• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška pasipiktinęs valdžios sprendimu nuo kitų metų savivaldybėse įvesti mažos taršos zonas. Pasak jo, tai neapgalvotas ir beprasmis sprendimas.

Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška pasipiktinęs valdžios sprendimu nuo kitų metų savivaldybėse įvesti mažos taršos zonas. Pasak jo, tai neapgalvotas ir beprasmis sprendimas.

REKLAMA

Feisbuke M. Varaška pasidalino savo nuomone, apie mažos taršos zonas, kurios, pagal įstatymą, turi būti nustatytos visų miestų savivaldybėse iki kitų metų pradžios. Pagal įstatymą, mažos taršos zona yra ta miesto savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių transporto priemonių eismą.

Netaršiomis transporto priemonėmis laikomos tos, kurių išmetamo CO2 kiekis neviršija 50 g/km.

„Tarkime, savivaldybės neturi ką veikti, nes visos problemos išspręstos ir liko tik taršos išnaikinimas miestų dalyse. Kodėl tik dalyse ir kaip ta netarša liks nepaveikta priemiesčių, magistralių taršos, neįsivaizduoju“, – rašė M. Varaška.

Jis uždavė keletą klausimų „valdžiai kosmose“. Meras klausė, ar yra skirtumas tarp Vilniaus ir, pavyzdžiui, Šakių ar Kazlų Rūdos miestų automobilių taršos? Jei taip, M. Varaška klausė, kodėl toks reikalavimas visiems vienodas.

REKLAMA
REKLAMA

„Ar buvo nagrinėta, kad konkrečiuose miestuose didžiausią taršą kelia ne lengvieji automobiliai, bet pramonė, geležinkeliai? Ir kad vienoje gatvėje uždraudus įvažiuoti motoriniam transportui, nuo to ta gatvė esanti prie fabriko ar pervažos nei kiek nepašvarės?“ – klausimus tęsė Kazlų Rūdos meras.

REKLAMA

Pagal įstatymus, kiekvienas degalų litras yra apmokestintas taršos mokesčiu. Viskas. Tai reiškia, kad kiekviena transporto priemonė, turi teisę į kiekvieną kelią. Išimtys - tonažas, gabaritai, kai saugoma kelio būklė. Nepakanka lėšų automobilių taršos mažinimui? Didinkite taršos mokestį. Didinkite valstybės paramą elektromobiliams/ hibridams.

Pagal įstatymą, 50g. CO2 normą atitinka tik hibridai. Tarkime, kad logiška taršą mažinti prie ligoninės, darželio. Bet ten turi patekti žmonės, kurie tikrai nevairuos hibridų ar elektromobilių. Drausime jiems pasiekti šias įstaigas? Ar kad išpildyti įstatymą, nustatysime ribojimą nuošalioje miesto gatvelėje? Kokia to prasmė?

REKLAMA
REKLAMA

Ok, tada padarysime tokią zoną. Su Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos dauguma jau sugalvojome kur. Bus ir juokinga ir graudu. Ir tik todėl, Marius Skuodis, Mindaugas Tarnauskas, kad turime įgyvendinti neapgalvotus, beprasmius sprendimus“,  – rašė M. Varaška.

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad iki Naujųjų metų Lietuvos miestai turi nustatyti mažos taršos zonas savo teritorijose. Kol vieni svarsto, kaip tai atrodys ir kalba apie geresnę infrastruktūrą pėstiesiems, kiti jau turi planą per daugiau nei penkmetį apmokestinti taršių automobilių įvažiavimą į miesto centrą.

Čia eilinis noras pasirodyti prieš visą pasaulį, š.. t jie nori ant realybės,svarbiausia kosminiai norai...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų