Šiemetinės „Kalėdų muzikos savaitės“ raktažodžiais galėtų būti šviesa, širdis ir uogienė – natūralios materijos ir šiltos medžiagos.
Šios metaforos skleisis visoje šešių kalėdinių koncertų serijoje. Gruodžio 26–30 d. Filharmonijos Didžiąją salę desertine muzika pripildys ir Filharmonijos atlikėjai, ir jų kolegos iš Vilniaus, Klaipėdos bei Italijos.
Čia netrūks stilių bei žanrų sankirtų: įmantrių barokinių figūrų muzika kaitaliosis su emocinėmis romantizmo intonacijomis, klasicistinį koncertą keis Buenos Airių tango ciklas, simfonines poemas ir iškilmingus polonezus išsklaidys demoniški kapričai ir operečių fragmentai, o populiarias Kalėdų melodijas keis krikščioniškos giesmės.
Rytinės Kalėdų šviesos metafora atsivers pirmame ciklo koncerte visai šeimai (gruodžio 26 d., 12 val.). Jį rengia Vytauto Miškinio vadovaujamas berniukų ir jaunuolių choras „Ąžuoliukas“. Pasikvietęs „Triumfo arkos“ vokalistus Vaidą Vyšniauską, Liudą Mikalauską ir Vaidą Genytę, „Ąžuoliukas“ žada atlikti nuotaikingas pasaulio tautų ir lietuvių kompozitorių melodijas.
Kitame, ansamblio „Musica humana“ koncerte (gruodžio 27 d., 19 val.) kalėdinę šviesą skleis ne tik muzika, bet ir dailė, nes čia garsinius įspūdžius žadama papildyti vizualiniais, scenoje demonstruojant renesanso ir baroko tapybą (vaizdo režisierius – Albertas Krajinskas). Prancūzų, italų bei vokiečių barokinius kūrinius Algirdo Vizgirdos vadovaujamas ansamblis atliks kartu su sopranu Raminta Vaicekauskaite ir bosu-baritonu Ignu Misiūra.
Širdies metafora Juditos Leitaitės koncerte (gruodžio 28 d., 19 val.) „Iš širdies į širdį“, pažįstantiems šį mecosopraną, veikiau panašėja į tiesioginę reikšmę ir betarpišką veiksmą, kurio dėka solistė tiesiai iš savosios į klausytojo širdį ketina persodinti šiltas Kalėdų melodijas, operečių arijas ir barokinės bei romantinės epochos epizodus, atliekamus kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru ir LRT vaikų choru.
Toliau širdies metaforika skleisis „Cameratos Klaipėdos“ koncerte (gruodžio 30 d., 19 val.), nostalgiškai menančiame romantizmo laikus, kada kūrybos akcentas buvo perkeltas būtent į minėtąją širdies sritį. Vilhelmo Čepinskio vadovaujamas ansamblis ir kviestiniai solistai Džeraldas Bidva (smuikas) bei Guoda Gedvilaitė (fortepijonas) savo koncertą skiria Eugène’o Ysaÿe 150-osioms gimimo metinėms. Dar vienas, į širdies metaforą taikantis vakaras – tai Lietuvos kamerinio orkestro ir smuikininko Sergejaus Krylovo susitikimas (gruodžio 26 d., 19 val.). Nesenai stulbinantį rečitalį filharmonijoje pagriežęs smuikininkas šį kartą su orkestru atliks Johanno Sebastiano Bacho, Wolfgango Amadejaus Mozarto koncertus ir Ástoro Piazzollos „Buenos Airių metų laikus“.
Čiurlionio kvarteto 40-mečio koncertas (gruodžio 29 d., 19 val.) išskleis uogienės metaforą. Gimtadienį švenčiantis kvartetas, pasak jo meno vadovo Sauliaus Lipčiaus, ir šia, ir Kalėdų proga šiemet rengia staigmeną – „Koncertą-uogienę“. Vakaro metu muzikiniais desertais kvartetas publiką vaišins su džiazuojančiais pianistais Dainiumi Pulausku ir Povilu Jaraminu.