• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors atlyginimai Lietuvoje kasmet kyla, gyventojai skundžiasi, kad kainos kyla greičiau. Užėję į parduotuves žmonės piktinasi toliau brangstančiu maistu, o prieš Velykas ypač stebina šokoladinių kiaušinių ar zuikių kainos.

Nors atlyginimai Lietuvoje kasmet kyla, gyventojai skundžiasi, kad kainos kyla greičiau. Užėję į parduotuves žmonės piktinasi toliau brangstančiu maistu, o prieš Velykas ypač stebina šokoladinių kiaušinių ar zuikių kainos.

REKLAMA

Vis tik tokių velykinių skanumynų kainas verta lyginti ne tik su Lenkija ar kitomis šalimis. Tos pačios prekės kaina net 13 eurų gali skirtis skirtinguose prekybos tinkluose Lietuvoje.

Vienur – 4 eurai, kitur – 8?

Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Evelina, kuri stebėjosi neįtikinėtinais kainų skirtumais prekybos tinklų „Maxima“ ir „Rimi“ parduotuvėse.

Ji papasakojo, kad užsukusį į prekybos tinklą „Maxima“ pasinaudojo nuolaida nupirko vaikams šokoladinių zuikių ir mažų šokoladinių kiaušinukų.

Vienas toks zuikis ar vienas pakelis kiaušinių kainavo po 3,99 euro su nuolaida, nors įprastai kainuoja atitinkamai 5,69 ir 5,79 euro.

Kitą dieną moteris buvo užėjusi į prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvę, kur tik praėjusi vartelius pastebėjo didelę lentyną su įvairiais velykiniais skanumynais.

„Iš karto į akį krito didelės kainos. Iš pradžių nesupratau, ar tikrai, bet priėjusi arčiau pamačiau, kad tas pats zuikis ir tas pats pakelis kiaušinių čia kainuoja kone dvigubai daugiau.

Jeigu „Maximoje“ zuikis kainuoja 3,99–5,69 euro, tai „Rimi“ – net 7,49 euro. Tai kaina skiriasi 1,80–3,50 euro. Jei „Maximoje“ kiaušinių maišelis kainuoja 3,99–5,79 euro, tai „Rimi“ – net 8,09 euro. Kas yra netgi 2,30–4,10 euro brangiau“, – skaičiavo nuotraukas atsiuntusi vilnietė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji teigė nesuprantanti, kaip kainos gali tiek daug skirtis, kai prekės yra tos pačios, o parduotuvės – netoli viena kitos.

Kodėl kainos taip skiriasi?

„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė atkreipė dėmesį, kad prekybininkai savarankiškai nustato prekės pardavimo kainą, atsižvelgdamas į įvairius kriterijus.

REKLAMA

„Todėl situacijos, kuomet prekių kainos skirtingose prekybos tinkluose skiriasi, yra dažnos.

Ji vardijo, kad galutinei prekės pardavimo kainai įtaką daro daugelis veiksnių: logistikos kaštai, darbuotojų atlygiai, nekilojamo turto kaštai ir pan.

O tiekimo kaina yra vienas pagrindinių faktorių, kuris daro įtaką galutinei prekės kainai. 

Todėl, pasak E. Krasauskienės, situacijos, kuomet prekių kainos skirtingose prekybos tinkluose skiriasi, yra dažnos.

„Žinoma, nuolat dirbame su tiekėjais, deramės dėl kuo mažesnių tiekimo kainų ir stengiamės pasiūlyti mūsų pirkėjams nuo patrauklesnes kainas.

REKLAMA
REKLAMA

Ir, jeigu lygintume absoliučiai visų prekių kainas, pastebėtume, kad viena prekė yra pigesnė viename tinkle, kita – kitame“, – komentavo „Rimi“ atstovė.

Ji pridūrė, kad, be minimų saldumynų, prekybos tinklas siūlo ir kitus saldumynus, jų alternatyvas, parduotuvėje galima rasti ir įvairių akcijų bei nuolaidų.

Tuo metu „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė antrino, kad kiekvienas prekybos tinklas savarankiškai nusprendžia dėl savo kainodaros:

„Mūsų tikslas – pasiūlyti pirkėjui patrauklias kainas, nes nuo to priklauso mūsų sėkmė šiame dinamiškame versle. Derybos su tiekėjais dėl pirkimo kainų taip pat yra nenutrūkstamas procesas ir nuo tai priklauso, kokią produkto kainą galėsime pasiūlyti vartotojams.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiaušinis už 70 ar 86 litus

Gyventojai stebisi ne tik kainų skirtumais, bet ir apskritai velykinių saldumynų pabrangimu.

Pvz., neseniai daug reakcijų socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė įrašas apie didelio šokoladinio kiaušinio „Kinder surprise“ kainą „Maximoje“.

„Šitas 200 gramų kiaušinuks – 20 eurų. Jūs rimtai? Tai kilogramas tokio šokolado – 100 eurų?

Na gerai, ir žaisliukas viduje. Bet tas žaisliukas – kažkoks plastikas. Tai vis tiek nematau, kas čia verta 20 eurų“, – rašė nuotrauka pasidalinusi mergina.

REKLAMA

Po jos įrašu vilnietė pasidalijo, kad toks pats kiaušinis „Rimi“ kainuoja net 24,99 euro. O šiuo metu  „Maximoje“ jį galima nusipirkti už 11,99 euro, kas yra daugiau nei dvigubai pigiau, nei „Rimi“.

Komentatoriai ironizavo, kad tiek kainuoja net ne šokoladas ar žaislas, o kiaušinyje esantis oras arba palmių aliejus, kurio ten esą yra labai daug.

„Pirkau kaip durnė vaikui. Viduje buvo mašina, kuri net 5 eurų neverta. Nevertas kiaušinis tokių pinigų“, – pasakojo viena moteris.

Kiti palyginimui paminėjo, kad mažas „Kinder surprise“ kiaušinis dabar kainuoja net 1,80 euro.

REKLAMA

„Anksčiau dideli 5 eurus kainuodavo. Gal pablūdo? Čia dėl to, kad Velykos artėja“, – rašė kaunietis.

Maistas brango ir brangs labiau, nei alkoholis

Anksčiau naujienų portalui tv3.lt yra komentavę ekonomistai neslėpė, kad šiemet kainos gana ženkliai ir stipriai augs.

Pasak Šiaulių banko vyriausiosios ekonomistės Indrės Genytės-Pikčienės, vartotojų kainų lygis per vasarį stiebėsi 0,5 proc., per metus kainos paaugo 3,2 proc., o vidutinė šių metų infliacija, kaip prognozuojama, sieks 3,5–4 proc. (2024 m. siekė vos 0,9 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas pridūrė, kad infliacijai pasiekus 5 proc., kainos jau augtų sparčiau nei gyventojų pajamos.

Jo teigimu, šiemet buvo erdvės kristi maisto kainoms, tačiau taip nenutiko – netikėtai maisto kainos vėl pradėjo kilti dėl didesnės gyventojų perkamosios galios, padidėjusių atlyginimų.

„Prekybininkai mato, kad gyventojai plačiai atveria savo pinigines, ir kainos pamažu vėl lipa į viršų. 

Paradoksalu yra tai, kad per pastaruosius 5 metus alkoholio ir tabako kainos kilo mažiau nei maisto produktų kainų vidurkis“, – kalbėjo ekonomistas.

REKLAMA
ir kas tokį šlamštą, ne tik kad perka, bet ir duoda vaikams?
reklama, vaizduojanti zuikučius, kurių ale visiems reikia.... apgailėtina.
RIMI parduotuvė išvys reikia uždaryti arba ignoruoti, didesnių svolačiu Lietuvoje nėra, būkite prakeikti!
Paistai ir pati nesupranti,prekes pristatineja vienas tiekejas visiems,ir kaina nustato viena,tik prekybos centrai užsideda savo antkainius.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų