„Mes sieksime augti dar sparčiau nei auga alaus rinka Lietuvoje. Planuojame, kad mūsų gamybos apimtys padidės 28 proc., palyginti su praėjusiais metais, kai pagaminome 78 mln. litrų alaus. Sieksime didesnės rinkos dalies tiek Lietuvoje, tiek užsienyje ir darysime tai aktyviai“, – sakė „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.
Tyrimų bendrovės „Nielsen“1 duomenimis, alaus rinka pagal kiekį šių metų sausį-balandį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 9,7 proc. Sparčiausiai augo alaus pardavimai skardinėse – 18 procentų.
M. Kirstuko teigimu, ypač didelę įtaką alaus pardavimų skardinėse augimui turėjo „Premium“ alaus vartojimo didėjimas. „Jau kurį laiką stebėjome, kad skardinių pakuotės kasmet populiarėja, nes vartotojai vis labiau vertina patogumą. Bendrovės duomenimis, „Kalnapilio“ aukščiausios kokybės „Premium“ alaus skardinėse pardavimai per pirmuosius keturis šių metų mėnesius šoktelėjo daugiau nei 40 proc., tai yra sparčiau nei visas skardinių segmentas, kurio augimas kiekiu pirmaisiais keturiais šių metų mėnesiais siekė 18proc. Tai, artėjant šiltajam sezonui, paskatino mus investuoti į šios pakuotės gamybos plėtrą“, – teigė M. Kirstukas.
Įprotį pirkti alų skardinėse pastebi ir tyrimų bendrovės „TNS LT“ ekspertai.
„Analizuodami alaus vartotojų įpročių pasikeitimus, pastebime, kad pastaraisiais metais vis daugiau alaus mėgėjų linkę manyti, jog skardinėje esančio alaus kokybė tokia pati kaip stiklinėje taroje, ir ima vertinti jos patogumą. Be to, kinta pati alaus vartojimo kultūra – didesnis dėmesys skiriamas išskirtiniams skoniams, naujienoms. Renkantis aukštesnės kainos „Premium“ alų, itin svarbią reikšmę turi prekės ženklas ir gamintojo patikimumas. Prekės ženklo svarba, renkantis „Premium“ alų, yra net 14 procentinių punktų didesnė, palyginti su vidutinės kainos alumi“, – teigė „TNS LT“ tyrimų ekspertizės vadovė Daiva Plauškaitė. „Kalnapilio-Tauro grupė“ ketina stiprinti pozicijas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Šiemet planuojama pagaminti apie 100 mln. litrų alaus.
Anot M. Kirstuko, didesni gamybos pajėgumai leis didinti pardavimus vietinėje rinkoje bei eksportą.
„Tradiciškai, didžiausios lietuviško alaus eksporto rinkos yra ten, kur didelės lietuvių bendruomenės. Pagrindinės mūsų eksporto šalys: Didžioji Britanija, Airija, Ispanija, Rusija, JAV, Danija, Latvija ir Estija. Prognozuojame, kad šiemet mūsų eksporto apimtys turėtų išaugti daugiau nei 50 proc., palyginti su 2014 metais“, – kalbėjo bendrovės vadovas.
Gamybos apimčių augimą skatins ir investicijos į efektyvesnės alaus šaldymo sistemos diegimą.
„Nauja efektyvesnė šaldymo sistema, kuri jau įdiegta ir pradeda veikti, leis per metus apie 10 proc. sumažinti elektros energijos sąnaudas. Ši investicija mūsų kompanijai svarbi ne tik dėl didesnių gamybos apimčių – siekiame atsakingai elgtis visuomenės ir aplinkos atžvilgiu“, – sakė M. Kirstukas.
„TNS LT“ tyrimų ekspertizės vadovė D. Plauškaitė pabrėžė, kad vartotojams svarbu, jog įmonės rūpintųsi ir tausotų aplinką. Pasak jos, atsakingo verslo tema aktuali net 72 proc. Lietuvos gyventojų – vos 4 proc. mažiau nei bendru Europos Sąjungos mastu. Vertinant pokytį per 10 metų, net 50 proc. Lietuvos gyventojų pastebi, kad įmonės siekia elgtis atsakingiau.
Per pastaruosius ketverius metus „Kalnapilio-Tauro grupė“ į gamybą investavo 8,9 mln. eurų.
„Kalnapilio-Tauro grupėje“ praėjusių metų pabaigoje dirbo 346 darbuotojai, jų skaičius, palyginti su 2013 metų pabaiga, išaugo 7 proc. Grupė pirmavo Panevėžio regione pagal sumokėtų mokesčių sumą (49,88 mln. litų).