Pernai internete veikė apie 650 mln. aktyvių internetinių svetainių. Jų skaičius sparčiai auga, bet net jei jis staiga dėl kokių nors priežasčių liautųsi didėjęs, visoms svetainėms aplankyti jums prireiktų... Žodžiu, jei naršytumėte 5 svetainių per minutę naršymo spartumu, internete per parą praleisdami 12 val., 365 paras per metus, tai po 50 metų būtumėte suspėjęs aplankyti, geriausiu atveju, apie 10 proc. visų internetinės visatos svetainių.
Visgi, skirtingai nei realioje visatoje, internetiniai objektai fizinėje erdvėje neegzistuoja. Tad nėra ir tokio dalyko, kaip viena svetainė arčiau ar toliau kitos. Dvi svetainės gali būti arba susijusios, arba ne. Jokių „beveik“.
Nors tos internetinės sąsajos neturi tokių parametrų kaip atstumas ar kryptis, jos tarpusavyje sieja skaitmeninis ryšys. Jei, pavyzdžiui, koks nors asmuo sukūrė asmeninę svetainę ir ją susiejo su feisbuko puslapiu, lankytojai į tą svetainę galės patekti tik per „Facebook“. Labai tikėtina, kad svetainę aplankys ne tiek jau ir daug žmonių, o toji svetainė internetinėje visatoje taip ir liks tik neįžvelgiamu taškeliu.
Maždaug tokia logika rėmėsi internetinės visatos žemėlapį suprojektavę architektai. Skrituliai tame žemėlapyje reprezentuoja daugiau kaip 350 tūkst. internetinių svetainių iš 196 valstybių. Kiekvienas skritulys - svetainė. Skritulio dydį lemia svetainės lankytojų srautas: kuo jis didesnis, tuo didesnis skritulys. Po svetaines „keliaujantys“ lankytojai sukuria sąsajas. Kuo stipresnė sąsaja, tuo artimesni yra jų siejami tinklalapiai (svetainės).
Žvilgtelėjus į internetinės visatos žemėlapį, nesunku pastebėti, kad internetinės svetainės grupuojasi pagal tam tikrus kriterijus. Pirmasis iš jų – valstybės (vaizduojamos skirtingomis spalvomis). Akivaizdu, kad internetinės visatos žemėlapyje susiformavę tam tikri svetainių „spiečiai“, kadangi valstybių gyventojai yra linkę „keliauti“ (naršyti) po savo šalies tinklalapius. Internetinėje visatoje dominuoja JAV spiečius (šviesiai mėlyna spalva centre), Kinija (garstyčių geltonumo spalvos regionas kairiau apačioje), Japonija (purpurinė spalva, dešiniau apačioje) ir Rusija (raudona).
Tačiau valstybių kriterijus – ne vienintelis internetinėje visatoje. Kai kurie tinklalapiai ir keletas temų yra tokie populiarūs visame pasaulyje, jog išeina iš valstybių kriterijaus rėmų. Šiaip ar taip, esminę internetinės visatos struktūrą sudaro trys stambiausi interneto banginiai – „Google“, „Facebook“ ir „Youtube“. Jie sudaro internetinės visatos branduolį. Valstybių spiečiai telkiasi aplink šį Triumviratą. (Įdomu, nors galbūt nestebina tai, kad Didysis Trejetas ne kažin kiek veikia Kinijos galaktinį spiečių, kuris internetinėje visatoje labiau primena atskirą visatą.
O vienas pradoksaliausių momentų šiame žemėlapyje – didžiulė pornografijos svetainių galaktika (dešiniau apačioje, „įsispraudusi“ tarp Japonijos ir Brazilijos), kurią sudaro (daugiausiai) JAV tinklalapiai.