Iki 25 proc. smulkių susidūrimų įvyksta važiuojant atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus.
Dažniausios klaidos, pasitaikančios važiuojant atbuline eiga, yra koncentracijos stoka ir per didelis greitis. „Važiavimas atbuline eiga nėra daugumos vairuotojų mėgstamas užsiėmimas: ne tik dėl riboto matomumo, bet dažnai ir dėl įgūdžių trūkumo“, – sako vairavimo mokyklos vadovas Zbigniew Weseli.
Pagrindinis saugaus važiavimo atbuline eiga principas yra atidus aplinkos stebėjimas: tiek automobilio šonų, tiek veidrodėliuose matomos erdvės už jo. Manevruodamas vairuotojas neturėtų remtis tik veidrodėliuose matomu vaizdu, svarbu nepamiršti ir „aklosios zonos“ – vietos automobilio šonuose, kurios nesimato nei viename veidrodėlyje. Atsargumas yra ypač svarbus važiuojant atbuline eiga vietose, kuriose yra daug žmonių ir kitų automobilių, pavyzdžiui, prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėse.
„Vairuotojas atbuline eiga turėtų važiuoti labai atsargiai ir lėtai, net jei atrodo, kad šalia nėra žmonių ar kliūčių. Ypač reikia stebėti ar aplinkui nėra vaikų, kurie, važiuojant atbuline eiga, gali būti nepastebimi dėl mažo ūgio“, – įspėja instruktoriai. – „Jei įmanoma, vairuotojas turėtų paprašyti pagalbos savo keleivių, kurie galėtų išlipti iš automobilio ir nurodyti teisingą važiavimo kryptį“, – prideda specialistai.
Geriausias būdas sumažinti susidūrimo, susijusio su važiavimu atbuline eiga, riziką yra paprasčiausiai vengti situacijų, kuriose vairuotojas yra priverstas taip manevruoti. Žinoma, yra situacijų, kai važiavimo atbuline eiga sunku išvengti, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse – čia svarbu automobilį statyti atbulomis, kad vėliau būtų galima saugiai išvažiuoti. „Taisyklė paprasta: jei įmanoma, stenkitės manevruoti taip, kad nereiktų naudotis atbuline eiga“, – pabrėžia instruktoriai.
Važiuodami atbuline eiga prisiminkite:
- atidžiai apsidairyti prieš pradedant judėti;
- išlaikyti minimalų greitį;
- stebėti aplinką veidrodėliuose;
- naudoti posūkių signalus;
- likti budrūs, net jei manote, kad aplinkui jūsų automobilį nėra kitų transporto priemonių ar žmonių;