Kinijos pasididžiavimas – greičiausia antžeminė transporto priemonė pasaulyje. Nuo gamybos linijos naujutėlis traukinys važinėsiantis 600 km. per valandą greičiu rieda Čingdao mieste. Jo gamyba užtruko beveik penkerius metus.
„Greitieji traukiniai dabar važinėja 350, o lėktuvai skraido 900 kilometrų per valanda greičiu. Šis traukinys puikus tarpinis variantas“, – sako vyriausias traukinio inžinierius Dingas Sansanas.
Traukiniui tokį didžiulį greiti pasiekti leidžia magnetinės levitacijos technologija, kuri pakelia traukinį ir leidžia jam skrieti virš bėgių. Pasak inžinierių, šis traukinys yra saugiausia iki šiol sukurta tokia transporto priemonė, o atsižvelgiant į laiką, kurį žmonės praleidžia oro uostų patikrose, kelionės šiuo traukiniu šalies viduje taps trumpesnės nei lėktuvu.
„Traukinio konstrukcija apgaubusi bėgius, todėl jis negali apsiversti“, – teigia D. Sansanas.
Tiesa, šių traukinių komercine sėkme abejojama. Prireiks ne vieno dešimtmečio, kad milijardus kainuojanti infrastruktūra ir patys traukiniai pradėtų nešti pelną.
Planuojama, kad pirmiausia jie pradės riedėti 142 km ilgio trasa, kuri jungia Guangdžou miestą su Honkongu. Kinijai plečiant savo didžiausią pasaulyje greitųjų traukinių tinklą tikimasi, kad per dešimtmetį jie sujungs pagrindinius šalies miestus.