Reprezentuodami įvairiausias prekes nuo šaldytų daržovių ir pyragų iki greito maisto ir automobilių padangų, reklamos personažai tapo XX amžiaus verslo personifikacijomis. Daugelis šių verslo atstovų tapo dominuojančiais prekių ženklais ir už tai didžiąja dalimi turėtų būti dėkingi savo personažams.
Daugelis personažų buvo sukurti vienoje ir toje pačioje agentūroje – Čikagoje įsikūrusioje kompanijoje „Leo Burnett“, kuri specializuojasi prekės ženklų kūrime, pasiremiant itin populiariais personažais.
Portalas AdAge.com sudarė įžymiausių XX amžiaus reklamos personažų dešimtuką. Reklamų personažai buvo įvertinti pagal šiuos kriterijus: efektyvumas, ilgaamžiškumas, atpažįstamumas ir kultūrinis poveikis.
10. Karvė Elzė
Sukūrimo data – 1939 metais žurnalo reklamoje
Kūrėjas – JAV pieno produktų kompanijos „Borden“ reklamos direktorius Stuartas Peabody
Karvė Elzė (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
JAV pieno produktų kompanija „Borden Dairy Company“ praeito amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje savo reklamos personažu pasirinko gyvą karvę, kad pakeistų neigiamą pieno produktų gamintojų įvaizdį. Karvė Elzė buvo vadinama Pieno produktų šalies karaliene.
9. Tony tigras
Sukūrimo data – 1951
Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“
Tony tigras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Sukūrus šį personažą, Tigras Tonis buvo sužmogintas praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje. Jam buvo suteikta Italijos amerikiečio tautybė ir sukurta visa jo šeima – Mama Tony, ponia Tony, duktė Antuanetė ir sūnus Tony jaunesnysis. Šiandien Tony tigras yra oficialus „Kellogg's“ kompanijos dribsnių „Frosted Flakes“ talismanas.
8. „Michelin“ žmogus
Sukūrimo data – 1898
Kūrėjas – idėją sukūrė Edouardas Michelinas, ją įgyvendino kompanija „O'Galop“, kitus darbus atliko kompanija „DDB Needham Worldwide“
„Michelin“ žmogus (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Populiariausias padangų personažas turėjo atvaizduoti iš padangų sukurtą žmogų. Tais laikais padangos dar buvo pilkšvai baltos arba rusvai gelsvos spalvos. Personažas yra nebylus, kad pavaizduotų tvirtą ir tylų tipą. Tikrasis „Michelin“ žmogaus vardas yra „Bibendum“, kas iš lotynų kalbos reiškia gerti. Šiuo vardu buvo norėta pasakyti, kad naujosios pripučiamos padangos gali „sugerti visas kliūtis“ kelyje ir neprakiurti. Tuo tarpu žodis michelin ispanų kalboje įgavo „atsarginės padangos“ reikšmę.
7. Teta Jemima
Sukūrimo data – 1893
Kūrėjas – kompanija „Chris Rutt/Davis Milling“
Teta Jemima (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
1893 metais sukurtas kompanijos „Quaker Oats Company“ personažas vaizdavo stereotipinę juodaodę mamą, dėvinčią prijuostę ir užsirišusią skarą. Septintajame dešimtmetyje kompanija sulaukė kelių peticijų, raginančių panaikinti kompanijos prekės ženkle esančia juodaodę moterį. Kompanija kelis kartus taisė ir tobulino Tetos Jemimos personažą – 1989 metais ji tapo modernių laikų moteris, be skaros, su auskarais ausyse ir karolių vėriniu.
6. Pillsbury kareivis
Sukūrimo data – 1965
Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“
Pillsbury kareivis (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
„Pillsbury“ kareivį 1965 metais sėdėdamas savo virtuvėje ir jausdamas spaudimą kuo greičiau sukurti reklaminę kampaniją sukūrė Rudy Perezas. Galiausiai šis personažas tapo viena iš labiausiai kolekcionuojamų plastikinių lėlių, kuriai aštuntajame dešimtmetyje buvo sukurta visa šeima: žmona „Poppie Fresh“, sūnus „Popperis“, dukra „Bun Bun“, senelis „Grand Popper“, močiutė „Grand Mommer“, katinas „Biskvitas“, šuo „Blynelis“ ir dėdė „Rolis“.
5. „Energizer“ triušiukas
Sukūrimo data – 1989 spalis
Kūrėjas – kompanija „Chiat/Day“
„Energizer“ triušiukas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Tai, kas prasidėjo nuo konkurentės, kompanijos „Duracell“, televizijos reklamos parodijos, tapo velniškai populiariu personažu – „Energizer“ triušiuku. Kompanija „Energizer“ nusprendė pasinaudoti pasitaikiusia proga tuomet, kai „Duracell“ nepavyko pratęsti savo patentų. Kai kurie kandidatai į JAV prezidentus, tarp jų ir George'as W. Bushas, lygino save su „Energizer“ triušiuku, sakydami, kad jie „vis juda ir juda“.
4. Betty Crocker
Sukūrimo data – 1921
Kūrėjas – kompanijos „General Mills“ pirmtakė, kompanija „Washburn Crosby“
Betty Crocker (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Kompanijos „General Mills“ prekinis ženklas ir personažas buvo sukurtas 1921 metais. Jis vaizdavo fiktyvią maisto ekspertę, kuri atsakinėjo į vartotojų klausimus. 1945 metais žurnalas „Fortune“ išrinko Betty antra pagal populiarumą JAV moterimi, po buvusios pirmosios šalies ledi Eleanoros Roosevelt. Nuotraukoje galima matyti, kaip per metus keitėsi Betty Crocker.
3. Jolly Green Giant
Sukūrimo data – 1928
Kūrėjas – kompanija „Minnesota Valley Canning“
Jolly Green Giant (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Kuomet kompanijos „General Mills“ šaldytų konservuotų daržovių bendrovė „Minnesota Valley Canning Company“ pirmą kartą rinkai pristatė savo konservuotus žirnelius, pasinaudodama piktoku, pilkšvai baltos spalvos nykštuku, kompanija nesulaukė didelio pasisekimo. Tačiau kai 1928 metais kompanija pasamdė reklamos agentūrą „Leo Burnett“, kad ši perdarytų talismaną, naujas personažas – žalias besišypsantis milžinas, prisidengęs lapais – buvo toks sėkmingas, kad 1950 metais kompanija persivadino į „Green Giant“. Minesotos valstijoje esančiame Blue Earth mieste stovi 16 metrų „Green Giant“ statula, kurią kiekvienais metais aplanko po 10 tūkst. žmonių.
2. Ronaldas McDonaldas
Sukūrimo data – 1928
Kūrėjas – kompanija „Minnesota Valley Canning“
Ronaldas McDonaldas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Internetinės svetainės Stunning-stuff.com atlikta apklausa parodė, kad Ronaldas McDonaldas yra antras labiausiai atpažįstamas personažas pasaulyje po Senelio Šalčio. 2010 metais kontrolierių įmonė „Corporate Accountability International“ siūlė atsisakyti šio talismano dėl vaikų nutukimo, tačiau „McDonald's“ kompanijos vadovas Jimas Skinneris teigė neketinantis to daryti.
1. „Marlboro“ vyras
Sukūrimo data – 1955
Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“
„Marlboro“ vyras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)
Tabako kompanijai „Philip Morris“ sukurtas šaltakraujis ir tvirtas kaubojus padėjo „Marlboro“ cigaretėms pritraukti didesnę vyriškosios lyties atstovų auditoriją, kadangi iki tol cigaretes su filtru rūkė tik moterys. Ankstesnėse „Marlboro“ cigarečių reklamose buvo vaizduojama jauna, elegantiška moteris. Nors kompanijai nebuvo leista reklamuotis jaunimo žurnaluose, tačiau 1955 metais kompanijos pardavimai sudarė 5 mlrd. JAV dolerių, o po dar poros metu – 20 mlrd. JAV dolerių.