„Kauno autobusų“ bendrovės planus įsigyti daugiau nei 20 ekologiškų autobusų iki realybės dar skiria tam tikros procedūros, galinčios užtrukti ne vieną mėnesį. Kol kas Susisiekimo ministerijoje Transporto investicijų direkcija susipažįsta su projekto „Ekologiškų viešojo transporto autobusų įsigijimas Kauno mieste (I etapas)“ bei kita dokumentine medžiaga. Planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis - 18 mėnesių.
Kauno miesto taryba - bendrovės steigėja - jau yra pritarusi bendrovės planams, numatantiems perspektyvą Kaunui įsigyti 24 ekologiškus autobusus, naudojančius suspaustas gamtines dujas. Šiais ekologiškais autobusais būtų pakeisti šiuo metu dalis viešojo transporto įmonės parko dyzelinių autobusų. Pagal projektą preliminari vieno autobuso kaina - 740 tūkst. litų be PVM.
Planuojamas projekto biudžetas yra 21,3 mln. litų su PVM, Europos Sąjungos fondų lėšos - 14,9 mln. litų. Partnerio lėšos - 2,6 mln. litų, netinkamos finansuoti ES fondų lėšomis išlaidos (PVM), - 3,69 mln. litų. Beje, PVM yra netinkamos lėšos, nes projekto partneris - UAB „Kauno autobusai“ turės galimybę susigrąžinti sumokėtus pridėtinės vertės mokesčius.
Projekto sėkmės atveju naujieji autobusai užtikrins geresnę viešojo transporto keleivių važiavimo kokybę, reguliarumą ir punktualumą, padidins viešojo transporto patrauklumą, garantuos mažesnę aplinkos taršą. Be to, planuojamas 5 proc. viešojo transporto keleivių skaičiaus padidėjimas ir neabejojama, jog įgyvendinus projektą, sumažės vežėjų priklausomybė nuo vienintelės rūšies kuro.
ELTA primena, kad nuo 2004 metų, panaudodama 10 mln. eurų paskolą (bendradarbiaudama su Europos plėtros ir rekonstrukcijos banku) bendrovė „Kauno autobusai“ yra įsigijusi naujų transporto priemonių. Skola bankui šiuo metu dar siekia 15 mln. Lt.
„Mums kasmet reikėtų bent po 10 naujų autobusų. Dabar iš viso parke turime 180 autobusų. Per metus keleivius vežiojančios mūsų bendrovės transporto priemonės nuvažiuoja 10 mln. kilometrų. Anksčiau metinė rida buvo daugiau nei milijonu kilometrų didesnė, tačiau dėl sunkmečio autobusų reisai buvo paretinti, kai kurie maršrutai sutrumpinti, transporto rida tebelieka sumažėjusi“, - antradienį naujienų agentūrai ELTA aiškino „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Anot bendrovės vadovo, Kaune trūksta viešojo transporto. Plečiasi gyvenamieji rajonai, atsiranda daug individualių namų kvartalų toliau nuo miesto centro esančiuose rajonuose bei priemiesčiuose, o jų gyventojams reikia ir viešojo transporto. Yra vilčių, jog tuomet, kai savivaldybei seksis geriau surinkti miesto biudžetą, „Kauno autobusams" bus užsakoma daugiau paslaugų.
„Nors palaipsniui savivaldybės įsiskolinimai „Kauno autobusams“ mažėja, skola šiandien dabar tebesiekia 13 mln. Lt. O neseniai ji dar buvo 18 mln. Lt. Aišku, sklandžiam darbui tai nėra gerai. Savo ruožtu ir mes vėluojame atsiskaityti su tiekėjais. Visa laimė, kad jie supranta realią mūsų padėtį ir kantriai laukia pinigų“, - teigė M. Grigelis.