• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi esame automobilių entuziastai, kurie dievina vieną ir tą patį inžinerinį stebuklą – automobilį. Per ilgą ir spalvingą automobilio istoriją, pasaulį išvydo tūkstančiai gamintojų, kurių įkūrėjai stengėsi įrodyti, jog jų automobilio interpretacija yra geresnė, įdomesnė ar technologiškai pažangesnė.
Nors pirmieji pasaulio automobiliai vienas į kitą buvo labai panašūs, tačiau metams bėgant keitėsi ne tik patys automobiliai, bet ir gamintojai, kurie visuomet norėdavo reprezentuoti savo šalį. Būtent gamintojo demonstruojamos vertybės yra vienas didžiausių magnetų, kurie paskatina automanus pasirinkti vieną ar kitą stovyklą.
Šį kartą Jus supažindinsime su automanu, kuris visą savo gyvenimą turėjo ir puoselėjo tik japoniškus automobilius. Kodėl? Apie tai ir dar daugiau – šiek tiek vėliau.
Įkvėpimo šaltinis – vyresnysis brolis

Kiekvieną kartą automano istoriją pradedame nuo pačio elementariausio klausimo – „Kaip susidomėjai automobiliais?“ Banalu, bet pokalbį su šiuo klausimu pradedame todėl, jog norime sužinoti kaip kiekvienas automanas sugeba įlipti į šią tepalo ir benzino kokteilio balą.
Karolis į šį klausimą atsakymo ieškojo neilgai – „Viskas prasidėjo vaikystėje, o jeigu konkrečiau – dar kai buvau mokyklinio amžiaus, mano brolis važinėjo su III kartos „Honda Civic“, - pasakojimą pradeda Karolis.
„Turbūt tie smagesni pasivažinėjimai su broliu ir padarė savo“, - prisimena vaikinas.
Karolis taip pat priduria, jog nemažą įtaką padarė ir kompiuteriniai žaidimai, o tiksliau – tuo metu atsiradusi „Playstation“ konsolė ir specialiai šiai žaidimų konsolei sukurtas „Gran Turismo“ žaidimas.
„Tikrai negalėčiau suskaičiuoti kiek valandų ir naktų buvo praleista šią lenktynių seriją.“

Visi esame automobilių entuziastai, kurie dievina vieną ir tą patį inžinerinį stebuklą – automobilį. Per ilgą ir spalvingą automobilio istoriją, pasaulį išvydo tūkstančiai gamintojų, kurių įkūrėjai stengėsi įrodyti, jog jų automobilio interpretacija yra geresnė, įdomesnė ar technologiškai pažangesnė.
Nors pirmieji pasaulio automobiliai vienas į kitą buvo labai panašūs, tačiau metams bėgant keitėsi ne tik patys automobiliai, bet ir gamintojai, kurie visuomet norėdavo reprezentuoti savo šalį. Būtent gamintojo demonstruojamos vertybės yra vienas didžiausių magnetų, kurie paskatina automanus pasirinkti vieną ar kitą stovyklą.
Šį kartą Jus supažindinsime su automanu, kuris visą savo gyvenimą turėjo ir puoselėjo tik japoniškus automobilius. Kodėl? Apie tai ir dar daugiau – šiek tiek vėliau.
Įkvėpimo šaltinis – vyresnysis brolis

Kiekvieną kartą automano istoriją pradedame nuo pačio elementariausio klausimo – „Kaip susidomėjai automobiliais?“ Banalu, bet pokalbį su šiuo klausimu pradedame todėl, jog norime sužinoti kaip kiekvienas automanas sugeba įlipti į šią tepalo ir benzino kokteilio balą.
Karolis į šį klausimą atsakymo ieškojo neilgai – „Viskas prasidėjo vaikystėje, o jeigu konkrečiau – dar kai buvau mokyklinio amžiaus, mano brolis važinėjo su III kartos „Honda Civic“, - pasakojimą pradeda Karolis.
„Turbūt tie smagesni pasivažinėjimai su broliu ir padarė savo“, - prisimena vaikinas.
Karolis taip pat priduria, jog nemažą įtaką padarė ir kompiuteriniai žaidimai, o tiksliau – tuo metu atsiradusi „Playstation“ konsolė ir specialiai šiai žaidimų konsolei sukurtas „Gran Turismo“ žaidimas.
„Tikrai negalėčiau suskaičiuoti kiek valandų ir naktų buvo praleista šią lenktynių seriją.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

GT


Brolio įtaka padarė savo
Sulaukęs pilnametystės ir galimybės išsilaikyt vairavimo egzaminą, Karolis nieko nelaukė ir pradėjo pirmojo automobilio paieškas. Kadangi automanas turėjo žmogų, kuris turėjo žymiai daugiau patirties automobilizmo liūne, Karolio rankose atsidūrė rakteliai nuo penktos kartos „Honda Civic“ hečbeko.
„Kadangi mano brolis turėjęs ne vieną „Hondą“ ir atvirai simpatizuoja šiam gamintojui, greičiausiai nereikėtų stebėtis, jog ir aš atsisėdau už „Hondos“ vairo“, - priduria pašnekovas.
Karolio brolio silpnybę „Hondoms“ puikiai apibūdina tai, jog jis yra turėjęs itin retą „CRX“ kabrioletą, kurių buvo pagaminta tik 310 vienetų.
„Laikui bėgant, brolis pastebėjo, jog mano vairavimo įgūdžiai tobulėja sparčiau negu automobilis sugeba įsibėgėti iki 100 km/val. Tad nieko nelaukėme ir 1,5 litro „galiūną“ nusprendėme išlupti ir jo vietoje sumontuoti 1,6 litro „VTEC“ širdį.“
„Ties šia akimirka ir prasidėjo įdomesni dalykai mano automobilių karjeroje“, - su šypsena veide priduria vaikinas.
Tai nebuvo tik eilinis variklio pakeitimas. Broliu tandemas į 1,6 litro variklį sudėjo aukštesnius stūmoklius, suspaudimo laipsnis buvo pakeltas iki 11.4:1. Variklio modifikacijų sąraše taip pat atsidūrė nauja oro paėimo sistema, 4-1 išmetimo kolektorius, programuojamas variklio valdymo kompiuteris, „trumpa“ greičių dėže su pakeistais perdavimo skaičiais, išlengvintas smagratis.
„Dabar vairuodamas savo bolidą galėjau aplenkti ne tik kitus automobilius, bet ir kitus „Civicus“ su B serijos „VTEC“ motorais“, - priduria Karolis.

REKLAMA

1


2


3


Mergina vardu „Silvia“
Automobilis, kurį turėjo pastebėti daugelis automanų, ypač jeigu lankotės entuziastams skirtuose susitikimuose. Tai - vis dar pakankamai retai mūsų keliuose sutinkama „Nissan Silvia“, o tiksliau - „S14“ modelio karta, kuri Karolio garaže atsidūrė po to, kai vaikinas nusprendė atsisveikinti su prieš žemės prigludusiu „Lexus LS“ sedanu.
Išbandęs „Honda Civic“, o vėliau ir „Lexusą“, Karolis suprato, jog galiniais ratais varomi automobiliai teigia žymiai daugiau vairavimo malonumo. Jeigu ne variklio galios trūkumas, Karolį iki šiol matytume už „Lexus LS“ sedano vairo. O jeigu gyventume idealiame pasaulyje, „Lexusas“ būtų naudojamas kelionėms į darbą ir į sodą, o „S14“ atliktų savaitgaliams skirto linksmintojo vaidmenį.

REKLAMA
REKLAMA

19


Vis gi, nusprendus „Lexusą“ išleisti į marčias, vaikinas iškart susidėliojo prioritetus sekančiam pirkiniui - tai turėjo būti galiniais ratais varomas, turbininį motorą turintis japonas.
„Išsikėlus tokius kriterijus, pasirinkimų buvo nedaug. Pagrinde rinkausi iš „Nissan“ kompanijos sukurtos „S-Body“ modelių šeimos : „S13“, „S14“, „S14A“ ir „S13“ kabrioleto“, - apie naujo pirkinio paieškas pasakoja Karolis.
„Situacija su „S13“ kartos modeliais yra ganėtinai prasta. Į Lietuvą parsivežti kabrioletą su atmosferiniu varikliu būtų smagu ir pakankamai brangu. Susidėliojus visus privalumus ir trūkumus nusprendžiau, jog logiškiausias pasirinkimas (gerai pagalvojus - ne toks jau ir logiškas) „S14“ arba „S14A“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

17


„Taip jau atsitiko, jog mano garaže atsidūrė automobilis, kuris 8 metus buvo ne ką mažesnio automano rankose. Važiuoklėje standartinės gumos buvo pakeistos į analogus iš poliuretano, standartiniai amortizatoriai buvo pakeisti į „Apex“ gamybos komponentus. Buvęs šeimininkas taip pat sumontavo reguliuojamus stabilizatorius, „R33 GT-R“ stabdžius, „NISTUNE“ variklio valdymo kompiuterį, „laisvą“ išmetimą, milžinišką tarpinį suslėgto oro aušintuvą, radiatorių, 3,9 diferencialą su „LSD“. Ir tai mažoji dalis modifikacijų, kurios buvo atliktos praėjusio šeimininko.“
„Mano atliktų darbų sąrašas taip pat ne ką trumpesnis. Per pirmuosius keletą mėnesių daugiausiai dėmesio skyriau automobilio eksterjerui. Norėjau išskirtinių ir retų kėbulo apdailos detalių, daiktų, kurių Lietuvoje praktiškai nėra.“
Rusijos glūdumoje pavyko surasti originalų „JDM“ galinį „Kouki“ buferį su spatsais. Su slenksčiai situacija buvo sudėtingesnė. Kadangi norėjau tik originalių „Navan“ slenksčių, teko nuryti karčią piliulę ir įsigyti kopijas. Ironiška, nes slenksčių kopijoms atvykus į Lietuvą man pavyko surasti to ko seniai ieškojau - originalius „Navan“ slenksčius. Vis dėlto, tuo metu negalėjau sau jų leisti.“
„Slenksčius pavyko patobulinti, įsigijus „G.R.A.M.S Styling“ side step'us, o daugelio žvilgsnį traukiantys „Work Emotion T7R“ ratlankiai, už labai gerą kainą pas mane atkeliavo su draugų pagalba.

REKLAMA

ja-1


Ateities planuose - nemažai pasikeitimų
Pirmąjį sezoną „išgyvenęs“ automobilis dabar perėjo į pasiruošimo 2018 metams stadiją. Karolis neslepia, jog „Nissan'o“ likimą nulems įstatymai, kurie leis Lietuvoje registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje. Kadangi reikalavimai ratuočiams su vairu dešinėje pusėje atrodo absurdiškai, Vilniuje gyvenantis automanas labai gerai pagalvos kada ir kaip įgyvendinti savo svajonę - į Lietuvą atsivežti „Toyota Chaser Mark II“ ar „Toyota Chaser Tourer V“.
Per šaltąjį metų laikotarpį, iš Japonijos kilusiam „Nissan“ bus atlikti keli, labai rimti pakeitimai. Vienas iš jų - Karolio noras išbandyti trumpą, 4,36 virintą diferencialą.
„Naujas diferencialas automobiliui įneš šiek tiek daugiau gyvybės“, - priduria Karolis.
„Nemažai dėmesio žadu skirti automobilio išvaizdai. Planuoju iš širdies apsipirkti „G.R.A.M.S Styling“ krautuvėje - reikia naujo splitterio, cancards'ų ir difuzoriaus.“
„Planuojamų modifikacijų sąraše taip pat yra didesnis galinis spoileris, „DMAX“ galiniai žibintai, lengvintas smagratis ir rimtesnės sankabos komplektas.“
„Nenorėčiau užmiršti ir dar vieno dalyko - neseniai įsigijau originalų, automaniškai tariant - „JDM Kouki“ priekinį buferį“.

REKLAMA

Nuotrauka (11)


Automobilis, kuris nuolatos provokuoja
Karolis nėra vienas iš tų automanų, kuris galėtų pasigirti, jog turėjo dvi dešimtis automobilių. Nepaisant „kuklaus“ automobilio parko, Karolis priduria, jog „Nissanas“ iš visų turėtų ratuočių yra pranašiausias.
„Nissanas“ yra labai lengvai valdomas automobilis. Žinoma, atliktos modifikacijos važiuoklėje suteikia žymiai daugiau vairavimo malonumo, o posūkiuose „Nissanas“ išlieka stabilus ir nesvyra, tačiau pati automobilio komponuotė... Kaip čia pasakyti... parazitiška. Galiniais ratais varomas kupė su turbininiu motoru - kiekvienas lyžtelėjimas per sankabą baigiasi šypsena veide.
Dabartinė automobilio konfigūracija leistų Karoliui dalyvauti „Fast Lap“ organizuojamose varžybose. Ne iš kelmo spirtą „Nissaną“ vairuojantis automanas sako, jog galios/stabdžių/aušinimo pilnai užtektų, jeigu jis nuspręstų išbandyti savo jėgas „Street“ dalyvių klasėje. Vis dėlto, Karolis neplanuoja žengti į didžiąją sceną.
„Esu visomis keturiomis už mėgėjišką pasivažinėjimą lenktynių trasoje. Šio sezono pabaigoje, kartu su bičiuliais iš „Team Beat“ ir „Night Kids Drift Team“ komandų buvome išvykę į Latvijoje vykusį „Nissan 200SX Mega Meet“ susitikimą „333“ vardu pavadintoje trasoje.“
„Tai buvo mano pirmasis ir tikrai ne paskutinis pasivažinėjimas uždaroje lenktynių trasoje, kurioje galima atsukti „Silvijos“ kranelį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotrauka (44)



Nuotrauka (46)


Sunkiai užmirštamas „Lexus“
Didžiulį džiaugsmą keliantis „Nissanas“ niekaip nesugeba iš Karolio galvos išstumti prieš tai turėto žemagrindžio - „Lexus LS 400“. Automanas pripažįsta, jog tai buvo vienas įdomiausių ir labiausiai į galvą įstrigusių automobilių.
„Buvo labai keista išlipti iš kompaktinės klasės hečbeko ir persėsti į „Premium“ klasės sedaną. Supratęs kokį paukštį nusipirkau, iškart gavau pasiūlymą įsigyti dar vieną, tokį patį sedaną - donorą. Ilgai negalvojęs sutikau, nes gauti dalių tokiam automobiliui yra pakankamai sunku.“
„Japoniškas sedanas standartiniu išliko vos tris mėnesius. Artėjant šiltiems orams pradėjau į garažą vežti naujas detales ir ruoštis naujam sezonui. Pirmasis pirkinys buvo „BC“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai. Vėliau kaimynėje Lenkijoje radau iš Japonijos parvežtus „V.I.P“ stiliaus ratlankius.“
„Iš donoro išėmiau odinį saloną, įsigijau „Nardi“ vairą, „Junction Produce“ odines pagalvėles ir medžiagines užuolaidas.“
„Darbams įsibėgėjus, pašalinau du galinius išmetimo sistemos bakelius ir vietoje jų sumontavau poliruotus 80 milimetrų vamzdžius.“
„Galutinu akcentu tapu „JDM 989“ valstybiniai numeriai ir „USDM“ galiniai žibintai.“
Kandidatai, kurie užimtų „Silvijos“ vietą
Japoniškų automobilių entuziastai rinkdamiesi naują ratuotį, labai dažnai jaučiasi taip, lyg tai darytų surištomis rankomis. Norint į Lietuvą atsivežti Japonijos rinkai skirtą mašiną, iš pradžių reikia išsiaiškinti visas smulkmenas ir niuansus, kurie vėliau gali tapti tikru galvos skausmu. Tik suradus visus atsakymus į rūpimus klausimus, galima pradėti naujo „draugo“ paieškas.
Vis dėlto, Karolis neslepia noro ir ambicijų kada nors savo garaže turėti „Toyota Chaser Tourer V“ arba „Chaser Mark II“. Uždrausti vaisiai, klasikinės komponuotės automobiliai, apie kuriuos svajoja ne tik Karolis, bet ir kiti japoniškų automobilių entuziastai.

REKLAMA

14


15


Šiuo metu „Nissan Silvia“ prižiūrintis automanas teigia, jog turi silpnybę dideliems sedanams su 6 cilindrų turbobenzininiais varikliais. Kaip pasakytų pats Karolis - „Mano skoniui - tai yra tobulas automobilis.“
Vaikino svajonių sąraše taip pat yra tik ką pasirodęs „Lexus LC 500“. Nors šį automobilį galima įsigyti ir Lietuvoje, tačiau dabar, japoniško kupė kaina siekia šešiaženklę sumą.

25


26


„Jau dabar nekantrauju kada šių modelių kainos nukris iki man prieinamos. Aš tikiu, jog ši diena anksčiau ar vėliau ateis“, - priduria automanas.

GALERIJA (DM MEDIA)


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų