Jei svajojate apie atpalaiduojamąjį masažą, bet masažuotoja nepaliauja tarškėjusi apie savo problemas.
Mandagiai pasakykite, kad atėjote pailsėti ir norėtumėte mėgautis masažu ir tyla... arba ramia muzika.
Jei norite, kad jūsų prašymas nuskambėtų kuo švelniau, pasiguoskite: paaiškinkite, kad tuomet, kai jus masažuoja, stengiatės susikoncentruoti ir kvėpuoti taisyklingai, o tai padaryti jums sunku, kai masažuotoja kalba ar kalbina jus.
Parodykite, kad nenorite kalbėtis. Užsimerkite ir neatsakinėkite į replikas. Masažuotoja turėtų susiprasti.
Atėjote pakoreguoti šukuosenos, o kirpėja pasirodė tikra Barbė devyndarbė: vienu metu kerpa jus ir dažo kitos klientės plaukus, plepa telefonu ir su kolegėmis aptaria pasikeitusias patalpų nuomos sąlygas. Kaip sutelkti jos dėmesį į jūsų galvą?
Jūs mokate pinigus už tai, kad būtumėte aptarnauti kokybiškai. Jei kirpėja užrašė tuo pat metu ir kitą klientę, tai – jos problema. Pasakykite, kad nenorėtumėte laukti, kol ji taip žongliruos abiem darbais.
Jei registruodamiesi procedūrai pamatėte, kad kirpėja ketina jus įsprausti į perkrautą tvarkaraštį, paprašykite skirti kitą laiką, kai bus ramiau: „Matau, kad tą dieną turite daug darbo. Gal susitarkime, kada galėčiau ateiti kitą kartą?“
Turėjote savo kirpėją, tačiau keletą kartų nuėjote išbandyti kitos stilistės rankos. Kaip grįžti pas senąją meistrę?
Komplimentai daro stebuklus. Jei atvirai pasakysite, kad buvote pas kitą kirpėją, bet nusivylėte jos darbu ir nusprendėte, kad geresnės už jūsiškę nėra – neįsižeis net niūriausia šukuosenų specialistė.
Papasakokite apsilankymą pas kitą kirpėją kaip apie spontanišką nuotykį.
Paslaugų sferos darbuotojai ne vakar gimę, todėl puikiai supranta, kad jų klientai kartais nori išbandyti naujovių. Tačiau jei sugrįžo – vadinasi, vertina jų darbą ir yra patenkinti ankstesniais rezultatais.
Ką daryti, jei stilistė įkalbinėja keisti šukuoseną, bet jums siūlomas variantas nepatinka?
Jei neigiamu atsakymu bijote pasirodyti atsilikę nuo mados naujovių, pakreipkite viską kitaip: „Šiuo metu tiek reikalų, kad bijau, jog neturėsiu laiko tinkamai pasirūpinti nauja šukuosena, geriau kol kas
pasikliausiu man įprastu variantu.“
Nustebtumėte sužinoję, kiek daug klientų eina pas kitus kirpėjus, nes senieji nepasiūlo nieko naujo. Rekomenduoti plaukų priežiūros ir šukuosenos naujoves – kirpėjo pareiga. Tačiau jokiu būdu ne priežastis versti tas naujoves pasirinkti, taigi tiesiog pasakykite, kad kol kas to nenorite.
Jei šukuosena, kurią jums padarė, tikrai klaiki.
Jei pristigo drąsos tai pasakyti kirpėjui tuojau pat, paskambinkite jam grįžusi namo. Paklauskite, kada ir kaip siūlytų ją pakoreguoti. Jei kirpėjas brangina savo klientus ir nenori jų prarasti – savo darbo defektą (o kliento lūkesčių nepateisinimas – irgi savotiškas brokas) turėtų ištaisyti nemokamai ir kaip galima greičiau.
Jei nepatinka kuri nors viena šukuosenos dalis (pavyzdžiui, pernelyg sušiauštas viršugalvis ar kirpčiukai), galite paklausti apie korekcijos galimybes telefonu – galbūt kirpėjas jums patartų kokių nors šukuosenos
priežiūros priemonių ar gudrybių, kuriomis lengvai pataisytumėte padėtį.
Grožio salone jus nuolat vėluoja aptarnauti. Kaip įkalbėti juos laikytis grafiko?
Pakalbėkite su salono administratore. Pasakykite, kad jūsų netenkina tokia padėtis ir kaip galėtumėte pasirinkti tokį laiką, kad netektų gaišti. Galbūt jums pasiūlys ankstesnę valandą, kai nebus rizikos, kad darbai su kitu klientu užsitęs?
Derindami laiką iš anksto perspėkite, kad jūsų tvarkaraštis labai įtemptas, todėl norėtumėte būti priimti tiksliai tuo laiku, kai užsirašėte.
Kaip išsisukti, jei grožio salono darbuotoja atkakliai įkalbinėja pirkti kokius nors jų parduodamus grožio priežiūros produktus?
Pasakykite, kad dar neapsisprendėte ir norėtumėte išgirtuosius produktus pabandyti – teiraukitės mėginėlių ir pažadėkite paskambinti, jei susigundysite pirkti.
Jeigu siūlomą produktą ką tik naudojo jūsų odos ar plaukų priežiūrai, pasakykite, kad norite palūkėti ir pažiūrėti, ar priemonės rezultatais
būsite patenkinti ir po kelių valandų, o tada apsispręsite, ar verta pirkti.
Tiesiai šviesiai pasakykite, kad šį mėnesį nesate numatę išlaidų tokiam pirkiniui, tačiau turėsite jį omenyje planuodami kito mėnesio biudžetą.
Ką daryti, jei sąskaita už grožio paslaugas jus šokiravo?
Deja, kai visos paslaugos jau suteiktos, daug nepadarysite – teks susitaikyti, kad reikės sumokėti. O kitą kartą žinokite, kad dėl paslaugos kainos reikia susitarti iš anksto. Net jei kirpėja ims išsisukinėti, esą
dar nežino, kiek plaukų dažų ar kaukės sunaudos, prašykite jos pasakyti bent jau apytikrę paslaugos kainą.
Paprašykite detalizuoti, už ką konkrečiai tiek mokate.
Jei sąskaitoje bus įtraukta procedūrų ar priemonių, kurių neprašėte, galite drąsiai derėtis –
kodėl turėtumėte mokėti už tai, ką jums tiesiog įbruko?
Kaip sustabdyti grožio specialistą, jei jis jus kritikuoja?
Jei vizažistė pastebi, kad jūsų veido oda pernelyg išsausėjusi, o kirpėja pasako, kad turite pleiskanų, tai – ne kritika. Geras grožio salono darbuotojas privalo pastebėti jūsų problemas ir suteikti informacijos, kaip jų išvengti. Tačiau kai imama kritikuoti tai, kas nepriklauso (pavyzdžiui, kirpėja tauškia, kaip jums netinka švarkelio spalva), turite teisę užčiaupti: „Ačiū, supratau jūsų nuomonę, ateityje žinosiu, ko einant pas jus nesirengti.“ Taip leisite suprasti, kad netinkama švarkelio spalva – ne jūsų, o kirpėjos problema.
Tais atvejais, kai kritikuojamas jūsų pasirinkimas (pavyzdžiui, pageidaujate, vizažistės nuomone, pernelyg ryškių antakių), specialistas taip pat turi teisę bent jau pamėginti jus atkalbėti nuo netinkamo pasirinkimo, tad nepriimkite kritikos pernelyg asmeniškai. Tačiau jei vis dėlto neabejojate pasirinkimu, tik nemokate jo pagrįsti, galite pajuokauti: „Tokia spalva man neša sėkmę. Esu šiek tiek prietaringa.“