Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Varikliai su turbokompresoriai tapo neatsiejama modernesnių automobilių dalimi. Nors senamadiškų pažiūrų entuziastai prioritetą skiria atmosferiniams agregatams, tačiau reikia pripažinti, jog varikliai su turbokompresoriais taip pat turi nemažai privalumų.
Pradėjus vardinti šio variklio tipo privalumus, anksčiau ar vėliau prieitume ir prie pagrindinio trūkumo – vėluojančios variklio reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą.
Automobilių gamintojai deda milžiniškas pastangas siekiant pašalinti šį nemalonų atributą, tačiau „Porsche“, regis, sugebėjo atrasti sprendimą, kuris sumaniai sumažina retkarčiais erzinantį turbinos elgesį.
„Porsche“ pirmąjį turbininį variklį į savo automobilius pradėjo montuoti dar 1975 metais. Tuomet, iš tiesų, tai buvo ganėtinai tingus ir, retkarčiais, šokiruojantis „Porsche 911 Turbo“, tačiau kelis dešimtmečius trukę tobulinimo darbai leido inžinieriams sukurti stebėtinai elementarią „Dynamic Boost“ funkciją.
Didžiausias „Dynamic Boost“ privalumas – ši funkcija ženkliai nepadidina variklio apetito degalams, tačiau teikiama nauda yra gerokai didesnė negu tradicinių „Anti-Lag“ sistemų.
Tad kaip ji veikia? Šios markės varikliuose naudojamas viena droselinė sklendė visuomet lieka atidaryta net tada, kai koja nuimama nuo akceleratoriaus pedalo. Iš esmės, automobilyje naudojama programinė įranga dar tą patį, ką patyrę vairuotojai darydavo senesniuose automobiliuose su turbokompresoriais. Ne iki galo atleistas akceleratoriaus pedalas padeda turbinoms išlaikyti reikiamą slėgį ir staigios akceleracijos metu nepriverčia laukti, kol jos pasieks savo efektyvumo piką.
Palikus atvirą oro įsiurbimo angą, variklis gali siurbti reikalingą oro dozę ir tokiu būdu palaikyti pakankamai didelį išmetamųjų dujų srautą, kuris be galo svarbus turbokompresorių veikimo efektyvumui.
Inžinieriai, be abejonės, galėjo pasirinkti ir lengvesnį kelią. Jie tiesiog galėjo atsukti benzino kranelį, kiekvieną kartą, kai vairuotojas akceleratoriaus pedalą įmina iki dugno. Tuomet variklis sureaguotų greičiau, bet didžiulis sukimo momento šuolis gali išprovokuoti nenuspėjamą automobilio elgesį.
Nors „Dynamic Boost“ funkcija nesugeba visapusiškai pašalinti turbinos vėlavimo, tačiau ji kaip reikiant padidina jų efektyvumą, ypač kai važiuojama lenktynių trasoje.
„Porsche“ atsižvelgdama šios markės automobilių paskirtį, „Dynamic Boost“ funkciją palieka įjungtą visada. Skirtumas tik tas, jog naudojant „Sport“ arba „Sport+“ režimą, „Dynamic Boost“ veikia gerokai agresyviau ir efektyviau.
Varikliai su turbokompresoriai tapo neatsiejama modernesnių automobilių dalimi. Nors senamadiškų pažiūrų entuziastai prioritetą skiria atmosferiniams agregatams, tačiau reikia pripažinti, jog varikliai su turbokompresoriais taip pat turi nemažai privalumų.
Pradėjus vardinti šio variklio tipo privalumus, anksčiau ar vėliau prieitume ir prie pagrindinio trūkumo – vėluojančios variklio reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą.
Automobilių gamintojai deda milžiniškas pastangas siekiant pašalinti šį nemalonų atributą, tačiau „Porsche“, regis, sugebėjo atrasti sprendimą, kuris sumaniai sumažina retkarčiais erzinantį turbinos elgesį.
„Porsche“ pirmąjį turbininį variklį į savo automobilius pradėjo montuoti dar 1975 metais. Tuomet, iš tiesų, tai buvo ganėtinai tingus ir, retkarčiais, šokiruojantis „Porsche 911 Turbo“, tačiau kelis dešimtmečius trukę tobulinimo darbai leido inžinieriams sukurti stebėtinai elementarią „Dynamic Boost“ funkciją.
Didžiausias „Dynamic Boost“ privalumas – ši funkcija ženkliai nepadidina variklio apetito degalams, tačiau teikiama nauda yra gerokai didesnė negu tradicinių „Anti-Lag“ sistemų.
Tad kaip ji veikia? Šios markės varikliuose naudojamas viena droselinė sklendė visuomet lieka atidaryta net tada, kai koja nuimama nuo akceleratoriaus pedalo. Iš esmės, automobilyje naudojama programinė įranga dar tą patį, ką patyrę vairuotojai darydavo senesniuose automobiliuose su turbokompresoriais. Ne iki galo atleistas akceleratoriaus pedalas padeda turbinoms išlaikyti reikiamą slėgį ir staigios akceleracijos metu nepriverčia laukti, kol jos pasieks savo efektyvumo piką.
Palikus atvirą oro įsiurbimo angą, variklis gali siurbti reikalingą oro dozę ir tokiu būdu palaikyti pakankamai didelį išmetamųjų dujų srautą, kuris be galo svarbus turbokompresorių veikimo efektyvumui.
Inžinieriai, be abejonės, galėjo pasirinkti ir lengvesnį kelią. Jie tiesiog galėjo atsukti benzino kranelį, kiekvieną kartą, kai vairuotojas akceleratoriaus pedalą įmina iki dugno. Tuomet variklis sureaguotų greičiau, bet didžiulis sukimo momento šuolis gali išprovokuoti nenuspėjamą automobilio elgesį.
Nors „Dynamic Boost“ funkcija nesugeba visapusiškai pašalinti turbinos vėlavimo, tačiau ji kaip reikiant padidina jų efektyvumą, ypač kai važiuojama lenktynių trasoje.
„Porsche“ atsižvelgdama šios markės automobilių paskirtį, „Dynamic Boost“ funkciją palieka įjungtą visada. Skirtumas tik tas, jog naudojant „Sport“ arba „Sport+“ režimą, „Dynamic Boost“ veikia gerokai agresyviau ir efektyviau.