• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugkartinis Lietuvos kartingo čempionato nugalėtojas ir pasaulio kartingo čempionato prizininkas Kajus Šikšnelis savaitgalį pradėjo savo karjerą kėbulinių automobilių lenktynėse. Pirmajam sezonui lenktynininkas pasirinko vieną konkurencingiausių serijų Europoje – Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionatą.
Čia lenktynininkai važiuoja vienodais „Porsche 911 GT3 (992)“ automobiliais ir viskas priklauso tik nuo vairuotojų sugebėjimų, pakabos ir padangų slėgių nustatymų bei komandos strategijos. Nacionaliniai šios serijos čempionatai vyksta ne tik Italijoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Australijoje, Japonijoje, kitose šalyse. Septyniolikmetis K. Šikšnelis šiuo metu yra jauniausias Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionato dalyvis.
„Kartingo trasose jau įrodžiau savo įgūdžius ir turėjau išties įspūdingų pergalių. Dabar laikas tęsti karjerą kėbulinių automobilių lenktynėse. „Porsche Carrera Cup“ seriją pasirinkau ne atsitiktinai, nes pats automobilis dėl to, kad variklis sumontuotas gale, reikalauja visiškai kitokio vairavimo. Tuo pačiu tai, kad visi važiuoja identiška technika, trasoje sukuria itin artimą konkurenciją ir priverčia greitai mokytis bei kaupti patirtį“, – apie savo debiutą Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionate pasakoja K. Šikšnelis.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Puikus pasirodymas treniruotėse
Pirmasis šio čempionato etapas vyko Italijos „Imola“ trasoje. Ji gana siaura, todėl reikalauja itin kruopštaus lenkimų planavimo. Tuo tarpu stačios įkalnės ir nuokalnės sukuria „aklus“ posūkius, kuriuose lenktynininkai privalo važiuoti itin tiksliai.
Tai buvo pirmasis K. Šikšnelio važiavimas šioje trasoje, todėl pirmose oficialiose treniruotėse jaunasis lenktynininkas demonstravo vidutinį tempą. Tačiau prasidėjus lietui jis pademonstravo 7 geriausią laiką iš daugiau nei 30 lenktynininkų.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Lemiamos minutės kvalifikacijoje
Kvalifikacija vyko taip pat šlapioje trasoje, tačiau čia pranašumą turėjo labiau patyrę vairuotojai, kuriems tai toli gražu nėra pirmasis važiavimas „Imola“ trasoje. Kaip pasakoja K. Šikšnelis kvalifikacijoje tempas buvo tikrai greitas, tik pritrūko šiek tiek sėkmės.
„Likus kelioms minutėms iki pirmosios kvalifikacijos pabaigos rezultatas leido tikėtis vietos pirmame dešimtuke. Tačiau paskutiniuose ratuose varžovai pradėjo „štampuoti“ labai greitus ratus. Atsakyti tuo pačiu negalėjau, nes patekau į lėtesnių lenktynininkų srautą. Pasirinkau šiek tiek pristabdyti ir pasidaryti erdvės greitesniam ratui, nes trasa už trajektorijos ribų buvo šlapia, todėl nebuvo prasmės lenkti. Vis dėlto sesijos pabaigoje nepavyko susikurti „švaraus“ rato“, – nuogąstavo jis.
Būtent per paskutinius ratus K. Šikšnelis iš greičiausiųjų penketuko krito į 16 vietą ir liko per vieną poziciją nuo patekimo į antrąją kvalifikaciją.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Lenkimų puokštė
Tą pačią dieną prasidėjo pirmosios 2022 metų sezono ir kartu K. Šikšnelio „Porsche Carrera Cup Italia“ lenktynės. Kaip pasakoja lenktynininkas, šio važiavimo planas buvo gana paprastas – pajausti, kaip čia lenktyniauja italai ir skintis kelią dešimtuko link.
„Tikrai nesistengiau laimėti lenktynių pirmame posūkyje, nes žinau, kad visose „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse konkurencija yra tokia pat arši kaip ir kartinguose. Važiavau ramiai, stebėjau aplinką, tačiau antrame rate vienas iš varžovų išlėkė iš trasos ribų ir beatodairiškai grįžęs kliudė mano automobilį, kuris važiavo trajektorijoje“, – pasakoja jaunasis lenktynininkas.
Po tokio susidūrimo K. Šikšnelis padarė 360 laipsnių suktuką bet tęsė lenktynes. Tiesa, jis jau buvo nukritęs iki 28 pozicijos. Ir čia prasidėjo lenkimų virtinė. Per likusias keliolika minučių lenktynininkas išnaudojo kiekvieną progą lenkti. Iki lenktynių pabaigos jis pakilo iš 28 į 17 poziciją, kartais lenkdamas net po 2 automobilius viename rate.
Kajus Šikšnelis – jauniausias „Porsche Carrera Cup Italia“ dalyvis
Brangi pažintis su pasaulio čempionu
Po šeštadienio lenktynių K. Šikšnelis buvo atkovojęs beveik viską, ką prarado po suktuko, todėl galima sakyti, kad lenktynes pradėjo nuo švaraus lapo. Karolis puikiai žinojo, kad prieš jį yra žymiai lėtesnių dalyvių, kuriuos reikės lenkti dar varžybų pradžioje. Tuo tarpu per vieną poziciją už jo stovėjo viena didžiausių šio sezono žvaigždžių – triskart pasaulio motociklų čempionato „Moto GP“ nugalėtojas Jorge Lorenzo.
„Startas šįkart buvo geresnis, o trasa sausa, todėl buvau pasirengęs įrodyti, kad esu vertas daugiau nei turima pozicija. Lenkiau vieną varžovą tiesiojoje ir aplenkęs nėriau į posūkį. Mano lenkimu norėjo pasinaudoti J. Lorenzo, aš tuo metu dėmesį sutelkiau į trajektoriją. Deja, J. Lorenzo buvo nusitaikęs ten pat ir posūkio viduryje susidūrėme“, – apie antrųjų lenktynių baigtį pasakoja lietuvis.
Po susidūrimo abu lenktynininkai išlėkė iš trasos ir, nepaisant to, kad nieko rimto automobiliams neatsitiko, lenktynių tęsti nebegalėjo. Pati situacija nebuvo vienareikšmiška, tačiau varžybų teisėjai nutarė, kad kaltas lietuvis ir skyrė jam 5 pozicijų baudą kitoms lenktynėms.
„Per pirmąjį savo lenktynių savaitgalį „Porsche Carrera Cup Italia“ lenktynėse gavau pavairuoti per lietų, supratau, kokia čia stipri konkurencija ir gavau brangią pamoką, kad prieš darant lenkimą reikia labai greitai suplanuoti kitus žingsnius. Turiu pripažinti, kad tikėjausi geresnio rezultato, bet per pirmas lenktynes išmokau išties daug pamokų, kurios itin reikalingos mano lenktynininko karjerai“, – optimistiškai pirmojo etapo baigtį reziumavo lenktynininkas.
Kitas „Porsche Carrera Cup Italia“ etapas vyks birželio 3-5 dienomis „Misano“ trasoje. Šis etapas ypatingas tuo, kad pirmosios lenktynės vyksta sutemus.

Daugkartinis Lietuvos kartingo čempionato nugalėtojas ir pasaulio kartingo čempionato prizininkas Kajus Šikšnelis savaitgalį pradėjo savo karjerą kėbulinių automobilių lenktynėse. Pirmajam sezonui lenktynininkas pasirinko vieną konkurencingiausių serijų Europoje – Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionatą.
Čia lenktynininkai važiuoja vienodais „Porsche 911 GT3 (992)“ automobiliais ir viskas priklauso tik nuo vairuotojų sugebėjimų, pakabos ir padangų slėgių nustatymų bei komandos strategijos. Nacionaliniai šios serijos čempionatai vyksta ne tik Italijoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Australijoje, Japonijoje, kitose šalyse. Septyniolikmetis K. Šikšnelis šiuo metu yra jauniausias Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionato dalyvis.
„Kartingo trasose jau įrodžiau savo įgūdžius ir turėjau išties įspūdingų pergalių. Dabar laikas tęsti karjerą kėbulinių automobilių lenktynėse. „Porsche Carrera Cup“ seriją pasirinkau ne atsitiktinai, nes pats automobilis dėl to, kad variklis sumontuotas gale, reikalauja visiškai kitokio vairavimo. Tuo pačiu tai, kad visi važiuoja identiška technika, trasoje sukuria itin artimą konkurenciją ir priverčia greitai mokytis bei kaupti patirtį“, – apie savo debiutą Italijos „Porsche Carrera Cup“ čempionate pasakoja K. Šikšnelis.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Puikus pasirodymas treniruotėse
Pirmasis šio čempionato etapas vyko Italijos „Imola“ trasoje. Ji gana siaura, todėl reikalauja itin kruopštaus lenkimų planavimo. Tuo tarpu stačios įkalnės ir nuokalnės sukuria „aklus“ posūkius, kuriuose lenktynininkai privalo važiuoti itin tiksliai.
Tai buvo pirmasis K. Šikšnelio važiavimas šioje trasoje, todėl pirmose oficialiose treniruotėse jaunasis lenktynininkas demonstravo vidutinį tempą. Tačiau prasidėjus lietui jis pademonstravo 7 geriausią laiką iš daugiau nei 30 lenktynininkų.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Lemiamos minutės kvalifikacijoje
Kvalifikacija vyko taip pat šlapioje trasoje, tačiau čia pranašumą turėjo labiau patyrę vairuotojai, kuriems tai toli gražu nėra pirmasis važiavimas „Imola“ trasoje. Kaip pasakoja K. Šikšnelis kvalifikacijoje tempas buvo tikrai greitas, tik pritrūko šiek tiek sėkmės.
„Likus kelioms minutėms iki pirmosios kvalifikacijos pabaigos rezultatas leido tikėtis vietos pirmame dešimtuke. Tačiau paskutiniuose ratuose varžovai pradėjo „štampuoti“ labai greitus ratus. Atsakyti tuo pačiu negalėjau, nes patekau į lėtesnių lenktynininkų srautą. Pasirinkau šiek tiek pristabdyti ir pasidaryti erdvės greitesniam ratui, nes trasa už trajektorijos ribų buvo šlapia, todėl nebuvo prasmės lenkti. Vis dėlto sesijos pabaigoje nepavyko susikurti „švaraus“ rato“, – nuogąstavo jis.
Būtent per paskutinius ratus K. Šikšnelis iš greičiausiųjų penketuko krito į 16 vietą ir liko per vieną poziciją nuo patekimo į antrąją kvalifikaciją.
Karolio Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų
Lenkimų puokštė
Tą pačią dieną prasidėjo pirmosios 2022 metų sezono ir kartu K. Šikšnelio „Porsche Carrera Cup Italia“ lenktynės. Kaip pasakoja lenktynininkas, šio važiavimo planas buvo gana paprastas – pajausti, kaip čia lenktyniauja italai ir skintis kelią dešimtuko link.
„Tikrai nesistengiau laimėti lenktynių pirmame posūkyje, nes žinau, kad visose „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse konkurencija yra tokia pat arši kaip ir kartinguose. Važiavau ramiai, stebėjau aplinką, tačiau antrame rate vienas iš varžovų išlėkė iš trasos ribų ir beatodairiškai grįžęs kliudė mano automobilį, kuris važiavo trajektorijoje“, – pasakoja jaunasis lenktynininkas.
Po tokio susidūrimo K. Šikšnelis padarė 360 laipsnių suktuką bet tęsė lenktynes. Tiesa, jis jau buvo nukritęs iki 28 pozicijos. Ir čia prasidėjo lenkimų virtinė. Per likusias keliolika minučių lenktynininkas išnaudojo kiekvieną progą lenkti. Iki lenktynių pabaigos jis pakilo iš 28 į 17 poziciją, kartais lenkdamas net po 2 automobilius viename rate.
Kajus Šikšnelis – jauniausias „Porsche Carrera Cup Italia“ dalyvis
Brangi pažintis su pasaulio čempionu
Po šeštadienio lenktynių K. Šikšnelis buvo atkovojęs beveik viską, ką prarado po suktuko, todėl galima sakyti, kad lenktynes pradėjo nuo švaraus lapo. Karolis puikiai žinojo, kad prieš jį yra žymiai lėtesnių dalyvių, kuriuos reikės lenkti dar varžybų pradžioje. Tuo tarpu per vieną poziciją už jo stovėjo viena didžiausių šio sezono žvaigždžių – triskart pasaulio motociklų čempionato „Moto GP“ nugalėtojas Jorge Lorenzo.
„Startas šįkart buvo geresnis, o trasa sausa, todėl buvau pasirengęs įrodyti, kad esu vertas daugiau nei turima pozicija. Lenkiau vieną varžovą tiesiojoje ir aplenkęs nėriau į posūkį. Mano lenkimu norėjo pasinaudoti J. Lorenzo, aš tuo metu dėmesį sutelkiau į trajektoriją. Deja, J. Lorenzo buvo nusitaikęs ten pat ir posūkio viduryje susidūrėme“, – apie antrųjų lenktynių baigtį pasakoja lietuvis.
Po susidūrimo abu lenktynininkai išlėkė iš trasos ir, nepaisant to, kad nieko rimto automobiliams neatsitiko, lenktynių tęsti nebegalėjo. Pati situacija nebuvo vienareikšmiška, tačiau varžybų teisėjai nutarė, kad kaltas lietuvis ir skyrė jam 5 pozicijų baudą kitoms lenktynėms.
„Per pirmąjį savo lenktynių savaitgalį „Porsche Carrera Cup Italia“ lenktynėse gavau pavairuoti per lietų, supratau, kokia čia stipri konkurencija ir gavau brangią pamoką, kad prieš darant lenkimą reikia labai greitai suplanuoti kitus žingsnius. Turiu pripažinti, kad tikėjausi geresnio rezultato, bet per pirmas lenktynes išmokau išties daug pamokų, kurios itin reikalingos mano lenktynininko karjerai“, – optimistiškai pirmojo etapo baigtį reziumavo lenktynininkas.
Kitas „Porsche Carrera Cup Italia“ etapas vyks birželio 3-5 dienomis „Misano“ trasoje. Šis etapas ypatingas tuo, kad pirmosios lenktynės vyksta sutemus.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų