Nuo šviesoforų dingsta modernios sistemos, išmontuojamos papildomos sekcijos posūkiui į dešinę, o į jų vietą grįžta žalios rodyklės. Miestelėnai stebisi, ar tai ne pinigų švaistymas. Mat po kilusio chaoso panaikinus žalias rodykles miestuose jas leista gražinti tik ten, kur kiti infrastruktūriniai sprendimai tiesiog nėra galimi. Kauno valdžia sako, kad tokį sprendimą priėmė pati apsvarsčiusi eismo saugumo klausimus sprendžiančioje komisijoje.
„Vietas pasirinkome pagal gyventojų skundus, pageidavimus, mes sisteminome duomenis ir išsirinkome 11 sankryžų, kuriomis buvo labiausiai skundžiamasi ir tą sąrašą teikėm eismo saugumo komisijoje, kur vieningai buvo pritarta tose sankryžose grąžinti žaliąsias lenteles“, – sako Transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kauniečiai sako, kad Karaliaus Mindaugo prospekto ir Kaunakiemo gatvės sankryžoje išmontavus modernią sistemą ir grąžinus lentelę su žalia rodykle situacija pagerėjo. Ar tai padaryta teisėtai, jie esą nesidomėję, tačiau iškart įvertinę sumažėjusias automobilių eiles ir nutilusius garsinius signalus. Kurį laiką šioje vietoje buvo įsivyravęs chaosas.
„Nuimta, matau, ir iš karto prapuolė kamščiai Kaunakiemio gatvėje. Čia gi išsirikiuodavo. Tuo pačiu užsidegdavo žalias šviesoforas ir pėsčiųjų, tai stovim. O paskui jau, kai ta mandra užsidegdavo, tai kažkiek pravažiuodavo. Gerai, kad žalias rodykles grąžino.“
Iš viso grąžinta 16 lentelių vienuolikoje sankryžų. Tačiau ne viena vieta nederinta su Transporto kompetencijų agentūra. O šios atstovų teigimu, tai Kauno valdžia privalėjo padaryti, mat dabar pažeidė teisės aktus.
„Jie gali pasidaryt pirminį vertinimą, tačiau pagal nustatytą tvarką jie privalo į mus kreiptis ir gauti išvadas“, – pasakoja Transporto kompetencijų agentūros atstovas Evaldas Morkūnas.
Kauno valdininkai atšauna, kad savose gatvėse patys žino kaip tvarkytis, o esą agentūrą tiesiog informavo kur ir kiek lentelių su žaliomis rodyklėmis grąžina.
„Eismo saugumo komisijai priklauso savivaldybės atstovai, policija ir kiti visuomeniniai atstovai, tai jų nuomonė svarbesnė? Mes manome, kad eismo saugumo komisijoje yra pakankamai kompetentingų žmonių, kurie spręstų, kur reikėtų grąžinti lenteles. Metodikoje numatyta, kad savivaldybės, grąžinusios lenteles, turi apie tai informuoti agentūrą, tai mes tą ir padarėme“, – teigia Transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kaunas jau ne pirmą kartą eismo srityje tvarkosi savaip. Tolimųjų rytų šalyse nusižiūrėti ir Kauno gatvėse išpiešti rombai taip ir liko, nors susisiekimo ministerija juos ragino panaikinti. Dėl žalių rodyklių, agentūra sako svarstysianti Kauno situaciją ir jei nepatvirtins jau pakabintų lentelių kaip būtinų – jas miestui teks nukabinti.
„Jie gali priimti įvairus sprendimus kol tai nepažeidžia teisės aktų, šiuo atveju tesės aktai numato kad visos lentelės turi būti suderintos su transporto kompetencijų agentūra“, – kalbėjo E. Morkūnas.
O štai Kol dvi institucijos aiškinasi, kauniečiai tikina, kad jau pastebėjo sugrąžintų žalių rodyklių naudą. Nors į sankryžas grįžo vos keliolika – sumažėjo ir spūstys.
„Gerai iš tikrųjų, mažesnis eismas, greičiau juda visi.“
„Kai buvo rodyklė buvo labai lengva, – pasukai į dešinę ir be problemų. Nebuvo rodyklės – stovi, lauki, kaip prie raudono šviesoforo, – geriau su žaliom.“
Į transporto kompetencijų agentūrą dėl lentelių grąžinimo suderinimo kol kas kreipėsi 9 savivaldybės, tarp jų ir Vilniaus.