Pasiekti šią pagalbą labai lengva, tiesiog reikia prieiti prie baro ir paklausti, ar šiandien dirba Andžela. Taip darbuotojai iškvies taksi, ar pasirūpins pagalbos suteikimu.
Idėja gimė Didžiojoje Britanijoje
Ina Stepanova, Viešosios įstaigos „ „Women's Intelligence Network“ arba trumpiau „WIN“ vadovė sako, kad ši idėja atsirado Didžiojoje Britanijoje ir plinta po visą pasaulį. „Šitos kampanijos idėja yra britiška, prasidėjo Linkonšyre, Didžiojoje Britanijoje, kad saugumas baruose būtų užtikrintas. Ir aišku, ji yra išplitusi ne tik Britanijoje, bet ir Australijoje, Vokietijoje ir kitose šalyse. „Ask for Angela“ – paprašėme organizatorių naudoti būtent šitą, originalų akcijos pavadinimą“, - sako pašnekovė.
Ina Stepanova teigia, kad prie akcijos prisijungę Lietuvos barų darbuotojai yra informuoti, kaip pasielgti šioje situacijoje. „Ypač dažnai žmonės bijo ir tiesiog išeina iš baro, nes labai daug tokių istorijų esame girdėję, kad pavyzdžiui seka iš baro išėjusius žmones. Tai dabar baruose yra pradėta tokia akcija, kad jei žmogus jaučiasi nesaugiai, jei prie jo kažkas tai priekabiauja, gal į pasimatymą atėjo ne tas žmogus, kuris turėjo ateiti, kaip tu galvojai. Tai asmuo gali prieiti prie baro, nes ten kiekvienas baras turi rekomendacijas kaip elgtis šituo atveju, jos yra specialiai išdalintos ir baro darbuotojai žino, ką toliau daryti reikia“, - pasakoja Ina Stepanova.
Gali iškviesti taksi, ar susisiekti su artimaisiais
„WIN“ vadovė teigia, kad yra keletas akcijos veikimo būdų. „Kaip vieną iš veikimo būdų, nukreiptą prieš priekabiavimą baruose Pavyzdžiui, reikia baro darbuotojams išsiaiškinti, ko Andželos ieškantis asmuo nori, gal tik atkreipti dėmesį į asmenį, kuris yra įtartinas, bet blogai nesielgia. Kitas dalykas – baras gali iškviesti taksi, susisiekia su draugais, arba šeima, nematant tam kitam asmeniui, kuris kelia įtarimą. Ir tuo pačiu dar palydi iki taksi, arba kažkur kitur, kad tas įtartinas asmuo nesektų paskui“, - sako pašnekovė.
Nors apie akciją informuojantys plakatai baruose kaba dar tik mėnesį, prie akcijos prisijungė jau 16 barų Vilniuje ir 3 Kaune. Artimiausiu metu „WIN“ astovė tikisi, kad prisijungs ir dar kitų barų visoje Lietuvoje.
Priekabiavimo atvejų pasitaiko
UAB „Brandfood“ savininkas Saulius Galdikas, kuriam priklauso keli prie akcijos prisidėję barai, sako, kad kol kas nežino atvejų, kad jam priklausančiuose baruose šia akcija dar nebuvo pasinaudota. „Dabar už visus negaliu pasakyti, konkrečiai kaip aš susijęs su barais, tai kol kas mes neturėjom tokio atvejo. Bet iš kitos pusės, projektas tik ką prasidėjo ir sklaida dar kol kas yra kukli. Gal ir tai daro įtaką tam. Nenoriu suklaidinti, bet iki galo už visus, o kiek aš turiu tiesioginį ryšį su barais, tai kol kas tokio atvejo nesam turėję“, - sako S. Galdikas.
Paklaustas, ar savo praktikoje yra pastebėjęs tokios akcijos poreikį, pašnekovas sako, kad Lietuvoje tikrai yra vietų, kuriuose ši akcija yra reikalinga. „Manau, kad jei yra toks poreikis, gi tos akcijos iš nieko neatsiranda, kad va ėmė kažkas ir sugalvojo. Matyt, kad yra tas poreikis. Kiek žinau, tai Vakaruose yra sėkminga šito projekto patirtis, ir jei jis ten pasiteisino, tai nematau priežasčių, kodėl jis negalėtų būti čia panaudotas. Ir jei dar siekiama pozityvių tikslų, tai iš principo visos akcijos yra sveikintinos", - teigia pašnekovas.
Tačiau akcijos svarba yra nenuginčijama. "Šiek tiek skiriasi pačios vietos savo koncepcija. Gal kai kur nėra tikrai taip aktualu, bet tikrai atrastume tokių abejotinos kokybės vietų. Kur tai gali būti aktualu. O jei dar prisiminsime kokių 10 metų atgal, tai buvo dar aktualiau. Tiesiog visi bręstam ir augam, tai gal šita problema nėra tiek aktuali dabar. Aišku, kad yra dalis diskotekų, šokių klubų, kuriose priekabiavimo atvejų, kuriuose tikimybė tokių priekabiavimų atvejų yra gerokai didesnė. Tai kodėl nepabandžius ir neišsiaiškinus, ar tokia problema yra, tai padarysim tik gerą, apie tai kalbėdami. O jeigu jos visgi nėra, tai tik džiaugsimės“, - sako Saulius Galdikas.