Nuo kitų metų sunkiasvorės transporto priemonės, kurių bendroji masė yra iki 48 tonų, galės važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais, sumokant nustatytą metų mokestį.
Jis iš dalies turi kompensuoti neigiamą poveikį keliui (jo dangai). Transporto priemonės (jų junginiai), kurių bendroji masė viršija maksimalią leidžiamą, galės važiuoti tik su kelio savininku suderintais maršrutais arba kelio savininko nustatytais keliais bei kelio savininko nustatytomis sąlygomis.
Tai įteisino Seimas, 83 parlamentarams vieningai balsavus už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas.
Įstatyme taip pat patikslinti vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną.
Šiuo teisės aktu siekiama sudaryti efektyvesnes krovinių vežimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais sąlygas: mažinti krovinių vežimų skaičių, vienu metu vežant tą patį krovinių kiekį, taupyti degalus, mažinti išmetamo į aplinką anglies dvideginio (CO2) kiekį, skatinant vežimo įmonių konkurencingumą, mažinti transporto priemonių eksploatacines išlaidas.
Įstatymo pataisos įsigalios nuo kitų metų sausio 1 d.