Jungtinių Valstijų Karinės oro pajėgos sėkmingai išbandė hipergarsinę raketą „X-51A WaveRider“. Pasak Pentagono atstovų, gegužės 1 dieną įvykęs jos skrydis užbaigė kelerius metus vykdytą tokio tipo eksperimentinių aparatų bandymų programą.
Apie sėkmingą „X-51A WaveRider“ bandymą buvo oficialiai pranešta tik praėjus kelioms dienoms po raketos skrydžio. Skelbiama, kad „X-51A WaveRider“ bandymas buvo atliktas virš Ramiojo vandenyno. JAV karo lėktuvas B-52, prie kurio buvo pritvirtinta eksperimentinė raketa, paleido ją 15 200 metrų aukštyje.
Įjungus „X-51A WaveRider“ greitintuvo reaktyvinį variklį, deginantį kietąjį kurą, raketa pakilo į 18 200 m aukštį, o tada buvo įjungtas ir pagrindinis hipergarsinis tiesiasrovis oro reaktyvinis variklis („scramjet“). Pasak karinių oro pajėgų atstovų, „X-51A WaveRider“ skrydis truko 6 minutes. Jo metu raketa pasiekė 5,1 machų, arba apie 6 100 km/h, greitį. Nuskriejusi 426 km atstumą raketa susinaikino, sakoma pranešime.
Pranešama, kad šis bandymas buvo ketvirtasis „X-51A WaveRider“ programos istorijoje. Raketos skrydis buvo pats ilgiausias, o įveiktas nuotolis – pats didžiausias per visus iki šiol atliktus hipergarsinių raketų bandymus. JAV karinių oro pajėgų pranešime tvirtinama, kad gegužės 1 d. bandymas buvo „visiškai sėkmingas“.
Iki šiol 95 proc. sėkmingu buvo pripažintas tik 2010 m. atliktas „X-51A WaveRider“ bandymas: tada raketa 3 minutes skriejo 5 machų (5 kartus didesniu už garso greitį) greičiu, tačiau buvo nustatyta, kad skrydžio metu ji buvo nestabili. 2011 ir 2012 m. atlikti „X-51A WaveRider“ bandymai buvo nesėkmingi. Pirmuoju atveju buvo kilę raketos greitintuvo problemų, o antruoju dėl techninio sutrikimo nebuvo įjungtas hipergarsinis tiesiasrovis oro variklis.
Pagal „X-51A WaveRider“ bandymų programą „WaveRider“ artimiausiu metu nauji panašaus tipo hipergarsinių raketų bandymai nebus vykdomi, tačiau sukurtos technologijos ir ankstesnių bandymų patirtis bus plėtojami ir naudojami toliau tęsiant hipergarsinių skrydžių galimybių tyrimus.