JK ir Australijos „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobilių savininkai ryžosi pateikti kolektyvinį ieškinį po to, kai jiems trūko kantrybė dėl nesibaigiančių automobilių gedimų.
„Jaguar Land Rover“ automobiliais skundžiasi „Range Rover Evoque“, „Range Rover Sport“, „Range Rover“, „Land Rover“ Discovery“, „Land Rover Discovery Sport“ ir „Jaguar F-Pace“ savininkai. Kodėl? Jų savininkai teigia, jog brangūs, aukštesnės klasės ratuočiai nuolatos persijungia į avarinį „Limp Mode“ važiavimo režimą.
Daugelyje modernių automobilių, avarinis „Limp Mode“ režimas gali būti įjungiamas diagnostikos sistemai aptikus rimtų variklio, stabdžių ar kitų problemų. Tuomet sistema automatiškai įjungia avarinį režimą, kurio dėka automobilis gali pasiekti artimiausias dirbtuves ar saugią vietą, kurioje automobilis galėtų sustoti.
Vis dėlto, britiškuose automobiliuose avarinis režimas įsijungdavo net ir pačiomis banaliausiomis aplinkybėmis. Pavyzdžiui, sugedus salono apšvietimui ar oro kondicionavimo sistemai. Tuomet automobilius tekdavo vežti į artimiausią servisą, kur mechanikai tiesiog gūžčiojo pečiais ir automobilius grąžindavo jų šeimininkams nepašalinę gedimo.
Galiausiai buvo nustatyta, jog avarinį režimą daugelyje automobilių įjungdavo sugedę kietųjų dalelių filtrai. Pasirodo, jie labai greitai užsikimšdavo, o už jų išvalymą atsakinga sistema tiesiog neįsijungdavo.
Pasak automobiliais nepatenkintų savininkų interesus atstovaujančios advokatų kontoros „Millberg“ atstovo J.Oldnallo, šiuo ieškiniu siekiama, jog gamintojas kiekvienam kolektyvinio ieškinio nariui sumokėtų nuo 3 400 iki 18 000 eurų siekiančią kompensaciją.
Jeigu ieškinys bus patenkintas, „Jaguar Land Rover“ reikėtų sumokėti daugiau nei 3 mlrd. eurų siekiančią išmoką. Tai būtų didžiulis smūgis automobilių gamintojui, kuris šiuo metu siekia įgyvendinti ypatingai brangius elektrifikacijos projektus.
„Jaguar Land Rover“ nėra vienintelė kompanija, kuri Australijoje susiduria su tokiomis problemomis. Dar 2022 m. balandžio mėnesį, „Toyota“ turėjo sumokėti daugiau nei 2 mlrd. eurų siekiančią išmoką.
Teismo metu buvo nustatyta, jog japonų gamintojas nuo 2015 m. spalio mėnesio iki 2020 m. balandžio mėn. pardavinėjo defektų turėjusius „Hilux“, „Fortuner“ ir „Prado“ modelius.
Teismo metu taip pat buvo nustatyta, jog Australijoje buvo parduota daugiau kaip 260 tūkst. transporto priemonių, turėjusių netinkamai veikiančias kietųjų dalelių filtro sistemas.