Jauniausias iš seniausių
„Pirmosios paros du greičio etapai – beveik 70 kilometrų yra vieni svarbiausių per visą ralį, nes jų rezultatas lemia startinę poziciją po koncentracijos. Pagal reglamentą, prie starto seniausių mašinų klasė stoja paskutinė, todėl tikėtina, kad kaip ir pernai pirmiausiai teks kautis ne su stipriausiais, o su lėčiausiai važiuojančiais jaunesnių klasių ekipažais“, - kalbėjo K. Raišys. Įdomus faktas – seniausioje mašinų klasėje besivaržantis šiaulietis architektas yra ir jauniausias šios klasės pilotas.
301-uoju startiniu numeriu pažymėtas jo vairuojamas „Jaguar XK150“ startavo pirmasis seniausių automobilių klasėje, nes pernai Monte Karlo lenktynėse „Flameris Racing“ komanda savo klasėje laimėjo pirmąją vietą, o absoliučioje įskaitoje liko ketvirti. Lietuvio ir latvio komanda šiemet su savo britišku 3 litrų 6 cilindrų „Jaguar XK150“ iš viso įveiks per 2700 km, iš jų greičio ruožai sudarys 423 kilometrus.
K. Raišio ir I. Zakmano komanda važiuoja rečiausioje, iki 1961 metų pagamintų automobilių klasėje ir yra pasirinkę mažiausią, apie 50 km/val. siekiančio vidurinio greičio grupę. Joje dalyvauja apie 20 mašinų. Daugiausiai, beveik keli šimtai dalyvių, rungiasi jauniausių automobilių, pagamintų nuo 1972 iki 1979 metų pabaigos, klasėje.
Kartu su Prancūzijos „svajonių komanda“
Šiemet „Flameris Racing“ ekipažas pakviestas į šio ralio čempionus vienijančią Prancūzijos „Crisartech“ komandą. Joje važiuoja ne tik kelių praėjusių klasikinių Monte Karlo ralio absoliutūs nugalėtojai Michelis Badosa ir Michelis Declameris, bet ir tikra Prancūzijos automobilių sporto legenda Bruno Saby, jis yra ir daugkartinis šalies ir pasaulio ralio čempionas, įskaitant ir Dakaro ralį.
Šiemet Monte Karlo lenktynėse taip pat dalyvauja ir Vokietijos ralio legenda Walteris Röhrlas bei suomių automobilių sporto veteranas Rauno Aaltonenas.
Nors vokietis į Monte Karlo ralio pergales savo laiku važiavo tokiomis B grupės ikoninėmis mašinomis kaip „Fiat 131 Abarth“, „Opel Ascona 400“, „Lancia 037 Rally“ ar„Audi Quattro“, tačiau su Karolio Raišio komanda Prancūzijos kalnuose jis pirmą kartą varžysis vairuodamas „Porsche 911“.
Tuo tarpu Suomijos „ralio profesorius“ Rauni Aaltonenas lieka ištikimas į pergalę 1967 metais Monte Karlo ralyje jį atvežusiam „Mini Cooper“, kurį ir vairuos 2020 m. varžybose.
Vidutinio greičio meistrystė
Istoriniame ralyje važiuojantys automobiliai turi būti originalūs, tokie, kokiais buvo varžomasi prieš daugiau nei ketvirtį amžiaus. Lenktynių organizatoriai dar kartą primena dalyviams, kad „Xenon“ ar LED lempų naudojimas yra griežtai draudžiamas. Tačiau dėl saugumo mašinose leidžiama sudėti saugos lankus ir kitą saugumo įrangą, o patys lenktyninkai gali naudoti GPS navigaciją, bet be jokių išorinių antenų ar kitų patobulinimų.
„Monte Carlo Historique“ ralis yra tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas. Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto į pergalę nusitaikęs ekipažas turės parodyti ne tik itin tikslų laiką, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.
Tačiau šiemet organizatoriai dar kartą akcentavo, kad itin atidžiai stebės, ar ralio dalyviai neviršija leistino greičio viešojo naudojimo keliuose, kuriais ir vyksta seniausias pasaulyje ralis.
Monte Karlo ralis buvo pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama ne tik automobilių sporto istorijos, bet ir europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys, per daugiau kaip šimtą metų, tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią.