Autobusų ir traukinių kompanijos pradėjo bendradarbiauti kartu su F1 „Williams“ komanda, kad pagerintų savo tiekiamų paslaugų kokybę, rašo BBC.
Po duotų patarimų iš F1 mechanikų kompanijoje „Alstom“ dabar traukiniai yra suremontuojami per kelias valandas vietoj anksčiau trukusio dviejų parų darbo. Svarbiausia, kad kiekviena detalė ir kiekvienas įrankis būtų padėtas savo vietoje. F1 komandos šią strategiją yra pritaikiusios iki tobulumo.
Preciziška tvarka
Dabar gamykloje viskas švaru ir tvarkinga kaip operacinėje. Kiekvienas atlieka savo užduotį ir niekas nesikalba. Tačiau taip yra tik F1 sustojimuose.
Traukinių remontas trunka ilgiau nei 4 sekundes. Visigi technologinė pažanga, panaudota čia, yra tokia pati. Dar prieš traukiniui įriedant į garažą inžinieriai žino, kurios detalės – nuo stabdžių iki tualeto vandens nuleidimo – neveikia gerai ir kurios greitai gali sugesti. Mechanikai žino, ko tikėtis, taigi tinkamai pasiruošia remonto darbams. Toks principas naudojamas F1 trasoje, tačiau kompiuterinių sistemų pagalba buvo lengvai pritaikytas ir geležinkelių pramonėje.
Prekyba idėjomis
F1 bolidai kaupia stabdymo metu atsiradusią energiją ir vėliau ją panaudoja varant jo ratus. „Williams“ komanda šią idėja dabar pardavinėja ir tokią stabdžių sistemą šiandien galima pritaikyti traukiniuose, tramvajuose ir autobusuose.
Pernai „Williams“ iš to uždirbo 40 mln. svarų sterlingų, kuriuos investuos į bolidų kūrimą.
Panaudojus sistemą, traukinių sukaupta energija stojant perone yra atiduodama šiam iš naujo įsibėgėjant.
Viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų geležinkeliuose – punktualumas. Panašu, kad F1 pritaikyti sprendimai padės tvarkytis ir su šia kasdiene miesto problema.