5,99 lito, 14,99 lito, 19,99 lito - tokias kainas esame įpratę matyti prekybos centrų vitrinose. Regis, teks prie jų priprasti ir maitinimo įstaigose, rašo „Respublika“.
Kainą nuo, pvz., 6 litų sumažinant vienu centu, klientui sudaromas įspūdis, kad prekė yra gerokai pigesnė, nors tikrasis „atpiginimas“ dažniausiai nesiekia nė pusės procento.
Viešbučių ir restoranų verslo atstovai pripažįsta pradėję taikyti tokią praktiką, tačiau radikalesnių sprendimų tvirtina nesiimsiantys.
„Bent centą sutaupys“
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vykdomoji direktorė Eglė Dilkienė „Respublikai“ teigė, esą centu mažesnės kainos nurodymas restorano valgiaraštyje - naujas, bet dar nepaplitęs reiškinys. „Parduotuvėse jau seniai taikoma tokia praktika. Bet maitinimo įstaigose to dar negalima vadinti tendencija“, - įsitikinusi E.Dilkienė.
Pasak jos, sunku įvertinti tokio manevro veiksmingumą pritraukiant klientus. Mat, skirtingai nei prekybos centruose, maitinimo įstaigų klientų prekių krepšelis paprastai apsiriboja keliais produktais. „Na, žmonės bent centą sutaupys“, - šyptelėjo pašnekovė.
Porcijų nemažins
Verslininkės teigimu, maitinimo įstaigos neturėtų imtis porcijų mažinimo, nors tokiu būdu ir būtų įmanoma sudaryti įspūdį, kad patiekalų kainos nepasikeitė. Esą sekti kai kurių maisto produktų tiekėjų, sumažinusių pakuočių dydžius, pavyzdžiu būtų neetiška kliento atžvilgiu.
„Manau, save gerbiantis restorano savininkas mieliau pakeltų kainą, nei sumažintų porciją. Nors kai kurios maitinimo įstaigos, pvz., per pietus praktikuoja mažesnių porcijų strategiją. Ir klientas, manau, mieliau sumokėtų didesnę kainą ir gautų geros kokybės paslaugą, negu už mažesnę kainą pirktų mažesnę porciją. Jeigu restorane, kuriame nuolat lankosi, klientas gautų ne tai, ko tikėjosi, žala būtų didesnė už „nepadidintos“ kainos naudą“, - svarstė E.Dilkienė.
Pasak jos, ir maisto produktų tiekėjai, sumažinę pakuotes, išloš tik trumpam laikui.
Brangimas prasidės rudenį
Asociacijos vadovė pripažino, kad maisto produktų brangimas netruks atsiliepti ir maitinimo įstaigų įkainiams. Tačiau didžiojo šuolio esą derėtų laukti rudenį.
„Produktai brangsta, atlyginimai jokiu būdu kristi negali. Bet prasidėjus vasaros sezonui viešbučiai ir restoranai kainų neturėtų kelti. Kitaip pasielgti galėtų nebent pajūrio ar kitų kurortinių miestų verslininkai, sezono metu smarkiai pakeliantys kainas“, - teigė E.Dilkienė.
Pašnekovės žodžiais, brangstantys produktai ir kylančios algos ne vieną maitinimo įstaigos savininką verčia susimąstyti apie kainų kėlimą. Tačiau, viena vertus, per ankstyvas paslaugų branginimas gali suteikti pranašumą konkurentams, kita vertus - asociacijos nariai vengia tarpusavyje apie tai kalbėti ir keistis informacija, mat baiminamasi pakliūti į Konkurencijos tarybos nemalonę.
Šarūnas ČERNIAUSKAS