Atsakydamas į klausimą, ar įmanoma konflikto su Vakarai eskalacija ir NATO šalių kariuomenės atsiradimas srities teritorijoje A. Alichanovas pareiškė, kad „vargu ar kas žaistų su Rusija tokių žaidimus“.
„NATO kariai Kaliningrade nepasirodys, nes mūsų šalis iškart pateiktų asimetrinį atsaką. Todėl aš nemanau, kad kas nors žaistų su Rusija tokius žaidimus. Baltijos jūros laivynas saugo mūsų sienas, karinė technika taip pat. Man rodosi, kad europiečiams užteks proto nesiimti savižudiškų veiksmų ir nepulti Rusijos regiono“.
Kam priklauso Kaliningradas?
Rusijai priklausančios teritorijos vadovas papasakojo ir apie „užsienyje pasirodančias pusiau oficialias regiono priklausomumo doktrinas“: „Mažosios Lietuvos“, kurioje numatyta, kad Lietuva savinasi dalį teritorijos, yra „Didžiosios Lenkijos“ ir Žečpospolitos idėja, kuri visą Kaliningrado teritorija savinasi sau ir yra „istoriniai fantominiai skausmai Vokietijoje“.
Jis taip pat paminėjo ir „pavienius Vašingtono politikus“, kurie tariamai kelia klausimą dėl būtinybės peržiūrėti Antrojo pasaulinio karo rezultatus ir sienas dalyje Europos. „Todėl mums tai nėra jokia naujiena. Nors, aišku, dabar jau retorika tapo labiau koncentruota. Išaugo tokių pareiškimų kiekis. Iš pusiau legalių doktrinių tai pavirto oficialių politikų kalbomis“, – leidiniui „Izvestija“ aiškino Kaliningrado vadovas.
Anot jo, tokie tariami svarstymai dėl Kaliningrado teritorijos priklausomybės vienai ar kitai valstybei „yra negatyvus signalas, tačiau tai nebūtinai būtų naudinga pačiai Europai“.
Apie sankcijas: „Problemų su maistu nėra, bet yra tam tikrų sunkumų“
Kaliningrado administratorius paaiškino, kad ruošiasi galimai regiono blokadai, tačiau kol kas Europa dar nesiėmė tokių priemonių. „Paskutiniame sankcijų pakete regionui buvo padarytos išimtys. Transporto ir geležinkelių tranzitas per Lietuvos teritoriją į kitus Rusijos regionus yra išsaugotas. Taip pat ir susisiekimas geležinkeliais su Lenkija yra vykdomas gana aktyviai. Jokio nuosmukio šioje srityje mes kol kas nematome, – aiškino A. Alichanovas. – Tačiau draudimas rusų vežėjams dirbti ES teritorijoje smogė vežėjų verslui regione. Jie turės persiorientuoti (veikti) kitomis kryptimis“.
Gubernatoriaus teigimu, Kaliningradas bet kokiu atveju visada turės jūrų ir oro transportą, „nepriklausomai nuo to, kokie sprendimai būtų priimami ES“. „Ačiū Dievui, čia jau geografija mūsų pusėje“, – aiškino jis.
Kalbėdamas apie sankcijų poveikį A. Alichanovas aiškino, kad problemų su maisto produktais regione nėra, tačiau „yra tam tikrų sunkumų, kurie kilo dėl pereinamojo laikotarpio“. Pasak gubernatoriaus, daugelis vežėjų baiminasi siųsti krovinius į Kaliningradą, tačiau „problemos yra sprendžiamos“.
Užsienio pramonei pamažu uždarant savo veiklą Rusijoje su problemomis susidūrė automobilių gaminimo sektorius. „Kol kas dar veikia. Tačiau, aišku, automobilių sektorius dabar susidūrė su stipriausiu sankcijų poveikiu. Manau, kad čia dar susidursime su rimtomis problemomis, kaip ir kitos gamyklos šalyje“, – aiškino A. Alichanovas, pridūręs, kad „darbuotojams bus suteikiama pagalba įsidarbinant kitose srityse“.