• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tuštėjančių restoranų ir barų savininkai ieško naujų receptų, kaip išlaikyti klientus ir patiems išlikti rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

Viešojo maitinimo sektoriui pastaruoju metu teko susidurti ne tik su žmonių nusiteikimu taupyti, bet ir su nauja mokesčių našta. Nuo naujų metų panaikinta 5 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata ekologiškiems maisto produktams, šviežiai atšaldytai mėsai, gyvoms, šviežioms ir atšaldytoms žuvims.

REKLAMA

Tačiau užsukę į barą, kad ir kavos atsigerti, žmonės neturėtų nustebti, jei už tą pačią kainą bus pasiūlyta nemokamai pasižiūrėti kino filmą arba jei už solidžią sąskaitą sumanūs verslininkai leis nemokamai išsirinkti meno kūrinį.

Klientų viliotinį laimi įžvalgiausieji, dar pernai pradėję sukti galvas ir ruoštis šių metų sunkmečiui. Tuo metu valgančiųjų ir geriančiųjų „badą“ pajutusiems kai kurių Palangos kavinių ir restoranų savininkams nelieka nieko kita, kaip laikinai uždaryti savo įstaigas ir laukti gero oro bei masinių švenčių.

REKLAMA
REKLAMA

Viešojo maitinimo įstaigų savininkai svarsto galimybę kelti patiekalų kainas, tačiau to daryti dar neskuba

Kortelės, filmai, dovanos

Dar pernai susirūpinęs klientų išsaugojimu „Čili“ restoranų tinklas rado būdą, kaip papildyti tuštėjančias sales. Praėjusių metų gruodį jis savo klientams pradėjo siūlyti draugo kortelę. Ją įsigijusieji gauna nuolaidą sąskaitai, kuri didėja priklausomai nuo apsilankymų skaičiaus ir paliekamos sumos dydžio.

Ši kortelė taip pat suteikia galimybę nemokamai arba su didelėmis nuolaidomis apsilankyti vandens pramogų parke, kino teatruose, grožio salonuose.

Bendrovės „Čili Holding“ generalinio direktoriaus Dainiaus Kalinos teigimu, akcija pasitvirtino visu 100 proc. Per gruodį ir sausį tokias korteles įsigijo apie 15 tūkst. klientų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Netradicinį dėmesio atkreipimo būdą rado ir Klaipėdoje įsikūrusi Miesto smuklė. Ji klaipėdiečius kviečia ne tik paploninti pinigines, bet ir nemokamai savaitgaliais pasižiūrėti neholivudinių kino filmų.

„Mes turime vaizdo projektorių, o filmus pristato uostamiestyje veikianti menininkų sąjunga. Kino filmų peržiūrai skirtoje salėje vienu metu telpa 50 žmonių“, - sakė smuklės direktorius Andrius Rekašius.

REKLAMA

Smuklėje paskaitas pradėjo skaityti laisvojo universiteto lektoriai. Anot A. Rekašiaus, praėjusią savaitę paklausyti pranešėjų susirinko pilna salė.

„Dar pernai lapkritį pamatėm, kad žmonės pradeda taupyti, todėl ieškojom būdų sudominti ne tik maistu. Pavyzdžiui, pirmadieniais rengiam stalo futbolo turnyrus jaunimui, penktadieniais - teminius vakarus su Lietuvos ir užsienio didžėjais“, - vardijo direktorius.

REKLAMA

Nuo sausio pradžios klientams viliotinį pradėjo šokti ir Palangos kavinės. Pavyzdžiui, restorano „Molinis ąsotis“ savininkas Klaidas Palubinskas šiemet palikusiems restorane solidžią 500 litų sąskaitą siūlo nemokamai išsirinkti vieną iš savo kūrinių, kurie puošia interjerą.

„Į šį restoraną įdėjau daug širdies, jis - mano pasaulis. Interjerą kūriau pats, į meniu įtraukiau paties sugalvotų žuvies patiekalų, desertų. Laukiu vasario, kai organizuosime stintų šventę. Žinau, kad kai kurie verslininkai nutarė žiemą iš viso nedirbti, nors anksčiau dirbdavo. Ką darysi - verčiamės, kaip išmanom“, - atsiduso restorano savininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gundo akcijomis

Ekonominis sąstingis „Nesė Group“ įmonių grupės savininko Kazio Pauliko nebaugina.

„Nesė Group“ viešojo maitinimo įstaigose šiemet startavo nuolaidų akcija „Top 5“ - penki patiekalai už pusę kainos. Per 20 sausio dienų sumanymas pasitvirtino su kaupu - klientai susigundo galimybe užsisakyti patiekalą dvigubai pigiau. Anot K. Pauliko, užsisakoma net po kelias porcijas.

REKLAMA

Sėkminga jis vadina ir kitą akciją, jos metu bet koks gėrimas kainuoja 5 litus, nors įprastinė jo kaina dvigubai didesnė. Anot verslininko, per savaitę išpilstoma 2 000 taurių gėrimų. Atpigo ir dienos pietūs.

„Paskaičiavome, kad per savaitę nuperkama per 1 000 dienos pietų patiekalų. Sunkmetį ketiname įveikti ir mažindami patiekalų kainas. Vyksta derybos su tiekėjais, norime užsakyti didesnius kiekius produktų, tačiau prašome sumažinti kainas“, - kalbėjo K. Paulikas.

REKLAMA

„Pramogų banke“ klaipėdiečiai gundomi apsilankyti ir nemokamomis vietomis automobiliams Teatro aikštėje. Bendrovė pasirūpino, jog atvykusiems savo transportu klientams nereikėtų „maitinti“ stovos automatų litais - už automobilių laikymą mokės įstaiga.

Panašią akciją sugalvojo net bendrovės „Klaipėdos energija“ valgykla. Ji klientus bandė išsaugoti ragindama atnešti bilietėlius už automobilių stovėjimą ir įsipareigodama grąžinti pinigus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nutarėme kompensuoti savo klientų išlaidas už prie valgyklos statomus automobilius. Mes patenkame į apmokestinamą zoną, todėl šalia valdžia įtaisė „parkomatą“. Kadangi nesulaukėme nė vieno čekio, o klientų sumažėjo, akciją nutraukėme“, - kalbėjo valgyklos darbuotoja.

„Stebėsime klientų srautus ir darysime išvadas. Būtų neprotinga staiga pabranginti patiekalus, juk galime netekti lankytojų, kurie ir taip skaičiuoja kiekvieną litą“, - tikino restorano „Trys mylimos“ atstovė.

REKLAMA

Anot moters, apie patiekalų kainų kėlimą šiais metais restorane buvo kalbėta, bet kada tai bus padaryta, - neaptarta, kaip ir neskaičiuota, kiek procentų maistas turėtų brangti.

M. Mažvydo alėjoje įsikūrusios kavinės „Jola“ savininkės Virginijos Marcinkėnienės teigimu, bent jau šį ir kitą mėnesį kavinės meniu jokių reformų nebus.

REKLAMA

„Realiai mums PVM padidėjo tik vienu procentu. Nepaisant lengvatos panaikinimo, mes vis tiek anksčiau mokesčius mokėjome taikant 18 procentų PVM. Lauksime, žiūrėsime, į kurią pusę viskas pakryps“, - kalbėjo V. Marcinkėnienė.

„Senosios Hansos“ vedėja sakė, jog netolimoje ateityje kainos meniu gali būti perrašytos.

REKLAMA
REKLAMA

„Niekas nežino, ko laukti, todėl kol kas tik kalbama, jog kainų kilimas viešojo maitinimo sektoriuje neišvengiamas“, - sakė moteris.



Sukasi ir prekybininkai


Nuo sumanių kavinių savininkų neatsilieka ir prekybos centrai. „Akropolyje“ įsikūrusios parduotuvės skelbia totalinius išpardavimus. O štai „Iki“ prekybos centrai pirkusiems už 50 litų siūlo dalyvauti akcijoje, kurios laimėtojui bus apmokėta mėnesio šildymo sąskaita. Akcijos rengėjai skelbia, kad visoje Lietuvoje yra 1 000 laimingų bilietų. „Iki“ informuoja, jog per dvi savaites nuo akcijos pradžios užsiregistravo 180 laimėtojų.

Prekybos centro pardavėjos tikino, jog šį jauką žmonės prarijo su kaupu.

„Jeigu pora perka maisto už 100 litų, pirkinius padalina per pusę tam, kad gautų 2 bilietėlius. Buvo atvejis, kai žmogus sužinojo apie akciją prie prekystalio, bet iki 50 litų sumos dar šiek tiek trūko, tai bėgo į salę ir parsinešė keletą prekių“, - pasakojo pardavėja.

„Norfa“ sausio mėnesio štilį bando įveikti akcija, kurios metu perkantys su lojalumo kortele gali laimėti 200 litų pokalbiams telefonu. Teigiama, kad pirkėjams galvas suka ir šio tinklo nuolaidos. Mėnesio pradžioje buvo paskelbta, kad daugiau nei 2 500 prekių galima įsigyti su 40 proc. nuolaida.

Užsidaro atostogoms

REKLAMA

Gintaras SIČIŪNAS, Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentas

Šiemet žiemą nedirbo kelios kavinės, restoranai, kurie paprastai tokiu sezonu neatostogaudavo. Pirmus metus nedirba „Floros simfonija“, „De Kuba“. Verslininkai nusprendė sulaukti pavasario. Vieni daro remontus, kiti išleido darbuotojus atostogų. Sausis - sudėtingas mėnuo kurortams, o šiemet - ypač. Kai kurie pradėjo akcijas - taiko nuolaidas savaitgaliais šeimoms, skelbia laimingas valandas. Jų metu užsisakiusieji gėrimų nemokamai vaišinami užkandžiais ir panašiai. Laukiame švenčių ir gero oro, nes nuo jo esame priklausomi. Artimiausia šventė - vasarį vyksiančios stintų dienos.



Vaida JUTKONĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų