Panevėžio rajone ketinama rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ atkarpą nuo Šilagalio iki Ramygalos, tačiau nežinoma, kada bus gautas finansavimas.
Vairuotojai skundžiasi duobėtomis Panevėžio gatvėmis, tačiau ir išvažiavus už miesto keliai nauja danga neblizga. Tiesa, daugelyje vietų jie remontuoti, tačiau nusidėvėjusių arba jau labai seniai mačiusių kelių tiesimo mašinas atkarpų taip pat apstu.
Trūkstant pinigų, daugiau dėmesio stengiamasi skirti tarptautiniams keliams. Vienas tokių – „Via Baltica“.
Apie finansavimą galima tik spėlioti
Ši tarptautinė automagistralė vietomis yra su nemažomis provėžomis ir kai kur jau senokai tvarkyta. Tad bandoma bent kiek ją rekonstruoti.
Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu vykdomas kelio Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 8,32 iki 23,36 kilometro rekonstravimo techninis darbo projektas.
„Panevėžio regiono kelių“ direktorius Rolandas Žagaras sako, kad kol kas viskas tik projektavimo stadijos ir nuspėti, kada bus pinigų pačiai rekonstrukcijai, labai sunku.
„Lietuvoje striuka su pinigais, kol kas negali normaliai net biudžeto patvirtinti“, – apie finansinę situaciją sako direktorius.
Nėra aišku ir kada bei kiek bus skiriama europinės paramos pinigų.
Danga nebeatlaiko apkrovų
Kelio ruožas už Ramygalos suremontuotas, o nuo Šilagalio iki jos būklė jau nėra gera. Čia per parą pravažiuoja apie šešis tūkstančius automobilių, nemaža jų dalis – sunkiasvoriai. Pati danga paskutinį kartą buvo atnaujinta maždaug prieš dešimtmetį.
„Apkrovų nebeatlaiko – susidarė provėžos“, – sako R. Žagaras.
Tiesa, nenumatoma kelio kaip nors išskirtinai rekonstruoti – jis liks 9 metrų pločio, tik danga bus sustiprinta, be to, tikimasi įrengti saugaus eismo priemones.
„Nekalbama apie trasų keitimą“, – aiškina kelių įmonės vadovas.
Prastas automagistralės ruožas buvo ir prie Saločių pasienio posto. Ten bene prieš porą metų buvo suremontuota penkių kilometrų atkarpa, dabar ruošiamas projektas sutvarkyti magistralę nuo tos vietos tolyn iki Pasvalio. Tai kol kas irgi tik projektas.
Nematė jau porą metų
Remonto reikalingų kelių Panevėžio krašte yra ir daugiau. Pasak R. Žagaro, krašto kelių rekonstravimo darbai sustoję jau apie porą metų. Paskutinis kelias, kuriame vyko didesni remonto darbai, buvo dalies vadinamojo senojo Vilniaus kelio rekonstrukcija. Kelias į Daugpilį per Rokiškį ir Kupiškį taip pat prašosi remonto. Direktoriaus teigimu, yra ruožų, kuriuos labai reikia remontuoti. Reikia tvarkyti ir kelią Biržai–Raubonys.
„Čia rekonstrukcija nedaryta jau keliasdešimt metų, tačiau nėra pajėgumų. Norime bent atnaujinti du „Via Baltica“ ruožus“, – R. Žagaras apgailestauja, kad ir čia dar liks remontuotinų vietų.
Kitąmet tikimasi sutvarkyti aštuonių kilometrų kelio Panevėžys–Kupiškis–Rokiškis–Daugpilis ruožą nuo Obelių link sienos su Latvija. Šiems darbams atlikti jau yra paskelbtas konkursas.
Daiva SAVICKIENĖ