„Lotus Omega“ – didžiausią įtaką padaręs vienaragis
Automanų pažintys su automobiliais visuomet būna panašios ir tuo pačiu skirtingos. Daugelio automanų meilė automobiliams gimė ankstyvoje vaikystėje, kuomet juos už rankos vedusi šeimos galva leisdavo pasėdėti viename ar kitame automobilyje. Tuo tarpu Karolio vaikystė buvo žymiai įsimintinesnė.
Prieš dvidešimt tris metus, Karolio gyvenimą pakeitė vienas ryškus automobilis, kuris net ir tuometinėje Vakarų Europoje buvo didžiulė retenybė. Vilniuje užaugusio vaikino namų kiemą užkariavo „Lotus Omega“ – pati pajėgiausia „Opel Omega“ modifikacija, kurios tobulinimu ir išbaigtumu rūpinosi ne kas kitas, o „Lotus“ kompanijos inžinieriai.
Karoliui prisiminus šį automobilį, vaikino veide iškart atsiranda nostalgiška šypsena, kuri leidžia suprasti, jog 1994 metais į Lietuvą atkeliavusi „Lotus Omega“ atrodė ir skambėjo kaip kosminis erdvėlaivis, kuriam tuomet nebuvo jokių analogų.
Kalbėdami apie šį automobilį, Karolis prisimena įvykį, kuriuo nesinori didžiuotis, bet norisi pasidalinti su bendraminčiais ar artimaisiais.
„3,6 litro darbinio tūrio motoras standartinėje konfigūracijoje išspausdavo maždaug 380 arklio galių. Tuo tarpu mūsiškis buvo suvalgęs ne vieną dėžutę steroidų, nes priekyje tūnojęs motoras pasiekdavo 420 arklio galių. Įsivaizduokite kaip tai skamba 1994 metais?“, - su šypsena veide pasakoja Karolis.
Iškart po to, vaikinas nusprendžia pasidalinti įvykiu, kuris jam labai giliai įstrigo atmintyje.
„Niekada nepamiršiu dienos, kuomet su tėčiu išvykome į Palangą. Man nuskilo, jog tuomet sėdėjau keleivio sėdynėje ir galėjau pajusti tai, apie ką mano tėtis nuolatos kalbėdavo – neįtikėtiną automobilio pagreitį“, - pasakojimą pradeda Karolis.
„Raginau tėtį spausti akceleratoriaus pedalą, kol spidometro rodyklė pasiekė magiškai atrodančią 300 km/val. ribą. Laikydamiesi tokio labai aukšto tempo į Palangą atvykome per maždaug pusantros valandos.“
„Dabar sunkiai įsivaizduoju tokį pasivažinėjimą. Ne dėl to, jog nėra automobilių su kuriais būtų galima pasiekti tokį greitį, bet dėl to, jog tai būtų labai pavojinga“, - priduria Karolis.
Vėliau vaikino tėčio garaže garsiąją „Lotus Omega“ pakeitė ne ką prastesni automobiliai. Išskirtiniams automobiliams silpnybę turėjęs Karolio tėtis išbandė ne vieną „Mercedes Benz – AMG“ modelį, keletą skirtingų „Porsche“ automobilių. Vis dėlto, Karolis iškart priduria, jog iki šiol ne vienas modelis nepaliko tokio įspūdžio kaip „Lotus Omega“.
Paskatino imtis automobilių priežiūros
Tokie ryškūs prisiminimai paskatino Karolį labai stipriai nenutolti nuo automobilių. Šiuo metu savo automobilių restauravimo dirbtuves turintis automanas prisimena įvykį, kuris greičiausiai padėjo labai tvirtus pagrindus tam, ką turi dabar.
„Savo pirmąjį automobilį įsigijau būdamas vos 12 metų. Jį įsigijau be tėvų žinios, o tiesiog savo smalsumo ir apsukrumo dėka.“
„Pirmąjį automobilį – „Opel Kadett D“ įsigijau jį iškeitęs į mobilųjį telefoną be antenos. Tuomet jie buvo pakankamai brangūs, tačiau man pavyko surasti ne ką prastesnį „Alcatel“ gaminį vietiniame lombarde.“
„Įvykus šiems mainams, automobilį parsitempiau į nenaudojamą garažą, kuriame praleidus porą dienų, tylą pakeitė „Opelio“ variklio skleidžiamas garsas.“
„Ši įvykis mane paskatino imtis saviveiklos. Ieškoti itin pigių automobilių ir vėliau juos priduoti į metalo laužą. Anuomet už vieną automobilį pavykdavo gauti nuo 300 iki 450 litų – atsižvelgiant į tuometinį laikotarpį – tai buvo fantastiški pinigai.“
Metams bėgant, meilei automobiliams tik stiprėjant, Karolis nusprendė imtis to, kas jam teiktų didžiausią džiaugsmą – įvairiausius automobilius prikelti antram gyvenimui, suteikti dar vieną šansą tiems, kurie jau buvo nurašyti.
Šiuo metu Karolis vadovauja dirbtuvėms, kuriose kiekvieną dieną dirbama prie daugelio automanų svajonių automobilių : „Lancia Delta Integrale“, „BMW E34 M5“ universalo, „Volvo Amazon“ ir dar daugelio kitų, kurie laukia savo eilės ir dienos, kuomet galės išvažiuoti į bendro naudojimo kelius.
Štai šis „Opel GT“ yra vienas iš daugybės Karolio projektų, kuriam prireikė laiko, jog galėtų džiuginti mūsų šalies vairuotojus.
Vaikinas neslepia, jog „Opel GT“ pasirinko vedamas ne tik vaikystės sentimentų.
„Tai buvo meilė iš pirmo žvilgsnio. Daugelis turėtų suprasti tą jausmą – tiesiog noriu ir nors užmuškit, sau nieko negaliu padaryti.“
„Opel“ automobiliams netradicine išvaizda džiuginantis modelis turi dar keletą įdomių savybių, kurios priverčia nusišypsoti atsisėdus už šio mažylio vairo.
„Keletas pavyzdžių – kapoto atidarymo svirtis arba žibintų įjungimo mygtukas yra sumontuotas šalia rankinio stabdžio.“
Karolis taip pat priduria, jog nesiruošia šio automobilio laikyti uždaryto tarp keturių sienų. Automanų liga sergantis entuziastas mano, jog tokius automobilius reikia vairuoti, jais mėgautis ir leisti jais mėgautis aplinkiniams. Būtent dėl tokio požiūrio, mėlynos spalvos „Opel GT“ kitąmet bus labai dažnai matomas bendro naudojimo keliuose.