Reklaminės žinutės yra labai svarbi kiekvieno verslo dalis. Jų tikslas yra dvejopas. Pirma, padėti įtikinti potencialius klientus pirkti iš jūsų prekes ir paslaugas. Antra, padėti įtikinti esamus klientus ir toliau dirbti su jumis. Kitaip tariant, gera reklaminė žinutė skirta didinti klientų skaičių ir pajamas.
Deja, didžioji dalis reklaminių žinučių neatlieka nei vienos iš šių funkcijų. Anot vadybos konsultanto Deano Schantzo, taip yra todėl, kad įmonės savo reklaminėmis žinutėmis pateikia tikrą galvosūkį. Dažnai komunikacijos žinutė nėra aiški ir vartotojui reikia įdėti papildomas pastangas norint ją suprasti.
Trys reklaminių žinučių tipai
Daiktavardžio „yra“ (angl. - is) žinutė. Šios reklaminės žinutės paaiškina, kas jūs esate kaip bendrovė. Tokiu būdu jūs sukuriate patikimumą, kurio dėka klientai norės pirkti iš jūsų. Pavyzdžiui: „Mes esame didžiausia baldų gamybos bendrovė Tauragėje.“
Veiksmažodžio „daro“ (angl. - does) žinutė. Žinutė paaiškina, kokias paslaugas klientams teikia jūsų bendrovė. Jos dėka pateikiate akivaizdų pasiūlymą. Būtinas savybių, funkcijų ir kainos paryškinimas. Pavyzdžiui: „Mes gaminame aukščiausios kokybės baldus ir žemiausiomis kainomis Tauragėje.“
Reikšmės (angl. - means) žinutė. Pasinaudoję šiuo tipu jūs paaiškinate kokią naudą patirs klientai pirkdami paslaugas iš jūsų. Pavyzdžiui: „Baldai, kurie suteiks jūsų gyvenimui komforto“.
Didžioji dalis reklaminių žinučių patenka į daiktavardžio ir veiksmažodžio kategorijas – abi jos priverčia esamus ir potencialius klientus svarstyti, kokią naudą jie gaus nusipirkę bendrovės produktus.
Neveiksmingos reklaminės žinutės priežastys
Kai kalbate daiktavardžiais apie savo bendrovę, pirmasis klausimas, kurį klientai sau užduoda: „Kodėl man tai turėtų būti svarbu?“ Jei žinutė yra abstrakti ir neaiški, šis klausimas klientams iškils dar dažniau. Pavyzdžiui: „Esame viena didžiausių baldų gamybos bendrovių Lietuvoje.“
Panašiai yra ir su veiksmažodžiais, kurie taip pat verčia klientus mąstyti, kokią naudą teikia ir kokias funkcijas atlieka jūsų produktai ir paslaugos. Vėlgi, klientas sau užduoda tą patį klausimą: „Kodėl man tai turėtų būti svarbu?“ Ir iš tiesų, kodėl jiems turėtų būti svarbu, ką jūs veikiate ar kas jūs esate? Svarbu yra tai, ką klientas gaus.
Žinoma, kai kurie klientai (ypač technologijų ekspertai, kurie nepriima svarbių sprendimų, yra savo srities specialistai) iš karto suvoks, kokią naudą bendrovė siūlo. Tačiau didžioji dauguma arba nesupras, arba nenorės suprasti. Taigi, komunikacijos žinutė turi perteikti naudą.
Geresnis sprendimas komunikuoti
Savo ruožtu reikšmės žinutės iš karto perteikia klientui naudą. Kadangi šios žinutės greitai perteikia sprendimą į klientui aktualias problemas, į jas vartotojai atkreipia didesnį dėmesį. Štai keletas pavyzdžių:
Daiktavardis: „Mes esame patikimiausias naujienlaiškių kūrimo ir siuntimo įrankis Lietuvoje.“
Veiksmažodis: „Mūsų programinė įranga išsiunčia elektroninius laiškus bei matuoja jų efektyvumą.“
Reikšmė: „Mes galime sumažinti jūsų rinkodaros biudžetą ir padidinti reklamos efektyvumą.“
Daiktavardis: „Mes esame didžiausia žmogiškųjų išteklių pritraukimo bendrovė Baltijos šalyse.“
Veiksmažodis: „Mes siūlome kompleksinių žmogiškųjų išteklių pritraukimo sprendimus verslui.“
Reikšmė: „Mes galime padėti jums surasti talentingus darbuotojus neeikvodami jūsų laiko.“
Pastebėkite, kad pačios efektyviausios reikšmės žinutės taip pat pateikia kiekybiškai pamatuojamą finansinę naudą. Tai dar labiau atkreipia klientų dėmesį, nes yra pabrėžiamas optimalus vertės ir kainos santykis.
Auksė Vaitkevičiūtė