• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Vėlų ketvirtadienio vakarą įvairiuose Europos miestuose prasidėjo prestižinis istorinių automobilių ralis „Monte Carlo Historique“. Iš Turino į Monaką išvažiavo ir lietuvių Karolio Raišio bei Ovidijaus Meilūno ekipažas. Šiemet jų laukia itin permainingos varžybos, kuriose su 60-ies  metų amžiaus automobiliu reikės įveikti daugiau nei 2 tūkst. kilometrų snieguotais ir apledėjusiais Alpių serpantinais.


Vėlų ketvirtadienio vakarą įvairiuose Europos miestuose prasidėjo prestižinis istorinių automobilių ralis „Monte Carlo Historique“. Iš Turino į Monaką išvažiavo ir lietuvių Karolio Raišio bei Ovidijaus Meilūno ekipažas. Šiemet jų laukia itin permainingos varžybos, kuriose su 60-ies  metų amžiaus automobiliu reikės įveikti daugiau nei 2 tūkst. kilometrų snieguotais ir apledėjusiais Alpių serpantinais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose
Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose

Nauja starto vieta lietuviams


„Tokio pompastiško starto šiame ralyje dar neteko regėti“, – raudonu kilimu su 1961-ųjų „Jaguar MK2“ nuvažiavęs nuo starto arkos Turino San Karlo aikštėje sakė
Karolis Raišys.

REKLAMA

„Rallye Monte Carlo Historique“ vyksta kiek kitokiu principu nei modernus ralis. Šios prestižinės varžybos išlaikė praėjusio amžiaus pradžios formatą, kai startas yra duodamas skirtinguose Europos miestuose, ir iš jų dalyviai krašto keliais važiuoja iki Monako. Kiekvienas miestas pasirūpina starto programa. Jau 6 kartą šiose lenktynėse dalyvaujantis lietuvis yra startavęs iš Bad Homburgo Vokietijoje, Reimso Prancūzijoje, Milano Italijoje, tačiau šių metų startas Turine jam paliko didžiausią įspūdį: šventė centrinėje miesto aikštėje, ištaigingi dalyvių pristatymai, juos į trasą su superautomobiliais ir lenktyniniais modeliais išlydėjo Turino automobilininkų klubo nariai.

REKLAMA
REKLAMA

Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose
Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose

Nenuspėjamos trasos


Išlaikytas ne tik varžybų formatas, tačiau ir dalyvių parkas. Šiose varžybose leidžiama dalyvauti tik tiems automobiliams, kurie yra lenktyniavę originaliame
Monte Karlo ralyje. Organizatoriai dalyvius atrinkinėja griežtai, patekti čia nėra lengva. Nors dalyvių skaičius siekia beveik 300, į šį renginį patenka ne visi norintys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai sunkios varžybos. Ypač važiuojant pusę amžiaus ir daugiau skaičiuojančia technika. Jos trunka penkias dienas, per kurias teks įveikti 2 130 kilometrų maršrutą ir 16 tikslaus važiavimo laikui greičio ruožų. Prancūzijos Alpėse besidriekiančios trasos yra vadinamos vienomis sudėtingiausių ir mažiausiai nuspėjamų ralyje.

REKLAMA

„Atvykome į Turiną keliomis dienomis anksčiau tam, kad galėtume nulėkti pasižiūrėti į trasas. Čia susipažinimas yra leidžiamas. Organizatoriai mums suteikia tik kelio knygą, tad labai naudinga yra pasižymėti pavojingas vietas, pažiūrėti, kokios trasos ir planuoti, kokias padangas naudoti vieną ar kitą dieną. Ir labai džiaugiuosi, kad tą padarėme, nes šiemet sugrįžo tikrasis Monte Karlo išskirtinumas“, – pasakojo Raišys.

REKLAMA

Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose
Karolis Raišys „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose

Kai žiema su pavasariu keičiasi kas kelis kilometrus


Tik Monte Karlo ralyje greičio ruožo gali startuoti ant sauso asfalto šviečiant pavasarinei saulei ir finišuoti ant visiško plikledžio. Sausio pabaigoje Alpėse vykstančios varžybos garsėja nenuspėjamomis sąlygomis. Jos čia keičiasi ne priklausomai nuo regiono, ne dienomis, o kas kilometrą. Vienoje trasoje aplink kalną lenktynininkams gali tekti važiuoti sausu asfaltu, per plikledį, sniegą, ir nusileidus nuo kalno vėl finišuoti pavasariškomis sąlygomis. Tai apsunkina strategiją ir padangų pasirinkimą. Organizatoriai netgi reikalauja dalyvių su savimi turėti grandines sniegui. O ir pačios trasos – itin siauri ir klastingi serpantinai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskutinius du metus šilti orai pašykštėjo nenuspėjamumo, visos lenktynės vykdavo ant sauso asfalto. Šiemet lietuviai džiaugiasi sugrįžusiomis sudėtingomis sąlygomis, jomis važiuoti Karoliui sekasi. 2019-ais bei 2020-aisiais K. Raišys laimėjo ralį seniausių automobilių kategorijoje, o absoliučioje įskaitoje liko atitinkamai 4-as ir 9-as. Pergalę jam atnešė „Jaguar XK150“ modelis. Dabar jis tęsia savo pasirodymą su greičiausiu pasaulyje septintojo dešimtmečio sedanu
„Jaguar MK2“. Šiemet nugalėtojai bus skelbiami sausio pirmąją.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų