• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, pasaulio keleiviniai lėktuvai yra senesni nei bet kada anksčiau, rašoma „The Independent“.

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, pasaulio keleiviniai lėktuvai yra senesni nei bet kada anksčiau, rašoma „The Independent“.

REKLAMA

Organizacija, atstovaujanti oro transporto bendrovėms visame pasaulyje, teigia, kad 2024 m. pabaigoje vidutinis lėktuvų amžius bus 14 metų ir 10 mėnesių. Tai 15 mėnesių senesni lėktuvai nei ketvirčio amžiaus vidurkis nuo 1990 m.

Vidutinis lėktuvų amžius išaugo nepaisant to, kad daug senesnių lėktuvų, įskaitant visą „British Airways“ lėktuvų parką, buvo „išleisti į pensiją“ per COVID-19 pandemiją.

Sumažėjo naujų lėktuvų tiekimas

IATA dėl to kaltina smarkiai sumažėjusį naujų lėktuvų tiekimą. Didžiausias jų skaičius buvo pasiektas 2018 m. – 1813 lėktuvų.

Buvo numatyta, kad 2024 m. bus pristatyta beveik 1800 naujų lėktuvų, tačiau šis skaičius buvo sumažintas net 30 proc. iki 1254 lėktuvų.

REKLAMA
REKLAMA

2025 m. iš pradžių buvo tikimasi pristatyti 2293 lėktuvus, tačiau ši prognozė buvo sumažinta iki 1802. „Galima tikėtis, kad šis skaičius bus dar labiau sumažintas“, – teigiama IATA ataskaitoje.

REKLAMA

Yra du milžiniški lėktuvų gamintojai: „Airbus“ Europoje ir „Boeing“ JAV. Abu jie susidūrė su problemomis, siekdami užsibrėžtų tikslų.

Pranešama, kad „Boeing“ šie metai buvo katastrofiški, ypač po nelaimės, kai iš „Alaska Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 Max“ iškrito avarinės durys.

Be to, kitą vasarą „Ryanair“ gali tekti sumažinti skrydžių skaičių, nes manoma, kad bendrovė negaus tiek naujų lėktuvų, kiek buvo tikėtasi.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl lėto naujų lėktuvų surinkimo „Airbus“ kaltina tiekėjus. Bendrovės vyriausiasis direktorius Guillaume‘as Faury vasarą sakė: „Turime tūkstančius tiekėjų, ir kai keli iš jų vėluoja pradėti darbus, tai stabdo visus.“

Priduriama, jog šiuo metu dėl vėluojančių variklių techninės priežiūros darbų yra sustabdyta naujų lėktuvų veikla.

IATA teigia: „Esant lėtam naujų lėktuvų tiekimui, šiam atsilikimui panaikinti reikėtų 14 metų. Tačiau tikimasi, kad didėjant tiekimo tempams laukimo laikas trumpės.“

„Ryanair“ atstovas spaudai sakė: „Ryanair“ bendrovė išlieka viena jauniausių Europoje. Mūsų vidutinis lėktuvų amžius yra 9 metai.“

Vis dėlto pranešama, jog nėra jokių prielaidų manyti, kad gerai prižiūrimas senesnis lėktuvas yra mažiau saugus nei naujesnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų