Neseniai Šiaulių Salduvės progimnazijoje vyko tėvų forumas tema „Kas lemia vaiko sėkmę mokykloje?“. Į forumą susirinkę aktyvūs, kūrybingi, iniciatyvūs tėvai bendravo grupėse, išsakė savo lūkesčius, mintis.
Visi tėvai vienbalsiai sutarė, kad kiekvienas vaikas – asmenybė: vaikas turi būti pastebimas, matomas ir priimamas toks, koks yra. Kiekvienas vaikas turi jaustis saugiai – svarbus tiek fizinis, tiek psichologinis vaiko saugumas. Mokykloje turi būti teigiamas mikroklimatas tarp pedagogų ir mokinių, tarp vaikų.
Mokinių tėvai akcentavo, kad labai svarbios mokytojų kompetencijos, meistriškumas, gebėjimas dirbti kūrybiškai. Mokytojas (klasės vadovas) turi būti autoritetas, gebantis kurti ir palaikyti ryšį su vaikais. Mokyklos strategijoje turi būti orientuojamasi į ilgalaikius asmenybės ugdymo tikslus. Siektina, kad būtų mokomasi ne dėl pažymio, svarbiausia, kad mokytojas kartu su vaiku rastų būdus, kaip pasiekti gerą rezultatą, būtų skatinamas kūrybiškas mąstymas.
Tėvai siūlė daug dėmesio skirti mokymosi motyvacijai.
Forumo pabaigoje paprašėme tėvų įvertinti, ką sužinojo, pajuto, suprato. Daugelis akcentavo, kad pirmiausia patys tėvai turi daugiau dėmesio skirti vaikui.
„Šiandien forumo metu pajutau, kad noriu grįžti namo, apkabinti savo vaikus ir pasakyti, kaip juos myliu. Tai darau kasdien, bet šiandien noriu dar daugiau atrasti ryšį su vaiku, padėti jam ugdytis didesnį pasitikėjimą savimi, sveiką, atsakingą, pagarbų požiūrį į kitus“, – rašo viena mama.
„Supratau, kad bendravimas su vaiku, dėmesys jam yra labai svarbūs dalykai gyvenimui, vaiko mokslams, jo elgesiui, bendravimui“, – teigia kita.
Į paskutinį tėvams skirtą klausimą „Kas toliau?“ gavome vos ne vienodus atsakymus: organizuoti tokius pat forumus dalyvaujant tėvams, mokytojams ir vaikams; organizuoti tėvų „savipagalbos grupę“, kurioje būtų aptariamos konkrečios situacijos, dalijamasi patirtimi; klasių susirinkimų metu organizuoti „mini forumus“, kuriuos vestų tėvai ir panašiai.
Baigiant skaityti tėvų atsiliepimus stabtelėjome prie vienos minties: „Pagalvojau, kad būtų nerealūs rezultatai, jei tėvai dėl vaiko stengtųsi taip, tarsi mokytojai negebėtų išmokyti tinkamai, o mokytojai mokytų taip, lyg tėvai nedalyvautų auklėjimo procese... Tokiu atveju vaikas gautų maksimalų ugdymą.“ Tai mamos pozicija. O ką manome mes?
Direktorė Natalija Kaunickienė