Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Išaugusiomis naujų ir naudotų automobilių kainomis šiandien niekas nebesistebi. Visgi – šiandien kainų augimas juntamas visuose įmanomuose sektoriuose. Vis dėlto, „JATO Dynamics“ agentūros atliktas tyrimas parodo, jog automobilių kainų augimas per pastaruosius septynerius metus buvo išskirtinis.
Agentūros tyrimo metu buvo siekiama sužinoti kaip stipriai išaugo naujų automobilių kainos JAV, Europoje ir Kinijoje – trijose didžiausiose automobilių rinkose.
Jungtinėse Valstijose vidutinė automobilio kaina 2015 - 2022 m. laikotarpiu padidėjo nuo 39,143 iki 44,641 JAV dolerio. Kinijoje, kurioje vidutinė naujo automobilio kaina būdavo arba didesnė, arba mažesnė, per pastaruosius porą metų išaugo iki beveik 48 tūkst. eurų. Nors tyrimo autoriai nurodo, jog 2015 - 2022 m. laikotarpiu vidutinė automobilio kaina išaugo tik 5 procentais, kainų mažėjimo ir augimo grafikas rodo ypatingai didelius kainų mažėjimo ir augimo šuolius.
Tuo tarpu Europoje – tolygus naujų automobilių kainos augimas. Vidutinė automobilio kaina Europoje 2015 m. siekė 35 tūkst. eurų, o šiandien – 44,101 eurą. Paprasta matematika rodo, kad europiečiai dabar vidutiniškai turi sumokėti 24% daugiau, arba 10% daugiau už JAV gyventojus, tačiau gerokai mažiau už Kinijos gyventojus.
Jeigu pažvelgsime į Europą ne į kaip vieną, didelį regioną, bet į atskiras rinkas, kainų skirtumai labiausiai išryškėja tarp šalių, kurios šiuo metu siūlo įvairias skatinamąsias priemones elektromobiliams įsigyti. Puikus to pavyzdys – Norvegija.
Šioje šalyje elektromobiliai užima ypatingai didelę rinkos dalį, todėl nenuostabu, jog 2015 m. vidutinė naujo automobilio kaina šioje šalyje siekė 42,199 eurus, o šiandien ši suma siekia 68,677 eurus, arba 26,478 eurais daugiau. Jungtinėje Karalystėje vidutinė naujo automobilio kaina išaugo ne ką mažiau – 43%.
Nors vidutinė naujo automobilio kaina Europoje yra viena didžiausių, tačiau už elektromobilius brangiausiai sumoka Jungtinių Valstijų gyventojai.
„JATO Dynamics“ duomenimis, vidutinė naujo elektromobilio kaina Europoje siekia 55,821 eurą, o JAV – 62,889 eurus.
Tyrimo autoriai pripažįsta, kad tokių kainų, išskyrus Norvegiją, likusi pasaulio dalis negali sau leisti. Jei ne kai kurių šalių siūlomos elektromobilių įsigijimo lengvatos, elektrinių automobilių paklausa smarkiai sumažėtų.
Išaugusiomis naujų ir naudotų automobilių kainomis šiandien niekas nebesistebi. Visgi – šiandien kainų augimas juntamas visuose įmanomuose sektoriuose. Vis dėlto, „JATO Dynamics“ agentūros atliktas tyrimas parodo, jog automobilių kainų augimas per pastaruosius septynerius metus buvo išskirtinis.
Agentūros tyrimo metu buvo siekiama sužinoti kaip stipriai išaugo naujų automobilių kainos JAV, Europoje ir Kinijoje – trijose didžiausiose automobilių rinkose.
Jungtinėse Valstijose vidutinė automobilio kaina 2015 - 2022 m. laikotarpiu padidėjo nuo 39,143 iki 44,641 JAV dolerio. Kinijoje, kurioje vidutinė naujo automobilio kaina būdavo arba didesnė, arba mažesnė, per pastaruosius porą metų išaugo iki beveik 48 tūkst. eurų. Nors tyrimo autoriai nurodo, jog 2015 - 2022 m. laikotarpiu vidutinė automobilio kaina išaugo tik 5 procentais, kainų mažėjimo ir augimo grafikas rodo ypatingai didelius kainų mažėjimo ir augimo šuolius.
Tuo tarpu Europoje – tolygus naujų automobilių kainos augimas. Vidutinė automobilio kaina Europoje 2015 m. siekė 35 tūkst. eurų, o šiandien – 44,101 eurą. Paprasta matematika rodo, kad europiečiai dabar vidutiniškai turi sumokėti 24% daugiau, arba 10% daugiau už JAV gyventojus, tačiau gerokai mažiau už Kinijos gyventojus.
Jeigu pažvelgsime į Europą ne į kaip vieną, didelį regioną, bet į atskiras rinkas, kainų skirtumai labiausiai išryškėja tarp šalių, kurios šiuo metu siūlo įvairias skatinamąsias priemones elektromobiliams įsigyti. Puikus to pavyzdys – Norvegija.
Šioje šalyje elektromobiliai užima ypatingai didelę rinkos dalį, todėl nenuostabu, jog 2015 m. vidutinė naujo automobilio kaina šioje šalyje siekė 42,199 eurus, o šiandien ši suma siekia 68,677 eurus, arba 26,478 eurais daugiau. Jungtinėje Karalystėje vidutinė naujo automobilio kaina išaugo ne ką mažiau – 43%.
Nors vidutinė naujo automobilio kaina Europoje yra viena didžiausių, tačiau už elektromobilius brangiausiai sumoka Jungtinių Valstijų gyventojai.
„JATO Dynamics“ duomenimis, vidutinė naujo elektromobilio kaina Europoje siekia 55,821 eurą, o JAV – 62,889 eurus.
Tyrimo autoriai pripažįsta, kad tokių kainų, išskyrus Norvegiją, likusi pasaulio dalis negali sau leisti. Jei ne kai kurių šalių siūlomos elektromobilių įsigijimo lengvatos, elektrinių automobilių paklausa smarkiai sumažėtų.