Penktadienį 16 valandą Vilniuje, prie Baltojo tilto, pirmą kartą vyko motorizuotų parasparnių varžybos „Balsas.lt“ taurei laimėti.
Varžybų dėl „Balsas.lt“ taurės eiga
Dėl ne itin palankaus oro (stipraus vėjo) varžybų startas buvo nukeltas valandai – rungtys prasidėjo 16 valandą, o 15 valandą buvo pristatyti visi dalyviai. Pirmą kartą surengtose varžybose rungėsi 14 dalyvių iš Lietuvos.
Šiek tiek po 16 valandos prasidėjo pirmoji antžeminė varžybų rungtis – motorizuotų parasparnių pilotų 30 metrų bėgimas su sparnu. Dalyvių tikslas – įveikti distanciją kuo greičiau ir nenumesti sparno ant žemės. Šioje rungtyje geriausiai sekėsi vilniečiui Aivarui Akramui, kuris nė karto nenumetė sparno ant žemės ir užtruko tik 15,3 sekundės bei įtikinamai aplenkė antrąją vietą užėmusį Tomą Raibikį iš Kauno.
Antroji pilotų laukusi rungtis – sparno laikymas stovint. Ilgiausiai sparną ore išlaikė kaunietis Tomas Raibikis, kuris po dviejų rungčių tapo varžybų lyderiu. Jo pasiektas rezultatas – 48 sekundės. Antrą vietą iškovojo Darius Buzelis.
Trečioji ir finalinė rungtis buvo futbolo kamuolio pūtimas parasparnio varikliu į tolį. Čia geriausiai sekėsi sostinės atstovui Kęstučiui Mončiui, kuris pasiekė 61 metro nuotolį ir su 38 taškais iškovojo pirmąją vietą bendroje įskaitoje bei laimėjo „Balsas.lt“ taurę. Nuo jo kaunietis Tomas Raibikis atsiliko tik šešiais taškais ir pelnė antrąją vietą. Trečias liko vilnietis Darius Buzelis.
Galutinė „Balsas.lt“ taurės varžybų dalyvių lentelė:
1. Kęstutis Mončys 38 taškai
2. Tomas Raibikis 32 taškai
3. Darius Buzelis 28 taškai
4. Mindaugas Štaras 26 taškai
5. Aivaras Akramas 26taškai
6. Elegijus Golcas 24 taškai
7. Saulius Urbonas 22 taškai
8. Raimondas Pundinas 21 taškas
9. Ričardas Židovainis 21 taškų
10. Ričardas Matickas 20 taškų.
11. Dmitrijus Aneičikas 20 taškų
12. Aloyzas Liaukus 15 taškų
13. Gintaras Gaudiešius 14 taškų
14. Vidmantas Plynius 9 taškai.
Po varžybų dalyvius apdovanojo naujienų portalo „Balsas.lt“ vyriausiasis redaktorius Arūnas Brazauskas, kuris ne tik paspaudė ranką kiekvienam pilotui, bet ir palinkėjo sėkmės ateityje:
– Dėkoju visiems dalyviams. Noras orelis buvo šiaip toks, bet man atrodo, kad šventė pavyko. Manau, kad taip bus ir kitais metais. Taigi visiems sėkmės ir gerų skrydžių!
Vėjui nurimus vėjui keli pilotai vis dėlto pabandė pakilti į dangų ir tai jie padarė sėkmingai bei nudžiugino kantriausius žiūrovus. Beje, renginio metu prie Baltojo tilto iš viso apsilankė apie tūkstantis žmonių.
Motorizuotų parasparnių varžybos dėl „Balsas.lt taurės“ daugiausiai buvo skirtos žiūrovams, todėl jiems buvo suteikta proga ne tik stebėti pilotų skrydžius danguje, bet ir patiems iš arčiau pamatyti parasparnius, pabendrauti su instruktoriais, apžiūrėti visą įrangą.
Kelias valandas trukusias varžybas komentavo vienas šio sporto pradininkų Lietuvoje Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos viceprezidentas Renatas Samulėnas, o „Balsas.lt“ taurės laimėtoją rinko iš patyrusių pilotų sudaryta teisėjų komanda.
„Balsas.lt“ taurės varžybos pradėjo naują motorizuotų parasparnių sezoną. Renginys buvo nemokamas.
Interviu su nugalėtojais
– Kaip vertinate varžybas ir savo pasirodymą jose? – „Balsas.lt“ paklausė antrąją vietą užėmusio Tomo Raibikio ir nugalėtojo Kęstučio Mončio.
Tomas Raibikis: – Vertinčiau gana gerai. Nors neteko pakilti į dangų, ant žemės man viskas pasisekė sėkmingai.
Kęstutis Mončys: – Išėjo labai keistos varžybos. Pirmą kartą tokie geri prizai buvo įsteigti ir tokioje geroje vietoje Vilniaus centre leista skraidyti, o aš pirmą kartą užėmiau pirmą vietą varžybose, kuriose neteko pakilti. Lakūnams tai yra šioks toks smūgis (juokiasi).
Tačiau šventė buvo daugiausiai daryta žmonėms, jie turėjo pamatyti, kuo šis užsiėmimas yra žavingas.
– O jeigu būtų leista pakilti į dangų ir įvykusi ketvirtoji rungtyis, ar būtumėte užėmę tokią pat vietą?
T. R.: – Galima spėti, kad situacija būtų pasikeitusi, nes tarp pilotų yra senbuvių, kurie skraido jau tikrai ilgą laiką ir jų skridimo technika yra tikrai labai ištobulinta.
K. M.: – Tokios rungtys, kurios buvo šiandien, mums buvo kiek neįprastos, nes tai neskraidymo rungtys. Mes jas išbandę esame labai mažai. Taip, sparno nešimas ir laikymas yra šio sporto pamatas, bet varžybose jų pasitaikydavo retai.
– O apskritai kaip patiko varžybos – oras, žiūrovai, nuotaikos?
T. R.: – Varžybos tikrai labai patiko. Žiūrovų buvo gana daug. O oras manyčiau, kad kitais metais varžyboms bus kiek palankesnis ir jos nuo to bus dar įdomesnės.
K. M.: – Svarbiausia yra pati varžybų vieta. Juk Vilniaus centre žmonės atsitiktinai praeidami gali pamatyti tą, ko daugelis dar nėra matę – parasparnius. Žinoma, oras buvo nedėkingas, bet manau, kad kitais metais mums nusišypsos geresnis oras ir tada galėsime Vilniaus visuomenę pradžiuginti dar gražesniais skrydžiais.
– Ar norėtumėte, kad šios varžybos taptų tradicinėmis ir vyktų kasmet? Patys dar dalyvautumėte jose?
T. R.: – Žinoma, norėčiau, kad šis renginys taptų kasmetiniu ir būtinai dalyvaučiau. Tikrai neatsisakyčiau progos.
K. M.: – Vienbalsiai – taip. Tau yra nusotabi vieta, nuostabūs organizatoriai ir nuostabūs žiūrovai. Mums reikia čia būti, kad žmonės mus pamatytų. Juk kiekvienas pilotas nori įgyti ne kuo daugiau patirties, o pamatyti tai, ką jis mato pakilęs – žemę iš dangaus.
Ruslano Kondratjevo nuotr.