Claire ir John’o devyniolikmetė dukra Leah dingo prieš trejus metus. Tėvai žino tik tiek, kad dingimo dieną mergina išėjo į darbą. Tačiau jos nuo to laiko jos daugiau niekas nebematė.
„Ji buvo tokia juokinga. Ji turėjo ypatingą humoro jausmą. Ji buvo maloni ir labai mylėjo šeimą. Ji mėgdavo leisti laiką namuose ir niekur neidavo be mūsų“, – pasakoja dingusios merginos mama Claire Croucher.
Tėvai sako, kad jau beveik prarado viltį kada nors išvysti savo dingusią dukrą, tačiau dabar krislelį tikėjimo jiems įžiebė vadinamoji „Deep fake“ technologija. Ši dirbtiniu intelektu paremta naujovė dingusių žmonių atvaizdą tarsi atgaivina. Leah skaitmeniniame stende judina akis.
„Atrodo tarsi ji būtų su manimi“, – sako C. Croucher.
Šių skaitmeninių plakatų kūrėjai sako, kad toks būdas pranešti apie dingusius žmones – daug patrauklesnis ir aiškesnis. Esą praeiviai į juos kur kas labiau atkreipia dėmesį nei į įprastus plakatus. Be to, šie plakatai paremti žmonių elgsenos mokslu, todėl juose yra kur kas mažiau teksto nei senuosiuose. O ir užrašai skiriasi – vietoj įprastų „Dingęs žmogus“, dabar plakatai kviečia „Padėti surasti“ šiuos asmenis.
Kasmet Jungtinėje Karalystėje vien vaikų dingsta 70 tūkstančių. Remiantis statistika, išvis per metus šalyje dingsta bent 180 tūkstančių žmonių.