Kaune ties prekybos ir laisvalaikio centru Mega jau visu pajėgumu burzgia ekskavatoriai, o visi želdiniai – krūmai ir medžiai išguldyti. Liko tik dvi susiaurintos eismo juostos, o ir greitis apribotas iki 50 km/val. Tad žvilgtelėkime į greitkelį čia milžiniška spūstis – tokia yra šią savaitę prasidėjusio pirmojo magistralės rekonstrukcijos etapo kaina vairuotojams. Ties Kaunu galima strigti geram pusvalandžiui, o gal ir net valandai.
„Faktiškai važiuoji ta pačia juosta tik ten apvažiuoti reikia. Čia piko valandom daugiau stovi“, – sakė vairuotojas. Spėjusiems įšokti į kelią prieš piką – pasiseka. Kiti sako, kad vairuotojai labai tolerantiški.
„Jau patekom, bet labai buvo geranoriški vairuotojai, labai praleido, užsienietiškas variantas, užtrauktuko sistema, labai džiaugiuosi, kad yra kultūringų Lietuvoje vairuotojų“, – tikino spūstyje esanti moteris.
Piko metu ir prieš savaitgalį automobilių virtinė nusidriekia visame ruože ties Kaunu. Čia stringa visi, važiuojantieji namo po darbų į Sargėnus, Vytėnus ar Domeikavą, taip pat skubantys Marijamolės ar Klaipėdos kryptimi. Brautis tarp automobilių tenka ir greitosios automobiliams.
O jei dar kokia avarija – spūstys tik ilgėja – štai prieš Velykų savaitgalį sako laukusieji ir dvi valandas ties Kaunu.
Pasak automobilių kelių direkcijos vadovo, šiam etapui bus išleista per 17 milijonų eurų. Darbininkai čia plušės iki metų pabaigos. „Šiuo metu darbai yra pradėti Megos sankryžoje, platinamas kelias iki 8 eismo juostų, plačiausioje vietoje, įvertinus ir lėtėjimo greitėjimo eismo juostas mes turėsime 11 juostų, kurios tikimės, kad tarnaus vairuotojams ir jie nestovės spūstyse“, – sakė Automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Vairuotojai jau kurį laiką linksniavo šį transporto mazgą, kad čia rytais ir po darbo buvęs tikras košmaras, o vėlavimas visur užprogramuotas. Tad jį reikėjo rekonstruoti jau seniai, kad grūsčių nebeliktų, na nebent kokia didesnė avarija. Tad dabar jie tikina, kad ir pakentėt galima.
„Kad nelabai daug tenka važinėt, tai man netrukdo“, – sakė moteris. „Gali savo laiką paplanuoti iš ryto anksčiau važiuoti ar vakare, nebūtinai tuo metu, kada visi žmonės juda namo“, – tikino kitas vairuotojas.
„Pažiūrėkit nėra kur paparkuot. Tai aišku užsikišimas čia, mega pagrindinis mūsų prekybos centras. Nu kas čia yra pakentėt, Dievuliau, ne tiek prikentejom“, – dėstė automobilyje sėdinti moteris.
Kentėti riekės net ketverius metus. Tiek iš viso tęsis rekonstrukcija. O po jos magistralė ties KaunU bus ne tik platesnė, bet ir greitesnė.
„Mes tvarkome visą Islandijos plentą Kaune, ir megos sankryža, ir naujo tilto statyba, tiek esančio dešinėje pertvarkymas į keturias eismo juostas, tiek Sargėnų sankryžos tvarkymas. Bus atskirti srautai – didesnio greičio vykstantys nuo Savanorių į Raudondvario pl. galės pasirinkti greitesnio rėžimo eismo juostas ir vykti vietoms 110 km/h.“, – kalbėjo Automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Kol tęsis rekonstrukcija, vairuotojai raginami stebėti kelio ženklus, mat jie dažnai keisis – bus įvairių greičio apribojimų, naujų nusukimų, apylankų. Iš viso magistralės ties Kaunu rekonstrukcija atsies 110 milijonų eurų.