„Neuorogastronomija yra paremta tuo, kad viskas ką valgome yra suvokiama visų mūsų jutiminių organų. Mes pamatome, išgirstame, pauostome, paragaujame, pajaučiame“, - teigia Oxfordo universiteto profesorius Charlesas Spence‘as.
Jis rekomenduoja tokius virtuvės šefus kaip Hestonas Blumenthalas, kuris pirmasis pasiūlė ragaujant jūros gėrybes klausytis bangų mūšos, nes taip yra ryškinamas skonis. Profersorius pasakojo apie žymųjį kiaušinių ir vytinto kumpio patiekalą, kurio pradžioje yra grojamas vištos kudakavimas, o vėliau žarijų spirgėjimas.
Gerai pasaulyje žinomas šefas Ferranas Adria daug dėmėsio skira indų spalvai. Vienoje stalo pusėje yra išdėlioti rožiniai desertai baltose lėkštese, kitoje pusėje svečiai valgė identiškus desertus, bet iš juodų lėkščių. Įdomu tai, kad pirmieji teigė, jog desertas buvo saldesnis.
Kiti eksperimentai parodė, kad kampuotos arba kvadratinės lėštės maistui sukuria intensyvesnį skonį, o apvalios akcentuoja saldumą.
Garso mokslas
Londono „House of Wolf“ restoranas sulaukė dėmesio kaip prie savo iriso su rukola pasiūlė keistą eksperimentą. Restorano svečiai savo mobiliaisiais galėjo skambinti dviem numeriais, nuo kurių priklausė kokia muzika bus grojama.
Paaiškėjo, kad aukštesnės natos, fleitos ir pianinas asocijuojasi su saldumu, o žemesni ir rezonuojantys tonai išryškina kartumą. Tai gali ne tik padėti patiekti maistą restoranuose, bet tai neša puikių idėjų verslui. Kolumbijoje veikianti suši restoranas parduodavo dešimtis tūsktančių lėkštučių patiekalų, taigi pasitarė su profesoriumi Ch. Spence‘u, kaip galėtų pagerinti savo pardavimus. Kol kas yra renkamasi tarp juodų ir baltų lėkštelių.
Kavinių tinklas „Statrbucks“ jau darbar savo klienatams dalija specialius garso takelius, kuriuos galima klausyti namuose prie kavos. Pasirinkimai jau dabar svyruoja Pučinio iki Amy Winehouse.
Didžiulė galimybė
Didelės maisto kompanijos jau dabar atkreipia dėmesį į maisto stuvokimą pagal aplinką ir supančius garsus. „Nestle“ kopmanija išsiaiškino, kad riebios picos nuotraukos atbaido pirkėjus nuo maisto įsigijimo, o žalios puplės ir arbūzas skatina vartojimą.
Kompanija taip pat pradėjo varijuoti su šokolado formomis. Pagal savo „burnos geometrija“ jie sukūrė užapvalintus šokolado gabalėlius, kurie leidžia šokoladui greičiau tirpti ir atskleidžia daugiau skonių.