Automobilistų šeima
Beveik kiekvienoje šeimoje yra bent vienas automanas ar automanė. Žmonės, kurie yra tiesiog pamišę dėl automobilių, ir esant reikalui galėtų apie juos šnekėti visą parą ar net visą savaitę. Paulius tikrai patenka į šią žmonių kategoriją, tačiau šeimoje esantys vyresnis brolis ir tėtis, taip pat yra ne ką mažesni automobilių mėgėjai.
Kalbėdami su Pauliumi apie susižavėjimą automobiliais, iš pradžių išgirdome ne jauno vaikino istoriją, bet teiginį, jog šios keturratės transporto priemonės Lengvinų šeimoje buvo mėgstami dar iki Pauliaus gimimo.
Vaikino tėtis savo asmeninius automobilius remontuodavo pats, mama automobilius laikydavo ne metalo gabalais, o savo jaukiu biuru su keturiais ratais, tuo tarpu brolis skaityti išmoko ne iš tradicinių knygų, bet iš automaniškos abėcėles - storo automobilių katalogo. Augant tarp žmonių, kurie gatvėje iš pirmo žvilgsnio sugebėtų atskirti „Honda Civic“ ir Honda Civic Type R“, nereikėtų stebėtis, jog ir prieš daugiau nei šimtą metų sukurtas išradimas tapo Pauliaus gyvenimo dalimi. Viskas prasidėjo nuo radijo bangomis valdomų modelių, vėliau pomėgis evoliucionavo į pasivažinėjimus su kartingais ir ankstyvas savaitgalio keliones į mėgėjiškas autosporto varžybas.
Pirmosios varžybos - su nerimu
Daugelis automobilių sporto ekspertų teigia, jog norint užauginti perspektyvų lenktynininką, jis privalo pradėti nuo kartingų, ir kuo ankščiau, tuo geriau.
Pauliaus kelias į autosportą prasidėjo būtent nuo kartingų, o tiksliau - kartingų būrelio, kuriame nuolatos susirinkdavo mažų mašinėlių gerbėjai. Klaipėdoje gyvenantis vaikinas neslepia, jog kartingų būrelis buvo vietinės reikšmės, varžybose dalyvaudavo tik būrelio dalyviai.
Pirmasis rimtesnis iššūkis vyko Šiauliuose, kuomet už kartingo vairo sėdęs Paulius ne tik tapo mėnesio greičiausiu, bet ir pagerino trasos įveikimo laiką, kurį buvo užfiksavęs profesionalus lenktynininkas. Įgavęs pasitikėjimo savimi, sekantis Pauliaus žingsnis šeimos nariams buvo aiškus - įsigyti automobilį ir startuoti mėgėjiškose slalomo varžybose.
Debiutas „Pajūrio slalome“ ne tik neprisvilo, bet ir buvo sėkmingas. Pirmasis startas - pirmoji aukso taurė Pauliaus rankose. Vaikinas pasakodamas apie pirmąjį pasirodymą slalomo varžybose prisimena jaudulį, dėl kurio drebėdavo rankos.
„Rankos dreba ir dabar, tik drebulys dabar ramesnis, nes prieš startą mano mintys būna jau lenktynių trasoje“, - priduria Paulius.
Kels sparnus į „Fast Lap“
Ne vieną kartą įsitikinome, jog daugeliui automanų pirmasis automobilis turi žymiai didesnę reikšmę. Pirmasis automobilis leidžia perprasti automobilio eksploatacijos ypatumus, susipažinti su komponentų veikimo principu. Pauliaus atveju, pirmasis automobilis padėjo ne tik perprasti įvairiausių komponentų veikimą, bet ir suprasti kaip minimalios modifikacijos gali pakeisti automobilio elgesį.
Nuo pat pirmųjų pasirodymų slalomo varžybose, Paulius vairavimo 1992 metų gamybos „Mitsubishi Colt“. Japonišką, kompaktišką hečbeką su 1,6 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu, kuris išvystė 112 arklio galių.
Pauliui įsigijus šį hečbeką, tuomet jis neturėjo ne vienos modifikacijos, išskyrus pjautas spyruokles, tačiau jos labai ilgai šiam automobilyje neužsibuvo.
Pirmojo sezono eigoje vaikinas susitvarkė važiuoklę, sumontavo standesnius amortizatorius ir „Semi-Slick“ tipo padangas, kurios turėjo išspręsti sukibimo su kelio danga problemas.
Prasidėjus autosporto žiemos sezonui, Paulius užsidarė garaže su savo „Mitsubishi Colt“ ir pradėjo darbuotis. Per autosporto varžybų pertrauką Paulius įsigijo donorą iš kurio pasiėmė ir vėliau perrinko 1,8 litro darbinio tūrio benzininį variklį. Mažasis „Colt“ taip pat gavo naują išmetimo sistemą, naujus stabdžių sistemos komponentus, automobilis sėdo ant dietos, o standartinę sėdynę pakeitė sportinė su sportiniais diržais.
„Dabar net sunku viską išvardinti, nes po kiekvienos treniruotės ar varžybų atsiranda naujų minčių ar modifikacijų“, - pasakodamas apie savo automobilį priduria Paulius.
„Visiems įrodžiau, jog iškovoti pirmąsias pergales galima ir su standartiniu automobiliu, tačiau norint tobulėti ir siekti geresnių rezultatų, reikėtų pasiruošti investuoti laiką ir pinigus į technikos tobulinimą arba rimtesnės technikos pirkimą.“
Kiekvieną automobilio varžtelį žinantis Paulius neslepia, jog ištikimasis „Mitsubishi Colt“ greitu metu gali išeiti į pensiją. Šiemet išbandęs automobilį su galinių varančiųjų ratų pavara, klaipėdietis liko sužavėtas ne tik klasikinės komponuotės automobilio balansu, bet ir žvitresniu valdymu.
Kalbėdami apie galingesnį, pajėgesnį, bet nebūtinai naujesnį bolidą, Paulius atskleidė ir savo mažą svajonė - startuoti „Fast Lap“ čempionate, kuriame netrūksta nei pajėgesnių varžovų, nei didesnių galimybių.
Pauliaus pasiekimai :
- 2015 metų „Top Kart“ 1 vieta
- 2015 metų „Pajūrio Slalomas“ 1 vieta jaunimo klasėje
- 2015 metų „Pajūrio Slalomas“ 1 vieta bendroje įskaitoje
- 2016 metų „Žaibo žiemos žaidynės“ 3 vieta jaunimo klasėje
- 2016 metų „Pajūrio Slalomas“ 1 vieta jaunimo klasėje
- 2016 metų „Žolinių Slalomas“ 2 vieta „RWD“ klasėje