„Pagrindinis klausimas, kurį mes anksčiau spręsdavome, buvo susijęs su tankinimu autobusų ir mikroautobusų, tačiau esame priėję ribą, kai reikia ieškoti naujų sprendimų. Ir tas sprendimas yra tai, kad dabar visi kauniečiai gali laisvai perlipti iš „mikriuko“ į autobusą, dėl to atsiranda visiškai naujos galimybės“, – ketvirtadienį per spaudos konferenciją sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.
Terminuotus maršrutino taksi bilietus bus galima įsigyti su savo turimomis elektroninio bilieto kortelėmis nuo šio penktadienio, sistema pradės veikti nuo sausio. Elektroninį bilietą nuo šiol bus galima papildyti ir pas mikroautobuso vairuotoją.
„Sprendimas yra pakankamai senas – žinojome, kad miesto transportas turėtų būti integralus, jau kai laimėjome konkursą vežti maršrutiniais taksi, ir džiugu, kad jį pasiekėme ir panaikinta priešprieša, ne visada sveika konkurencija tarp autobusų ir „mikriukų“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Maršrutinių taksi grafikams atsiradus miesto švieslentėse, „Kautra“ pabrėžia, kad maršrutiniai taksi nepradės privalomai stoti visose stotelėse, tačiau žada pro jas važiuodami būti atidesni.
„Kadangi atsiranda švieslentėse mūsų maršrutinio taksi laikas, akcentavome, kad itin atidžiai pravažiuotų stoteles, kad nepaliktume nė vieno keleivio“, – sakė eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.
Jis pripažino, kad reikės daugiau bendradarbiavimo tarp maršrutinio taksi ir viešojo transporto vairuotojų.
„Mes labai tikimės, kad keleiviai bus panašūs kaip „Kauno autobusuose“: 80 proc. keleivių naudoja elektroninio bilieto kortelę. Tai tikrai greitina darbą, mažina eiles“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ Rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.
Pasak jo, atsirado smalsių keleivių, kurie jau išbandė sistemą, žymėdami savo korteles maršrutiniuose taksi. „Kautros“ mikroautobusuose jau buvo 400 pažymėjusiųjų elektroninius bilietus ir persėdusių į miesto autobusus ar kitus maršrutinius taksi.
„Šiuo žingsniu maršrutiniai taksi iš atskirų maršrutų tampa sistema ir maršrutinių taksi tinklas tampa miesto viešojo transporto dalimi. Tinklas tampa integralus, ir naudojantis maršrutiniu taksi galima optimaliai išnaudoti tinklo galimybes, nes persėdimai nebekainuoja“, – kalbėjo savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Viešojo transporto atstovai pabrėžia, kad privalumai galios tik elektroniniame biliete, tačiau viešajame transporte kaip ir anksčiau bus galima įsigyti popierinį bilietą.
Mėnesinis maršrutinio taksi bilietas kainuos 35 eurus, nuolaida jam nebus taikoma, keliauti juo bus galima neribotai. Skaičiuojama, kad jis atsipirks keliaujantiesiems du kartus per dieną. Taip pat su vienkartiniu elektroniniu bilietus per pusvalandį nuo kelionės pradžios bus galima nemokamai persėsti į kitą maršrutinį taksi, taip pat į miesto autobusą ar troleibusą.
Persėdus iš viešojo miesto transporto į maršrutinį taksi, bendra kelionės kaina sieks 1 eurą – maršrutiniame taksi bus nuskaičiuojama trūkstama sumos dalis. Terminuotas maršrutinio taksi bilietas bus išduodamas kalendoriniam mėnesiui.
„Tikimės padidėjus patrauklumui daugiau keleivių dėl patogesnės sistemos. Kelionė maršrutiniu taksi pasidaro gerokai pigesnė“, – kalbėjo P.Keras.
„Kautros“ autobusų vadovas L.Skardžiukas pripažino, kad kol kas nežino, ar bendrovei atsipirks naujovė. Anksčiau maršrutinio taksi paslaugas teikianti įmonė yra skelbusi, jog keleivius veža nuostolingai.
„Po pirmų metų tunelio gale nematėme jokios šviesos, tai dabar didžiulis garvežys atvažiuoja, tai nežinia, kaip bus... (...) Šiandien daugiau vadovaujamės tuo kontekstu, kad tai miestiečiams patogu, jog būtų integruotas bendras viešasis transportas, kad tai daugiau vieningas bilietas ir tikiu, kad jis vieną dieną taps tikrai vieningu, nes dabar mes dar neturime vieno nuolatinio bilieto, kuris turėtų vieną kainą ir žmogus galėtų lengvai migruoti“, – sakė L.Skardžiukas.
Tai yra bendras „Kauno autobusų“ ir „Kautros“ projektas. „Kauno autobusai“ tam per pusmetį išleido 50 tūkst. eurų, „Kautrai“ tai kainavo brangiau – apie 170 tūkst. eurų.
Savivaldybės duomenimis, Kaune apie 100 tūkst. žmonių, arba kas trečias kaunietis, naudojasi viešuoju transportu. Maršrutiniais taksi naudojasi maždaug kas dešimtas iš jų.
Planuojama atsiskaitymą už viešąjį transportą ateityje perkelti į mobiliuosius įrenginius – tai, pasak savivaldybės atstovų, yra ateities siekiamybė.