Anot leidinio „Kommersant“, artimas tyrimui šaltinis pasakojo, kad lainerio juodųjų dėžių dešifravimas „Flydubai“ susiaurino lėktuvo katastrofos priežasčių lauką iki minimumo. Jo teigimu, pagrindinė nelaimės priežastis dabar yra laikoma ekipažo klaida. Manoma, kad pilotas ir jo padėjėjas vienu metu atliko priešingus veiksmus gelbėjant lėktuvą.
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida?
(23 nuotr.) Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo katastrofa Rostove: lėmė piloto klaida? (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo skrydžio duomenys parodė, kad lainerio pilotas iš tiesų likus 6 kilometrams iki pakilimo-nusileidimo tako nusprendė ne tūpti, o skristi antrą ratą, atjungė autopilotą ir ėmėsi valdyti lėktuvą pats. Tačiau dėl nežinomos priežasties jis nenumatė to, kad pasirinkus rankinį valdymą, laineris ne tolygiai kils aukštyn (kaip būtų veikiant autopilotui), o šaus į dangų kaip naikintuvas.
Kai lėktuvas pasiekė kritinį kampą, jo greitis pradėjo kristi. Tuo metu ir prasidėjo konfliktas. Vienas iš lakūnų pradėjo traukti aukščio vairą, o kitas pilotas pradėjo stumti savąjį ir šaukti: „Stok! Kur?! Stovėt!“ Tokiu būdu lėktuvas vienu metu gavo kardinaliai priešingus impulsus ir lėktuvo valdymas buvo sutrikdytas.
Sprendžiant iš įrašo, lakūnai vienas kitą suprato tik tuomet, kai pajuto neigiamas perkrovas, tačiau tuomet ką nors pakeisti jie jau nebegalėjo. Kai lėktuvas 325 km/h greičiu krito į žemę, jie tik iš baimės ir nevilties šaukė.
Kol kas nėra žinoma, kuris pilotas tuo metu valdė skrydį ir padarė klaidą. Kalbančiųjų balsai yra labai panašūs, o vardais vienas į kitą pokalbio metu jie nesikreipė.
Anksčiau Rusijos televizija „Rossija“ paviešino kelias pokalbių lemtingo skrydžio metu detales, iš kurių tapo aišku, kad pilotas suklydo bandydamas leidžiantis staiga kilti aukštyn, tačiau tuomet nebuvo žinoma apie dviejų pilotų ginčą. Tuomet buvo paviešinta frazė: „Nesijaudink, trauk!“.
REKLAMA