Kupiškio maitinimo įstaigų šeimininkai abejoja tokia idėja, ypač mūsų rajone, kur kavinių pasirinkimas ir taip ne pats didžiausias.
Viską viešins
Šįmet VMVT ketina įdiegti naujovę – reitinguoti tikrinamus restoranus, kavines ir užkandines. Reitingų rezultatai turėtų būti skelbiami interneto svetainėje. VMVT inspektoriai įmonių veiklą vertins balais, atsižvelgdami į tai, kaip maitintojai laikosi higienos ir maisto kokybės reikalavimų.
Visos įmonės kaip ir anksčiau bus tikrinamos pagal numatytą planą, tačiau viskas taps viešiau ir vartotojai galės lengviau pasirinkti kokybišką maitinimą.
Apie šią naujovę pakalbinti Kupiškio VMVT maisto produktų inspektoriai Aldona Stukienė bei Ernestas Košaitis teigė, kad mūsų rajone yra kavinių, kuriose galima skaniai ir saugiai pavalgyti. Nors ne visur, anot jų, kur skanu, visada būna ir saugu (naudojami maisto priedai, nekokybiškas pagaminimo būdas, žaliavos). Todėl maitintojai norėdami, jog maisto inspektoriai pas juos lankytųsi kuo rečiau, pasak pašnekovų, turėtų susitvarkyti įmonę pagal visus higienos normų reikalavimus.
Maisto tvarkymo subjektai, kalbintų inspektorių aiškinimu, paprastai tikrinami pagal rizikos grupę, kuri yra įvertinama po kiekvieno patikrinimo. Po jo gali būti paliekama ta pati, bet gali būti, kad maisto tvarkymo subjektas būna priskirtas ir didesnei ar mažesnei rizikos grupei.
Viešojo maitinimo įmonės pagal surinktų balų skaičių gali būti priskirtos labai mažos, mažos, vidutinės, padidintos rizikos grupei, nuo to ir priklauso tikrinimų skaičius.
Labai mažos rizikos grupei priskirtos įmonės tikrinamos 1 kartą per 3 metus, mažos – 1 kartą per 2 metus, vidutinės – 1 kartą per metus, padidintos rizikos – 2 kartus per metus.
Šiuo metu, Kupiškio VMVT duomenimis, padidintos rizikos grupėms rajone yra priskirti 2 mokyklų MPS (maisto paruošimo skyriai). Labai mažos rizikos grupei gali būti priskirtos įmonės, kuriose nėra gaminamas maistas.
Sulaukia skundų
Per 2012 metus Kupiškio VMVT inspektorius pasiekė 16 skundų dėl maitinimo įstaigų darbo – 7 jų pasitvirtino. 8 iš viešojo maitinimo įmonių, iš kurių 2 pasitvirtino. Vienas jų buvo iš socialinės globos įstaigos maisto paruošimo skyriaus.
Dažniausiai skundžiamasi dėl patiekalų kokybės, dėl bendrų higienos reikalavimų nesilaikymo gaminant maistą.
„Dėl netinkamo maisto ruošimo kavinėse gaunama po keletą skundų dėl tų pačių įmonių veiklos. Nuolat besikartojantys skundai gaunami dėl nekokybiško maisto, tačiau patikrinus tas kavines paaiškėja, jog nurodytas nekokybiškas patiekalas, pasirodo, net nėra gaminamas toje įmonėje.
Todėl galima teigti, kad asmenys, kurie skundžiasi, tiesiog suvedinėja sąskaitas su įmonės savininkais. Kartais skundai nepasitvirtina, nes pranešėjas ne visada laiku kreipiasi, būna nurodytas patiekalas, kurio negamina, arba kreipiasi po kelių dienų, o kavinė dirba tik pagal užsakymus“, – aiškino Kupiškio VMVT specialistai.
Inga NAGROCKIENĖ