Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pirmojo tikro sportinio Toyota automobilio dizaineris buvo vokiškų šaknų turintis amerikietis, o jo kūrinys filmavosi James Bond filme, vairuojamas pačio Carroll Shelby.
Vienas iš automobilių pasaulio stebuklų buvo šeštojo-septintojo dešimtmečio Japonijos automobilių industrija. Nors jie gamino automobilius ir prieš antrą pasaulinį karą, tačiau rimtai ant kojų ši pramonės šaka atsistojo tik po jo. Toyota buvo įkurta 1932 metais ir jau tada gamino lengvuosius automobilius bei sunkvežimius, tačiau rimtai visi reikalai įsibėgėjo tik penktojo dešimtmečio pabaigoje.
Tuo metu Japonijos gaminami automobiliai dažniausiai buvo specialiosios paskirties. Šie automobiliai buvo panašūs į skardines ir vos tik pasibaigus jų tarnavimo laikui būdavo išmetami į metalo laužą. Visiškai kitaip buvo Europoje, kur karo metu pagaminti VW Beetle, Citroen CV2 ir Fiat 500 tapo legendomis. Bėda buvo vienintelė - japonų automobiliams trūko patrauklumo, išskirtinumo.
Taigi, Toyota pradėjo projektą, kurio eigoje gimė pirmieji sportiniai automobiliai. 2000GT buvo vienas iš jų, tačiau šis modelis pakeitė visą situaciją. Dauguma sako, kad japonai puikiai kopijuoja jau esamus automobilius, tačiau pažvelgus į jų pirmuosius modelius peršasi visai kita mintis. Deja, kiek kitaip buvo su 2000GT modeliu. Tikrai sunku įsivaizduoti, kaip Japonijos dizaineris šeštajame dešimtetyje galėjo sugalvoti tokį šedevrą kaip 2000GT nepažvelgęs į, tuo metu Europoje populiarius, Ferrari 250GT, Porsche 911 ar Jaguar E-Type. Paslapties čia nėra, šis dizaineris buvo Albrecht Goertz, amerikietis turintis vokiškų šaknų. Penktajame dešimtmetyje būtent jis kūrė BMW dizainą.
Goertz tuo metu nesukūrė itin gražaus automobilio, tiesiog tuo metu tai buvo pirmasis rimtas Japonijos sportinis automobilis, o tai jau buvo didelis pasiekimas. 2000GT nebuvo taip gražiai surinktas rankomis, kaip Ferrari, nebuvo toks charakteringas kaip Porsche 911, o jo ilgas variklio gaubtas buvo labai panašus į Jaguar E-Type. Vairuotojo sėdynė buvo patalpinta beveik ant galinės ašies, ilgas variklio gaubtas buvo gana aerodinamiškas, o atverčiami žibintai išryškino priekyje esančius kitus žibintus. 1965 metais pažvelgęs į šį automobilį tikrai nebūtum pasakęs, kad tai japoniškas gaminys.
Automobilio stogas tebuvo vos 116cm aukštyje, tačiau nepaisant to jį pastebėjo James Bond kūrėjai. "You Only Live Twice" Bondo dalis buvo filmuojama Japonijoje ir Toyota 2000GT pateko į šį filmą. Specialiai jam buvo nupjautas automobilio stogas, tačiau tikras kabrioletas niekada nebuvo gaminamas. Nepaisant Toyota ženkliuko, šį automobilį gamino kompanija Yamaha. "Inline" tipo, šešių cilindrų, variklis išvystė 150ag ir 176Nm, o "trumpa" penkių pavarų greičių dėžė padėjo šiam automobiliui būti dinamišku.
Tai buvo itin novatoriškas automobilis, jis turėjo visus keturis diskinius stabdžius, iki 100km/h bėgėjosi vos (tais laikais) per 10s ir galėjo pasiekti maksimalų 207km/h greitį. Tuo metu JAV šis modelis kainavo 6800 dolerių, o šiandien už šį modelį aukcionuose kaina šokteli net iki 300 000 dolerių.
Japonijos automobilių industrijai tai buvo prabudimo laikotarpis. Kiti tos šalies automobilių gamintojai nesikišo į Toyota reikalus, tačiau atidžiai stebėję 2000GT atsiradimą vėliau ir patys ėmėsi sportinių automobilių gamybos.
Pirmojo tikro sportinio Toyota automobilio dizaineris buvo vokiškų šaknų turintis amerikietis, o jo kūrinys filmavosi James Bond filme, vairuojamas pačio Carroll Shelby.
Vienas iš automobilių pasaulio stebuklų buvo šeštojo-septintojo dešimtmečio Japonijos automobilių industrija. Nors jie gamino automobilius ir prieš antrą pasaulinį karą, tačiau rimtai ant kojų ši pramonės šaka atsistojo tik po jo. Toyota buvo įkurta 1932 metais ir jau tada gamino lengvuosius automobilius bei sunkvežimius, tačiau rimtai visi reikalai įsibėgėjo tik penktojo dešimtmečio pabaigoje.
Tuo metu Japonijos gaminami automobiliai dažniausiai buvo specialiosios paskirties. Šie automobiliai buvo panašūs į skardines ir vos tik pasibaigus jų tarnavimo laikui būdavo išmetami į metalo laužą. Visiškai kitaip buvo Europoje, kur karo metu pagaminti VW Beetle, Citroen CV2 ir Fiat 500 tapo legendomis. Bėda buvo vienintelė - japonų automobiliams trūko patrauklumo, išskirtinumo.
Taigi, Toyota pradėjo projektą, kurio eigoje gimė pirmieji sportiniai automobiliai. 2000GT buvo vienas iš jų, tačiau šis modelis pakeitė visą situaciją. Dauguma sako, kad japonai puikiai kopijuoja jau esamus automobilius, tačiau pažvelgus į jų pirmuosius modelius peršasi visai kita mintis. Deja, kiek kitaip buvo su 2000GT modeliu. Tikrai sunku įsivaizduoti, kaip Japonijos dizaineris šeštajame dešimtetyje galėjo sugalvoti tokį šedevrą kaip 2000GT nepažvelgęs į, tuo metu Europoje populiarius, Ferrari 250GT, Porsche 911 ar Jaguar E-Type. Paslapties čia nėra, šis dizaineris buvo Albrecht Goertz, amerikietis turintis vokiškų šaknų. Penktajame dešimtmetyje būtent jis kūrė BMW dizainą.
Goertz tuo metu nesukūrė itin gražaus automobilio, tiesiog tuo metu tai buvo pirmasis rimtas Japonijos sportinis automobilis, o tai jau buvo didelis pasiekimas. 2000GT nebuvo taip gražiai surinktas rankomis, kaip Ferrari, nebuvo toks charakteringas kaip Porsche 911, o jo ilgas variklio gaubtas buvo labai panašus į Jaguar E-Type. Vairuotojo sėdynė buvo patalpinta beveik ant galinės ašies, ilgas variklio gaubtas buvo gana aerodinamiškas, o atverčiami žibintai išryškino priekyje esančius kitus žibintus. 1965 metais pažvelgęs į šį automobilį tikrai nebūtum pasakęs, kad tai japoniškas gaminys.
Automobilio stogas tebuvo vos 116cm aukštyje, tačiau nepaisant to jį pastebėjo James Bond kūrėjai. "You Only Live Twice" Bondo dalis buvo filmuojama Japonijoje ir Toyota 2000GT pateko į šį filmą. Specialiai jam buvo nupjautas automobilio stogas, tačiau tikras kabrioletas niekada nebuvo gaminamas. Nepaisant Toyota ženkliuko, šį automobilį gamino kompanija Yamaha. "Inline" tipo, šešių cilindrų, variklis išvystė 150ag ir 176Nm, o "trumpa" penkių pavarų greičių dėžė padėjo šiam automobiliui būti dinamišku.
Tai buvo itin novatoriškas automobilis, jis turėjo visus keturis diskinius stabdžius, iki 100km/h bėgėjosi vos (tais laikais) per 10s ir galėjo pasiekti maksimalų 207km/h greitį. Tuo metu JAV šis modelis kainavo 6800 dolerių, o šiandien už šį modelį aukcionuose kaina šokteli net iki 300 000 dolerių.
Japonijos automobilių industrijai tai buvo prabudimo laikotarpis. Kiti tos šalies automobilių gamintojai nesikišo į Toyota reikalus, tačiau atidžiai stebėję 2000GT atsiradimą vėliau ir patys ėmėsi sportinių automobilių gamybos.