Verslas visada ieškojo būdų kaip ieškoti naujų pardavimų ir uždirbti daugiau pinigų. Tačiau klestinčio verslo paslaptis visuomet buvo esamų klientų išlaikymas, nepaisant to, kokia maža yra įmonė.
Kliento lojalumo jie pradeda siekti tada, kai jis įsigijo prekę, o pardavėjas atsako „ačiū, kad pirkote“.
Portalas „Enterpreneur“ atskleidžia keletą paslapčių kaip verslas išlaiko klientus.
Pardavėjas dažniausiai leidžia klientui žinoti, ką verslininkas dėl jo daro. Žinią galimą perduoti naujienlaiškiais arba mažiau formaliai – skambučiu. Svarbiausia, kad klientams yra paaiškinama kiekviena paslauga, kokią jie gauna ir sudaromas įspūdis, kad viskas už jį yra jau padaryta (sumokėtos siuntimo išlaidos, užpildytos sąskaitos ir pan.)
Ilgalaikiams klientams dažniausiai rašomi asmeniniai ir ranka parašyti laiškai. Taip sudaromas įspūdis, kad jūs rūpite pardavėjui ir jis atsižvelgia į asmeninius poreikius.
Balso pašto ir elektroninio pašto paslaugos leidžia greitai pasiekti klientą, bet pardavėjai siekia išlaikyti gyvą ryšį. Šios priemonės naudojamos, susitarti su klientu, kada susitikti akis į akį arba užeiti pas jus į biurą.
Išlaikydami klientų lojalumą verslininkai siunčia gimtadienio, sukaktuvių ar šventinius atvirukus. Dovanos taip pat leidžia pasiekti tą patį efektą. Įdomiausia, kad tokie dalykai daug nekainuoja, jeigu verslininkas pasitelkia savo išmonę, susiedamas dovanėlę su paskutiniu pirkiniu.
Dažnai pardavėjai dalijasi informacija, kuri gali patikti klientui. Tai gali būti ne su verslu nesusiję dalykai: įdomus straipsnis, nauja knyga ar išskirtinė organizacija.
Lojalūs klientai verslui gali būti naudingi ne vien dėl pastovių pajamų. Susitikdami su klientais jų aplinkoje pardavėjai gali rasti savo verslui naudingų kontaktų.