• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kauno gatvėse rieda išskirtinis automobilis – Kauno technikos kolegijos studentų ir dėstytojų kūrinys. Jie benzininę „Mazda“ perdarė į elektromobilį.

Kauno gatvėse rieda išskirtinis automobilis – Kauno technikos kolegijos studentų ir dėstytojų kūrinys. Jie benzininę „Mazda“ perdarė į elektromobilį.

REKLAMA

Aikštelėje saules raižo ir padangas svilina sportinė „Mazda RX 8“. Toks modelis gatvėse jau ir taip retas, o šį Kauno technikos kolegijos studentai ir dėstytojai pavertė išskirtiniu.

Benzinu varomą „Mazda“ jie perdarė į elektromobilį:

„Matome baterijų dėžę, galios elektroniką, ten giliau variklis, jis išgauna 150 kilovatų maksimalią galią ir turi 850 niutonmetrų sukimo momentą.“

Automobilį pakeitė per pustrečių metų, nes elektronikos inžinerijos studentai daugiausiai darbavosi tik po paskaitų.

„Įdomiausia viską buvo ardyt, senas detales išimti ir prisilieti, kaip transmisija, variklis, tu lyg mašiną pamatai kitu kampu. O paskui visi skaičiavimai, tu bandai pritaikyti, gauni dalis, žiūri ar atitinka, ar ne“, – pasakoja Kauno technikos kolegijos studentas Martynas Krištopavičius.

REKLAMA
REKLAMA

Iš originalios „Mazda“ mažai, kas beliko – vaizdas labiausiai pasikeitęs po variklio dangčiu.

„Kas yra salone, liko kėbulas, nes negalima šitų dalių modifikuoti, o kas pakeista – pašalintas benzino degalų bakas, benzininis variklis, pavarų dėžė ir vietoj jų viskas pritaikyta elektromobiliui. Variklis, valdymo blokas, laidynas yra gamintas mūsų, detalės pirktos arba gauta parama“, – aiškina Kauno technikos kolegijos dėstytojas Paulius Vitonis.

REKLAMA

Studentai atvirauja, drauge su dėstytojais atliko įvairiausius skaičiavimus, laužė galvas ir kur sutalpinti kai kurias elektromobilio dalis, kad transporto priemonė būtų saugi ir stabili.

Paaukojo ir dalį bagažinės.

„Sunkiausia dalis buvo tai viską sudėti ir sugalvoti, kaip viską sutalpinti ir padaryti balansą, kad ta mašina kelyje būtų stabili. Sudėta tos vadinamos celės baterijoms, kurių yra daug ir reikėjo sugalvoti kaip jas sutalpinti, jos po variklio gaubtu netilpo, tai teko dėti ir į bagažinę“, – pasakoja P. Kizevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Šis Kauno technikos kolegijos dirbtuvėse gimęs elektromobilis ir oficialiai užregistruotas. O tam, visiškai perdarius mašiną, laukia ilgas kelias.

„Būtinai praeiti techninę ekspertizę, kad būtų galima užregistruoti automobilį važiuoti gatvėse. Tai įėjo ir elektromagnetinių bangų trikdžių matavimai ryšių reguliavimo tarnyboj – tai sudėtingas procesas. Automobilis gavęs techninės ekspertizės patvirtinimus, praėjęs techninę apžiūrą, turi draudimą, numerius – jis pilnai gali dalyvauti eisme“, – teigia P. Vitonis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tad ryškusis „Mazda“ elektromobilis su vėjeliu dabar jau švilpia Kauno gatvėmis.

„Pilnai pakrautom baterijom galima apie 100 km. Priklauso nuo to kaip staigiai spausime stabdžio ir akseleratoriaus pedalą. Reikia ekonomiškai važiuoti, tada nuvažiuosi daugiau jei agresyviau – tai trumpiau“, – sako P. Vitonis.

Kiek pinigų išleido šiam kūriniui tiksliai nesuskaičiavo, bet sako suma gautųsi virš 10 tūkstančių. O lekia jis iki 140 kilometrų per valandą – elektromobilio galimybes jau išbandė ir skriedami „Nemuno žiede“ – lenktynių trasoje Kačerginėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų