„Čia reikia pabrėžti, kad dabar, kas vyksta JAV, tai yra jų eksporto terminalai testavimo fazėje. Tai nėra įprastinė veikla. Kaip ir pas mus importo terminalo (Klaipėdos SGD terminalo - BNS) testavimo fazė buvo, taip ir pas juos - eksporto terminalo. Tai jeigu yra kažkoks laikinas neatitikimas specifikacijoje, tam testavimas ir reikalingas - išsiaiškinti tuos technologinius niuansus. Šiai dienai žinome, kad testavimo fazėje tos dujos neatitiktų mūsų gamtinių dujų sistemos cheminės sudėties“, - BNS sakė D.Tučkus.
Pasak jo, apskritai JAV dujos tinka Lietuvai, tad pasibaigus testavimui, jos turėtų būti tinkamos ir Lietuvai.
„Galiu drąsiai pasakyti, kad JAV daugumoje regionų, iš kur vyksta eksportas, gamtinių dujų sudėtis pilnai atitinka Lietuvos reikalavimus, čia daugiau su technologiniais niuansais susiję testavimo metu“, - aiškino „Lietuvos energijos“ vadovas.
Pasak D.Tučkaus, Lietuvoje įprasta naudoti „liesesnes“ - tai yra mažesnio šilumingumo dujas, nei dabar eksportuoja „Cheniere Energy“.
„Bendrąja prasme Lietuvoje, kaip ir kitose Rytų Europos šalyse, kurios ilgai naudojo rusiškas dujas, pas mus yra kur kas liesesnės arba standartas prisitaikęs prie liesesnių, panašesnių į rusiškas. Kai kuriose šalyse labiau vertinamos riebesnės dujos, pas mus į sistemą jų tiesiog neįmanoma paduoti, nes kai kurie agregatai nėra pritaikyti tokioms dujoms“, - BNS aiškino D.Tučkus.
Pernai Energetikos ministerija ir „Lietuvos energija“ kalbėjo apie realią galimybę įsigyti SGD iš JAV, tačiau pabrėžė, kad tai priklausys nuo kainos. „Litgas“ pernai yra pasirašiusi ketinimų protokolą su „Cheniere Energy“.
D.Tučkus neigė, kad Lietuva kalbėjo apie galimybę importuoi JAV dujas, siekdama geresnių derybinių pozicijų su Norvegijos „Statoil“, su kuria tik ką baigė derybas dėl dujų pirkimo sutarties sąlygų pakeitimo.
Sutarties su „Statoil“ pakeitimus, pratęsiant ją nuo 5 iki 10 metų ir kasmet perkant mažiau dujų (dabar numatyta - 540 mln. kubų per metus), numatoma pasirašyti dar sausį, galbūt jau kitą savaitę.
Portalas platts.com skelbia, kad pirmieji kroviniai iš „Cheniere Energy“ valdomo terminalo „Sabine Pass“ jau parduoti, nors kaina ir jų kryptis nėra skelbiama.