Jei jūsų mama liepė jums susidaryti pirkinių sąrašą ir griežtai jo laikytis, vadinasi tam yra priežastis. Kiekviena prekybos centro dalis, ar tai būtų automobilių stovėjimo aikštelė, ar atsiskaitymo kasa, yra sukurta taip, kad priverstų pirkėjus išleisti kuo daugiau pinigų ir nusipirkti daugiau maisto produktų, nei jums iš tiesų reikia, rašo portalas „Business Insider“.
Pirkėjai gali ateiti į parduotuvę nusipirkti tik pieno, tačiau iš jos išeis su ledais, kuriems buvo taikoma viliojanti akcija, prancūzišku batonu, kuris taip skaniai kvepėjo, ir žurnalu, kuriame aprašytos paskutinės garsenybių gyvenimo aktualijos.
Štai keli triukai, kuriuos naudoja prekybos centrai, kad priverstų pirkėjus labiau išlaidauti.
1. Pradėkime nuo pirkinių vežimėlio. Šis 1938 metų išradimas yra skirtas tam, kad pirkėjai galėtų lengviau nusipirkti didesnį prekių kiekį.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
2. Dauguma prekybos centrų pelningų prekių skyrius, tokius kaip gėlės ar švieži kepiniai, stato šalia įėjimo, kad pirkėjai susidurtų su šiomis prekėmis, kai jų krepšeliai dar yra tušti.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
3. Kita priežastis, dėl kurios gėlės ir švieži kepiniai yra parduotuvių pradžioje, yra jų skleidžiamas kvapas. Malonus kvapas suaktyvinantis pirkėjų seilių gleives ir skatina impulsyviai pirkti. Be to šie malonūs skyriai pagerina nuotaiką ir tuomet jūs mieliau išlaidaujate.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
4. Pieno ar kiti būtiniausi produktai dažniausiai būna prekybos centrų gale, kad pirkėjai būtų priversti praeiti visą parduotuvę norėdami juos pasiimti.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
5. Dauguma parduotuvių „nukreipia“ savo pirkėjus iš dešinės į kairę. Dėl tokio judėjimo ir įpratimo važiuoti dešinėje kelio pusėje, prekės, kurias pirkėjai yra labiausiai linkę įsigyti, dažniausiai būna dešinėje parduotuvių eilių pusėje.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
6. Prekės, kurias parduotuvė labiausiai nori, kad pirkėjai pirktų, yra išdėliotos akių lygyje. Pavyzdžiui, dribsnių skyriuje didelės dribsnių pakuotės yra išdėstytos lentynų apačioje. Sveiko maisto produktai dažniausiai būna viršuje. Na o brangių prekės ženklų produkcija stovi tiesiai priešais jūsų akis. Mėgstamiausi produktai dažniausiai būna išdėstyti pačiame eilės gale.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
7. Taip pat yra ir vaikų akių lygis, kuriame atrasite įvairiausius saldumynus ir kitas prekes, kurių vaikai gali užsimanyti ir pradėti maldauti savo tėvelių, kad jas jiems nupirktų.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
8. Degustacijos stotelės yra skirtos sulėtinti pirkėjus ir pristatyti jiems naujus produktus.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
9. Labai svarbu yra parduotuvės dydis. Prigrūstose parduotuvėse žmonės yra linkę praleisti mažiau laiko apsipirkinėdami, perka ne taip impulsyviai, renkasi mažiau prekių, mažiau bendrauja su kitais žmonėmis ir yra labiau nervingi.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
10. Šiltos spalvos vilioja žmones į parduotuves. Ramios spalvos skatina susimąstyti ir didina pardavimus. Patariamas – parduotuvės išorė iš plytų, viduje – ramus, mėlynas interjeras.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
11. Tyrimų metu buvo nustatyta, kad lėta muzika skatina žmones parduotuvėse užtrukti ilgiau ir išleisti daugiau pinigų. Garsi muzika verčia juos greičiau apsipirkti, tačiau išleistam pinigų kiekiu tai neturi įtakos. Klasikinė muzika skatina pirkti brangesnes prekes.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
12. Pelningiausia parduotuvės zona yra erdvė ties atsiskaitymo kasa. Būtent čia pirkėjai laukdami savo eilės pasiduoda pagundai nusipirkti šokoladinį batonėlį ar žurnalą.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)
13. Galiausiai atėjo laikas pateikti lojalumo kortelę. Šios kortelės ne tik suteikia nuolaidų, tačiau jos padeda išlaikyti nuolatinius pirkėjus. Jų pagalba parduotuvės taip pat gali sekti pirkėjų apsipirkinėjimo duomenis.
Pirkėjų įpročius veikia prekių pateikimas (nuotr. SCANPIX)