Pasak darbdavio įvaizdžio ekspertės I. Daugintaitės, už darbdavio įvaizdį atsakinga vadovų komanda, marketingo, komunikacijos specialistai, tad, darbuotojui skaitant skelbimus, dalyvaujant pokalbiuose, svarbu atpažinti, kur yra reklama, o kur – tikra informacija.
„Aplikuojant į darbo skelbimus, reikėtų atkreipti dėmesį, ar tuose darbo skelbimuose pateikta informacija yra teisinga, ir vien skelbimu nepasikliauti“, – tikina specialistė. Verta pasidomėti kompanijos vadovu, komanda, darbo vieta, surinkti rekomendacijas iš pažįstamų ir ten dirbusių žmonių.
Pirmiausia, įvaizdžio ekspertės žodžiais, patrauklus darbdavys yra atviras darbdavys, pasiruošęs apie save suteikti informaciją. Aptikus dominantį skelbimą, ji rekomenduoja paskambinti kontaktiniam asmeniui ir paprašyti suteikti daugiau informacijos ir tik tada tikslingai siųsti savo CV.
„Patarčiau CV nesiųsti tiesiog bet kur. Pirmiausia reikia labai gerai žinoti, kur patys norite dirbti, kokį darbą, ir tik tada siųsti“, – mano I. Daugintaitė.
Pokalbį dėl darbo pašnekovė prilygintų automobilio pirkimui. „Tai galima padaryti labai spontaniškai – mašina patiko, spalva patiko, nusiperki ir važiuoji. Tačiau galima ir atlikti testinį važiavimą, klausti netgi kvailiausių klausimų“, – svarsto specialistė.
Anot jos, pokalbyje dėl darbo reikėtų paprašyti parodyti, kaip atrodo darbo vieta, kokios yra priemonės. Susipažinti su galimais kolegomis ir tiesioginiu vadovu. Klausti, kokiomis vertybėmis vadovas vadovaujasi gyvenime, analizuoti, ar tos vertybės sutampa.
„Lietuva yra pažįstamų ir giminių kraštas, todėl visada galima išgirsti nuomonių, ypač neigiamų, nes tokios sklinda greičiau. Tačiau rekomenduočiau pasiteirauti kelių šaltinių ir tik tada priimti galutinį sprendimą“, – siūlo pašnekovė.
Prieš sutinkant užimti pasiūlytas pareigas, I. Daugintaitė siūlo atkreipti dėmesį į keturis pagrindinius dalykus. „Pirmiausia reikėtų paties savęs paklausti, kam man apskritai reikalingas darbas: kad tik turėčiau už ką gyventi, kad ne tik turėčiau už ką gyventi, bet ir daug uždirbčiau, ar kad nuveikčiau naudingus darbus.
Susidėliokite prioritetus ir pagal tai nusitaikykite ne į daug darbdavių, bet į konkrečius“, – rekomenduoja darbdavio įvaizdžio ekspertė.
Naujam darbdaviui, pasak I. Daugintaitės, reikėtų pasakyti dalykus, kurie vėliau gali turėti įtakos įsidarbinus, pvz., kad jūs nemokate anglų kalbos taip gerai, kaip reikėtų, arba penktadieniai jums reikia laisvos darbo dienos, nes turite tris vaikus, arba negalite skristi lėktuvu, nors komandiruotės vyks užsienyje ir pan.
Trečias specialistės pasiūlymas – neskubėti pasakyti „taip“, pagalvoti, ar darbdavio sudarytas įspūdis teisingas.
Paskutinė ekspertės rekomendacija – įvertinti vietą, kurioje dirbate dabar. Gal yra galimybių likti pas tą patį darbdavį ir pasigerinti darbo sąlygas?