Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga (LJMS) pranešė rytoj, rugsėjo 20 d. Vilniuje rengianti konnferenciją, kurioje Lietuvos ir užsienio valstybių mokslininkai kalbės apie aukštųjų mokyklų autonomijos sampratą, jos taikymo praktinius aspektus.
Šiai temai išskirtinį aktualumą suteikė socialinės ir ekonominės situacijos Lietuvoje pasikeitimas – aukštojo mokslo masiškumas, neuniversitetinių aukštųjų mokyklų atsiradimas, privataus aukštųjų mokyklų tinklo plėtra, paties aukštojo mokslo komercializacija, sakoma LJMS pranešime.
Seimo Konstitucijos salėje vyksiančioje konferencijoje „Aukštųjų mokyklų autonomija: sąvoka ir jos taikymas šiandienos kontekste“ pranešimus skaitys Europos universitetų asociacijos Valdymo, autonomijos ir finansavimo departamento vadovas Thomas Estermann, Suomijos Tampere universiteto vyriausioji mokslo darbuotoja Vuokko Kohtamäki, Lietuvos mokslininkai prof. dr. Paulius Subačius, prof. Vytautas Daujotis, doc. dr. Saulius Vengris, doc. dr. Juozas Galginaitis, dr. Kęstas Kirtiklis.
„Aukštųjų mokyklų autonomijos sąvoka prašosi peržiūros ir viešos ne tik akademinės bendruomenės, bet ir visuomenės diskusijos. Vientiso suvokimo, kas gi ta šių dienų akademinė autonomija – nebėra. Mūsų nuomone aukštųjų mokyklų autonomijos tikslas yra jose dirbančių mokslininkų ir dėstytojų tyrimų ir dėstymo turinio laisvė, autonomija turėtų sudaryti prielaidas aukšto lygio moksliniams tyrimams, kokybiškoms studijoms. Dabar gi dažniausiai autonomija naudojama atskirų akademinės bendruomenės grupių turtiniams ar politiniams interesams apginti", – sakė Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos vicepirmininkas dr. Tomas Žalandauskas.
Anot LJMS, šiuo metu ypatingai reikalinga suvokti, kad nuo viduramžių, kai istoriškai susiformavo autonomijos idėja ir nuo laiko, kai 1992 m. LR Konstitucijoje įtvirtintas autonomijos principas, mūsų mokslo ir studijų sistema susidūrė su daugybe pokyčių ir iššūkių, kurie suformavo tam tikras nerimą keliančias elgsenos tendencijas.
Konferencijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į dabartines aukštųjų mokyklų valdymo ir gyvavimo aktualijas bei paskatinti akademinės bendruomenės, atsakingų institucijų ir politikų diskusiją dėl šiandieninio aukštųjų mokyklų autonomijos supratimo bei taikymo. Savo poziciją ir nuomonę organizatoriai kviečia išsakyti suinteresuotas grupes bei visus besidominčius šiuo klausimu, sakoma pranešime.