiama ne legendine „Raketa“, bet kiek lėčiau plaukiančiu laivu.

REKLAMA

„Deima“ – štai taip pavadintas laivas nuo prieplaukos prie Vytauto bažnyčios ir pajuda Nemunu pasroviui. Tiesa, šis reisas kol kas parodomasis – o pirmasis tikras plaukimas suplanuotas kitą savaitę, rugpjūčio 17 į Rusnę, keliomis dienomis vėliau – į Nidą. Nuo praėjusio rudens audę mintį bendrovės „Nemuno turas“ atstovai sako tik dabar pasiruošę plukdyti keleivius.

„Praeitą penktadienį gavom oficialų patvirtinimą, kad mes tą laivą eksploatuoti galime. Ir galim plaukti tikrai į Nidą, ir, ko gero, tą galime vieninteliai padaryti šią dieną“, – pasakoja „Nemuno turas“ vadovas Mindaugas Žiedelis. 

REKLAMA
REKLAMA

Gegužę skambiai į vandenį nuleistas laivas „Raketa“ vis dar krante, nepavyksta gauti vienintelio dokumento – laivo klasės sertifikato. „Zaria“ tipo laivą verslininkai įsigijo pernai lapkritį. Pasak laivo šeimininkų, teko nemažai paplušėti, kol laivą prikėlė antram gyvenimui, nes pirkinys buvo ir surūdijęs, apsilupusiais dažais ir laivą priminė tik iš gabaritų. Verslininkai skaičiuoja, kad bendra investicija siekia apie 80 tūkstančių eurų.

REKLAMA

„Laivas buvo pakankamai tragiškas, kad tikėtumėme, kad jis gali plaukti… Bet suradus tinkamus žmones, kurie dirba prie variklio ir galėtų jį prikelti, prasidėjo jo atgaivinimo darbai“, – sako  M. Žiedelis.

Ilgiau nei planuota užtruko ir plaukimui būtinų dokumentų rengimas. Kai kuriuos teko siųstis iš Rusijos. Tad ir reisai pradedami ne vasaros pradžioje, kaip norėta, bet jai besibaigiant.

Verslininkai sako, kad pirmojo reiso bilietai  į Nidą jau parduoti, likę vietų tik grįžimui atgal. Pašnekovai taip pat priduria, kad sparčiai tirpsta bilietai ir į kitus reisus.

REKLAMA
REKLAMA

„Šią savaitę startavome su bilietų pardavimais, tai jie nuteikia optimistiškai. Pirmam reisui į Nidą mes jau esame pilni. Turime tik grįžtamajam reisui iš Nidos į Kauną. Tai tikimės, kad kitas sezonas, kadangi startuosime dar gegužės mėnesį, bus ilgesnis“, – tikisi „Nemuno turas“ atstovas Arnas Menciūnas. 

Laivas plukdys pusšimtį keleivių – tai perpus mažiau, nei anksčiau plukdydavo tokio tipo laivais. Dabar keleiviai galės sėdėti patogiai – ant orlaivio sėdynių. 40 kilometrų per valandą greičiu plaukiantis laivas Nidą turėtų pasiekti per 6 -7 valandas. Plaukimo bilietas į vieną pusę 39 eurai. Kelionės kainos į Rusnę skiriasi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Įeina kelionė laivu, gido programa laive, taip pat 2,5 val. ekskursija po visą Rusnės salą, aplankant uostadvarį, etnografinę žvejo sodybą, patį Rusnės miestelį. Be to, įskaičiuota kelionė atgal patogiu autobusu į Kauną“, – pasakoja A. Menciūnas. 

Šis laivas gali plaukti itin sekliais vandenimis, jam reikia vos pusmetrio gylio, tad esą net ir šiųmetė hidrologinė sausra nebaisi. Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, dabar Nemune gylis siekia daugiau nei metrą. Be to, vandens kelias dar švarinamas.

REKLAMA

„Šiame ruože dirba dvi direkcijos žemsiurbės, turime Kauno zonoje plaukiojantį kraną, tad visa technika dirba Nemune“, – teigia laivybos direktorius Aurelijus Rimas.

Vidaus vandens kelių direkcija ateityje tikisi gauti 28 milijonų eurų europinę paramą Nemunui tvarkyti. Vėliau galbūt bus bandoma gaivinti laivybą ir kitomis upėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų